1

احقاق حقوق مکتسبه سرمایه گذاران، اندر خم کوچه های ضعف سازمان مجری طرح و دخالت های وزارت راه ، مسکن و صنایع دستی ، گردشگری

در حالیکه ۵۰ درصد از طرح طاش در اطراف حرم اجرا شده است، سرمایه گذاران این منطقه همچنان سه سال است به دلیل دخالت های خارج از استان و ضعف سازمان مجری طرح در بلاتکلیفی به سر می برند.
رییس کانون کارآفرینان استان، در جلسه ستاد تسهیل که به منظور رفع مشکل سرمایه گذاران اطراف حرم برگزار شد، گفت: بافت اطراف حرم، ظرفیت ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد هزاران شغل را دارد و در حال حاضر باید دید چقدر درآن سرمایه گذاری حتی نیمه کاره فعال است و چقدر از تاورهای کارگاه ها فعال هستند و چند سرمایه گذار در سه سال اخیر که دخالت مرکز نشینان شروع شد به منطقه آمده اند .
محمدحسین روشنک ادامه داد: پس از نظر موافق استاندار خراسان و حمایت مقامات دادگستری، کانون کارآفرینان، باشگاه سازندگان حریم حرم را با حضور ۱۳۰ تشکیل داد که تاکنون اعضای آن ۳۵ جلسه داشته و ۴ اجلاس در این خصوص برگزار شده است.
وی افزود: طرح طاش را مقامات جمهوری اسلامی ایران، امضا کرده اند و اگر آنها امضا نکرده بودند، کارآفرینان هم برای سرمایه گذاری اقدام نمی کردند و در حال حاضر، کارآفرینان خواستار اجرای این نقشه که حقوق همه سرمایه گذاران در آن است، و اجرای تعهدات و مفاد قرار داد ها توسط شهرداری ثامن و سازمان مجری طرح خواسته دیگری ندارند .
روشنک خطاب به آقای رزم حسینی، استاندار گفت: سرمایه گذاران ضمن تشکر بخاطر حمایت های جدی شما از جنابعالی بعنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی ایران و حاج آقای صادقی به عنوان نماینده دادگستری تقاضا دارند که تمام توان خود را برای تقویت سازمان مجری طرح و احقاق حقوق مکتسبه سرمایه گذاران اطراف حرم و اجرای مفاد قراداد ها با کارآفرینان بکار بگیرید.
وی افزود: اینکه عده ای زن و مرد با هم سر این طرح مشکل دارند و نمی توانند به توافق برسند، به سرمایه گذار ربطی ندارد.
روشنک با بیان این مطلب که حقوق مکتسبه طبق قانون، واجب الاجراست، گفت: اگر این طرح از اول اجرا نمی شد، اشکالی نداشت و به کارآفرینان مربوط نبود ولی الان بیش از ۵۰ درصد آن اجرا شده و اگر همه جمع شوند بازهم نمی توانند، هم آن را تغییر دهند و هم حقوق مکتسبه سرمایه گذار و مفاد قرار داد ها را رعایت کنند.