1

طرح اقتصاد زیارت به شورای فرهنگ عمومی می‌آید

در یکصد بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد برگزار شد، خبر آماده سازی طرح اقتصاد زیارت اعلام و خدمات رسانی به زائران اربعین مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: طرح اقتصاد زیارت توسط معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری برای بررسی در جلسات آینده شورای فرهنگ عمومی استان ارائه می‌شود.

علیرضا رزم‌حسینی اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برنامه‌ریزی های بسیار دقیق و خوبی صورت گرفته است و تصور می‌کنم امسال ستاد اربعین استان موفق‌ترین عملکرد را دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: یکی از برنامه های جدی ما در خراسان رضوی اقتصاد زیارت است که احتمالا طی دو یا سه هفته آینده، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری، طرح آن را در جلسه شورای فرهنگ عمومی ارائه می‌کند.

وی افزود: برای افزایش فعالیت‌های حوزه زیارت، معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی را تقویت کردیم بنابراین امیدوارم برنامه‌های خوبی در حوزه اقتصاد زیارت و تورسیم سلامت اجرایی شود.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در حال تدوین است تا مردم و مسوولان در جریان برنامه‌های فرهنگی اقتصاد مقاومتی بیشتر قرار بگیرند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارشی در خصوص برنامه های استان پیرامون زائران پیاده حضرت رضا(ع) در دهه پایانی صفر و اربعین حسینی بیان کرد: ستاد اربعین حسینی استان دارای 12 کمیته زیر مجموعه است که متناظر با ستاد اربعین کشوری فعالیت می‌کند.

محمدصادق براتی افزود: از طرف ستاد اربعین کشور برای استان خراسان رضوی سهمیه 58 موکب تعریف شده اما تاکنون 87 موکب تدارک دیده شده است که از این تعداد 36 موکب در کربلا و 15 موکب در شهر نجف واقع شده اند.

وی ادامه داد: 554 هزار وعده غذایی و اسکان نزدیک به 120 هزار نفر نیز برای زائران اربعین درنظر گرفته شده است تا ما هم به نوبه خود در این حرکت عظیم سهیم باشیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص زائران پیاده ایام پایانی صفر هم اظهار کرد: سال گذشته حدود 4 میلیون و 600 هزار زائر سواره و حدود 435 هزار زائر پیاده، وارد استان شدند که در سال جاری پیش بینی می‌شود این عدد با افزایش همراه باشد.

آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد هم در این جلسه از پیگیری های استانداری در حوزه زیارت تقدیر کرد.