1

اهدای خون؛ زکات سلامتی

عاطفه خوافیان

یک اهدا کننده مستمر خون که ۱۰۸ بار اهدای خون داشته، گفت: از اواخر دوره دبیرستان با چند نفر از دوستان خود تصمیم گرفتیم در زمان زنگ‌تفریح خون اهدا کنیم.

به گزارش صبح امروز بهرامی در مصاحبه با خبرنگار این رسانه پیرامون چگونگی مداومت اهداکردن خون افزود: اولین‌بار به صورت شوخی و در جمع دوستانه برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده و این اولین بار با حس خوبی همراه بود و همان حس خوب مشوق و دلیل دیگر موارد اهدای خون من بود.

پس دوران دبیرستان نیز در دوران خدمت سربازی از اهدای خون غفلت نکرده و به این کار را ادامه دادم و به قول خودم اعتیاد خوبی پیدا کردم.

من همیشه عاشق کمک کردن به دیگران بودم و چون از لحاظ مالی در سطحی نبودم که بتوانم کمکی برای دیگران باشم تصمیم گرفتم که با اهدای خون به بیماران نیازمند خون کمک کنم.

و این اهدای خون تا منطقه جنگی ادامه داشت و در ان زمان قانونی مبنی بر اهدای ۳ ماهه خون وجود نداشت و بر حسب نیاز در فاصله‌های زمانی کوتاه به مراکز و بیمارستان‌های منطقه رفته و خون اهدا می‌کردم چرا که به‌خاطر صحت و سلامتی وجودم، خود را موطف به زکات سلامتی که همان اهدای خون است می‌دانستم.

من ره‌آورد و مزیت‌هایی که اهدای خون برای من و در زندگی من به ارمغان آورده را به چشم خود دیدم و حس کردم و به همین دلیل بر خلاف تمام مخالفت‌های اطرافیان مبنی بر اهدای مستمر خون، خانواده خود را نیز به این راه وارد کردم.

وی در خصوص بازنشستگی برای اهدای خون بیان کرد: من از سال ۹۱ بازنشسته شده و از الان برای دو سال اینده دیگر که وارد سن ۶۰ سالگی شده و دیگر پیش شرط سن برای اهدای خون را ندارم باید چه کار کنم و ایکاش پیش شرط سنی برداشته شود و تا زمانی که بدن انسان جوابگو هست افراد بتوانند خون اهدا کنند.

من تا کنون ۱۰۸ بار اهدای خون داشته و ۴۱ بار نیز به اهدای پلاکت موفق شدم .

ما متوقع هستیم چرا که من از روی عشق اهدای خون را انجام داده و توقع داریم که در هنگام تنگدستی و مشکلات مسئولان به ما توجه کنند و دست مارا بگیرند. پسر من حدود یک سال است که با سرطان دست و پنجه نرم کرده و چون سال اخر دبیرستان بود بیمه او قطع شده و در نتیجه بیماری او بار مالی زیادی برای من اورده پس از مسئولان درخواست کمک دارم.