1

هر گونه اعمال نظر شخصی در انتخابات نابخشودنی است

وزیر کشور گفت: هر گونه خدشه، اهمال، سستی و اعمال نظر و سلیقه شخصی، گروهی، حزبی در انتخابات از طرف هر کس باشد نابخشودنی است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش سراسری هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در حرم رضوی برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: خدا را شکر که به برکت انقلاب اسلامی، توفیق نصیب ملت ایران شده است تا بازیگر اصلی صحنه قدرت باشند و با نظراتشان بتوانند در تعیین سرنوشت و انتخاب ارکان نظام در حوزه های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور مسئول اجرا و شما ناظرین انتخابات هستید، افزود: همه ما از یک موجودیت مقدس در مقام عمل حمایت و دفاع می‌کنیم، هر گونه خدشه، اهمال، سستی و اعمال نظر و سلیقه شخصی، گروهی، حزبی،  در انتخابات از طرف هر کس باشد نابخشودنی است. اگر از من سوال شود که ما در حوزه های مردم سالاری موفقیم؟ با جرات می‌گویم پیشرفت های بسیاری داشته ایم اما با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در رسیدن به آن تلاش کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: آیا با تلاش‌هایی که هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت انجام می‌دهند واقعا نخبگان جامعه از منظر دینی، اعتقادی و تخصصی انتخاب می‌شوند؟ به جرات می‌گوییم نه، آیا عملکرد این افراد در جایگاه خود همان عملکردی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی، رهبری نظام، مردم و اسلام از آن انتظار دارد؟ حتما اینگونه نیست.

وی ادامه داد: پس منطق و عقل می‌گوید، هر قدمی که تحت عنوان انتخابات در هر دوره‌ای بر می‌داریم، باید یک گام به سمت جلو باشد و هر مجلس، دولت و شورای کشور باید قوی‌تر از دوره قبلی باشد.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: اگر خدای ناکرده، جامعه به طرفی برود که مردم احساس کنند پاسخ نیازهای خود را از نهادهای قانونی نمی‌توانند بگیرند، موجب کاهش سرمایه اجتماعی و بی‌اعتمادی خواهد شد و نتیجه این دو، کاهش حمایت جدی از نظام خواهد بود.

وزیر کشور تصریح کرد: دشمن در سال گذشته می‌خواست که مردم چهلمین سال جشن پیروزی انقلاب را نبینند، اما دیدیم مردم آمدند و به تهدید های دشمن پاسخ دادند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: یکی از کانون‌های اصلی انقلاب همین حضور مردم در انتخابات است، بنابراین خروجی انتخابات به عنوان مظهر تجلی واقعی اراده مردم می‌تواند مطرح باشد.

وی با اشاره به تحرکات دشمن در بازه‌های زمانی گوناگون علیه ملت ایران، یادآورشد: در هر دوره‌ای از انتخابات، بیشترین تلاش دشمن برای این بوده است که مشارکت در انتخابات کم شود و یا انتخابات با اعتراض و تنش روبرو باشد.

وزیر کشور ادامه داد: از یک سال و نیم قبل، با دوره دیگری از فشار جدی آمریکا بر ایران مواجه شده‌ایم، در محور اقتصادی، بحث نفت، بانک و تبادلات مالی جزو اصلی‌ترین موضوعاتی بوده که دشمن به ما فشار آورده است.

وی گفت: دشمن بر اساس تحلیل های غلطی که منافقین، رژیم صهیونیستی و کشورهای مرتجع به آنها دادند، پدیده دی ماه را یک پدیده مبتنی بر حرکت خودجوش اعتراضی مردم به شرایط اقتصادی و منجر به فروپاشی می‌دانستند.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: در آن مقطع وزارت کشور، نیروهای نظامی و امنیتی و قضایی و صدا و سیما و شورای امنیت و شوراهای تامین،همکاری در مدیریت موضوع را برعهده داشتند.  وقتی دشمنان، موفق نشدند، بر اساس تحلیل های غلط برای مراحل بعد برنامه ریزی کردند، اما در هر برنامه شکست خوردند.

