1

هنرمندان مشهدی به مشارکت در منظرآرایی شهر فراخوانده شدند

شهرداری مشهد در ادامه برنامه‌های ابتکاری خود به منظور جلب مشارکت هنرمندان در تلاش برای ارتقای شکل و منظر بصری این کلانشهر با خلق آثار هنری مناسب و کیفی در قالب نقوش و احجام ماندگار دست‌اندرکاران این عرصه را به همکاری طلبید.

سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد به همین منظور چهارمین “فراخوان نقوش ماندگار شهری” را اعلام و منتشر کرده است.

مدیرعامل خانه هنرمندان مشهد یکی از بایسته‌های شهر را به عنوان بستر و محیط زندگی، پاسخگویی به نیازهای روانی شهروندان توصیف و بیان کرد: شهرداری مشهد با توجه به ضرورت ارتقای سیما و منظر شهری با بهره‌گیری از آثار فاخر هنری برای افزایش روحیه نشاط و سرزندگی شهر اقدام به انتشار فراخوان “نقوش ماندگار شهری” نمود.

‌صدرا یوسفی افزود: در چارچوب اجرای طرح نقوش ماندگار شهری،  شهرداری مشهد اقدام به برپایی “کارگاه طراحی و خلق ایده” با مشارکت هنرمندان داوطلب به منظور ایجاد و جانمایی آثار مناسب و فاخر هنری بر جداره تقاطعهای غیرهم‌سطح کرده است.

وی ادامه داد: همه استادان و هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی شامل حجم، گرافیک، نقاشی و دیگر رشته‌های مرتبط دعوت شده‌اند تا در چارچوب این فراخوان سابقه فعالیتهای تخصصی و اجرایی خود را در عرصه آثار شهری تا روز بیست و هفتم مهر ماه جاری در قالب فایل الکترونیکی به شماره تلفن همراه ۹۶۲۸ ۱۹۸ ۰۹۳۹ ارسال کنند.

مدیرعامل خانه هنرمندان مشهد گفت: “کارگاه طراحی و خلق ایده” پس از پایان یافتن مرحله دعوت از هنرمندان برپا خواهد شد تا در پی آن آثار توسط هیاتداوران مورد انتخاب و داوری قرار گیرند.

وی به تدارک جایزه در این چارچوب نیز اشاره و بیان کرد: جایزه هر شرکت‌کننده در چهارمین فراخوان نقوش ماندگار شهری،  به ازای سه روز حضور در کارگاه و ارائه کار مبلغ ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

یوسفی افزود: همچنین جایزه طرحهایی که برای اجرا مورد پذیرش قرار گیرند با توجه به ویژگی طراحی و نظر هیات داوران مبلغ ۴۰ میلیون تا ۶۰ میلیون ریال است.

وی زمان اعلام نتایج این برنامه را چهارم آبان ماه آتی اعلام و بیان کرد: گواهینامه معتبر نیز برای شرکت‌کنندگان در کارگاه طراحی و خلق ایده در چارچوب فراخوان نقوش ماندگار شهری مشهد صادر می‌شود.

۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار دارد. مشهد که دومین کلانشهر بزرگ ایران محسوب می‌شود ۳۲۸ کیلومترمربع مساحت دارد.  کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.