1

روایت بنایی از عضو شورای نگهبان درباره روند بررسی لایحه تجارت در مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:نشست های متعددی در سال های اخیر با حضور مدیران اتاق های بازرگانی و معاونان رئیس جمهور برای بررسی لایحه تجارت برگزار شد و تمام اصلاحات در این جلسات اعمال شد.

حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس تصویب قانون تجارت در ساماندهی اقتصاد کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: لایحه تجارت مربوط به این دوره مجلس نبود و تقریبا این لایحه از دولت هشتم به مجلس ارائه شد و از آن موقع، نمایندگان مجلس فرآیند بررسی این لایحه بسیار مهم را آغاز کردند.

بررسی لایحه تجارت در مجلس حدود سال ها به طول انجامید

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی لایحه تجارت در مجلس سال ها به طول انجامید و این مسئله مورد انتقاد نمایندگان مجلس بود، از این رو نمایندگان تصمیم به تعیین تکلیف لایحه در این دوره از مجلس گرفتند.

روایت عضو شورای نگهبان درباره روند بررسی لایحه تجارت در مجلس

وی گفت: شخصا با آقای دهقان عضو شورای نگهبان درباره روند بررسی لایحه تجارت در کمیسیون های تخصصی صحبت کردم، ایشان در این رابطه گفت که به دلیل برخی خلاء ها و نواقص در لایحه تجارت در ادوار گذشته، نمایندگان اقدام به بررسی جدی تر و رفع ابهامات کردند، از این رو این فرآیند برای ارتقا سطح لایحه به طول انجامید.

نشست های متعدد مجلس با اتاق بازرگانی و معاونان رئیس جمهور برای بررسی لایحه تجارت

بنایی ادامه داد: نشست های متعددی در سال های اخیر با حضور مدیران اتاق های بازرگانی و معاونان رئیس جمهور برای بررسی لایحه تجارت برگزار شد و تمام اصلاحات در این جلسات اعمال شد، البته این لایحه نیز مانند قوانین دیگر نواقص و مشکلاتی دارد که می توان آن را پس از اجرا برطرف کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من قانون تجارت، قانونی است که می تواند بخشی از مشکلات حوزه اقتصاد کشور را سامان ببخشد، مهم ترین مولفه این قانون رفع خلاء های موجود در حوزه تجارت و اقتصاد کشور به ویژه در حوزه تجارت الکترونیکی بود.