وی با بیان اینکه مبنای اعمال تحریم ها و تهدید های دشمن این بود که نظام قدرت مقاومت و ایستادگی نخواهد داشت اما تا کنون خلاف نظر دشمن  اثبات شده است، اظهار داشت: باید گفت دشمن برای سال ۹۸ یک نکته کانونی در نظر دارد که ما از آن اطلاع داشته و تحلیل داریم، دشمن هنوز از اینکه بتوانند یک ضربه اساسی به جمهوری اسلامی ایران بزند نا امید نشده است و به دنبال یک محور و کانون و نقطه اتصالی است که نارضایتی ها را حول محور آن ساماندهی کنند و یک جریان عمومی در کشور ایجاد کنند.

وزیر کشور افزود: تحلیل دشمن این است که انتخابات یک نقطه کانونی مناسب است و می‌توان نارضایتی ها را حول آن ساماندهی کرد، بنابراین فشار را در حوزه تحریمی افزایش داده اند و تا انتخابات هم این را افزایش خواهند داد.

وی تاکید کرد: در همین مسیر، دشمنان حتما افتراق، اختلاف، درگیری، انشقاق بر حوزه‌های مختلف داخلی را افزایش خواهند داد و حتما تلاش خواهند کرد از نظر رسانه ای و تبلیغاتی اثر تحریم ها را در رفتار و زندگی جاری روزانه مردم بزرگ نمایی کنند، همچنین سیاه‌نمایی، ناامیدی و اعمال تهدید ها و القائات ناامید کننده به مردم از اقدامات دشمن است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در روند انتخابات، در ادوار مختلف، متأسفانه با تبلیغات غلط، دخالت های بی مورد و عدم درک منافع ملی و عدم رعایت قوانین در برخی از جاها، روبرو هستیم، افزود: دشمن اگر بتواند از این ظرفیت استفاده کند، می‌تواند فضای ناامیدی را بالا ببرد و بدانید دشمن بر این مبنا تلاش می‌کند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: باید برخلاف ترفند های دشمن عمل کنیم، باید حامی وحدت و انسجام داخلی باشیم؛ باید برخلاف دشمن آرامش و نشاط سیاسی را در جامعه تقویت کنیم، باید به مردم امید و اعتماد بدهیم و اطمینان ایجاد کنیم که انتخابات سالم، قانونی و در بستر امن و درست انجام می شود، لذا هر نوع اظهار نظری مبنی بر اینکه امکان دارد انتخابات درست و قانونی انجام نشود، ممکن است در فکر و اراده مردم تزلزل ایجاد کند، و بدانید که در میزان مشارکت در انتخابات تاثیر دارد. این در حالی است که؛ این دور انتخابات را باید قوی تر و پرشکوه تر برگزار شود و مشارکت  با شکوه تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات فقط ابزار سیاسی نیست، تاکید کرد: انتخابات از نظر بنده ضمن اینکه یک امر کاملا سیاسی برای تحقق مشارکت مردم در تعیین سرنوشت و  اداره امور است، اکنون یک  موضوع کاملاً دفاعی و به عنوان یک عامل مانور قدرت در عرصه های امنیتی و سیاسی است.

رحمانی‌فضلی گفت: مقام معظم رهبری چشم امید به انتخابات پیش رو دارند که باشکوه و سالم برگزار شود. یقینا همه باید در این زمینه تلاش خود را انجام دهیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهیم که دل مقام معظم رهبری را شاد کرده و از آرای مردم صیانت کنیم. نباید به گونه‌ای جلو برویم که موجب یاس و ناامیدی مردم و نامزدهای انتخاباتی فراهم شود.

رحمانی‌فضلی در پایان تاکید کرد: هر جا در فضای مجازی به نامزدی اتهام زده شد و یا شایعه‌ای خلاف واقع منتشر گردید باید با آن برخورد شود.