1

حلقه اتصال خیابان های پیرامون حرم مطهررضوی در حال تکمیل شدن است

سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ثامن مشهد از پیشرفت ٧۵درصدی فاز دوم یکی از خیابان های اصلی جدیدالاحداث در نزدیکی حرم مطهر رضوی خبر داد.
فریدون صفری دلویی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: فاز دوم احداث بولوار شارستان رضوی قطاع٢(حدفاصل خیابان آیت الله شیرازی (ره) تا خیابان طبرسی) در حال اجرا می باشد.
وی تصریح کرد: فاز اول این پروژه مهم در تیرماه سال جاری، به طول ٢۵٠ متر و عرض ۵٠ متر به بهره برداری رسیده است.
صفری ادامه داد: ادامه مسیر شارستان تا تقاطع بولوار رضوان با پیشرفت بیش از ٧۵ درصدی در حال اجراست، که با تکمیل فاز دوم این پروژه مسیر تردد سواره از خیابان شهید محسن کاشانی تا خیابان آیت الله شیرازی در ٢ باند ترافیکی خواهد شد.
وی بیان کرد: تا کنون برای اجرای این پروژه بیش از ١٠٧ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و به منظور زیرسازی آن نیز حدود ٧٠ هزار متر مکعب خاک ریزی صورت گرفته است.
صفری ابراز کرد: در طول مسیر اجرای بولوار شارستان، طبق طرح مصوب نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، تونل مشترک انرژی با هدف آماده سازی بستر گذر خطوط حامل های انرژی و شبکه آبرسانی در اطراف حرم مطهررضوی و نیز حذف حفاری های پس از اجرای خیابان در حال احداث می باشد، در همین راستا ١٣۶۴ متر تونل انرژی با اجرای عملیات آرماتور بندی با استفاده از ٩۶٧٠کیلوگرم آرماتور مسلح در بتن و حدود ۶٣۵٠ متر ایزولاسیون و عایق بندی به صورت همزمان با اجرای بولوار عملیاتی شده است.
دی گفت: آیلند میانی بولوار با طول تقریبی ۴٠٠ متر در دست اجرا می باشد.
صفری تبیین کرد: در حال حاضر باند اول این بولوار از سمت تپل محله به طرف خیابان شیرازی آسفالت شده و عملیات اجرایی آسفالت لاین دوم هم در دست اجرا می باشد.
وی اظهار کرد: برای اجرای کامل این فاز از بولوار شارستان که قطعه سوم از بولوار شارستان به عنوان حلقه اتصال ٨ خیابان منتهی به حرم مطهررضوی است، حدود ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
صفری تاکید کرد: با توجه به اینکه تقریبا ۴٠ درصد از تملک املاک معارض در فاز سوم پروژه شارستان قاطع ٢ از محل تقاطع بولوار رضوان تا خیابان طبرسی باقی مانده، امیدواریم با تملک این پلاک ها، به زودی شاهد اجرای ادامه مسیر و برقراری مسیر حرکت سواره و پیاده از خیابان آیت الله شیرازی به خیابان طبرسی و از طرفی تردد زائران و مجاوران از ضلع شمالی حرم مطهر و از ایستگاه راه آهن به سمت بارگاه امام مهربانی ها باشیم، که به طور یقین تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی هسته مرکزي شهر و خیابان های اطراف حرم خواهد داشت.