1

خروج خاقانی از بن بست تا 8 روز دیگر

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از بهره‎برداری مسیر اتصال خیابان خاقانی به بولوار نماز تا 8 روز دیگر خبر داد.
به گزارش صبح امروز، خلیل‎ا… کاظمی گفت: مدت زمان زیادی بود که با توجه به احیای بولوار نماز، اهالی خیابان خاقانی خواستار اتصال این خیابان به بولوار نماز بودند که رفت و آمدشان تسهیل شود.
وی با عنوان اینکه طبق توافقاتی که با آستان قدس رضوی داشته‎ایم، حریم مسیر تعیین و تحویل شهرداری شد، ادامه داد: هماهنگی‎های لازم با منطقه 9 انجام و طرح اولیه آن تهیه شد و پس از بررسی‏های کارشناسی به مرحله اجرا درآمد.
کاظمی به فعالیت‎های انجام شده در این مسیر اشاره کرد و گفت: ایجاد مسیر پیاده‎رو، فضای سبز و ایجاد مسیر دوچرخه‎سواری در دو ضلع شرقی و غربی خیابان خاقانی از جمله فعالیت‎های انجام شده در این پروژه است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با عنوان اینکه تاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه انجام شده است، اظهار کرد: این مسیر به متراژ یک کیلومتر تا 8 روز دیگر به بهره‎برداری خواهد رسید.

پیش از این شهردار منطقه 9 دراین باره گفته بود: این مسیر از اراضی آستان قدس عبور می کند و برابر طرح تفصیلی اجرای مسیر را آغاز کردیم اما آستانقدس در یک مرحله از ادامه فعالیت جلوگیری کرد و با آستانقدس به توافق  رسیده و عملیات احداث  این مسیر ادامه پیدا کرد.

بهره برداری از این مسیر می تواند به کاهش بار ترافیکی بولوار فکوری در محل تقاطع این بولوار با میدان دلاوران، میدان یادگاران و چهار راه هاشمیه کمک کند.

علاوه بر این بازگشایی مسیر خاقانی به نماز، جنوب بولوار خاقانی را از بن بست خارج می کند.