1

جمع آوری 1259 چادر خواب و 1300 دستفروش در منطقه ثامن

شهردار منطقه ثامن مشهداز جمع آوری ١٢۵٩ مورد چادر­خواب و اتراق غیر مجاز  تا جلوگیری فعالیت بیش از ١٣٠٠ دست­فروش در معابر پیرامون حرم مطهررضوی خبر داد.

به گزارش صبح امروز، سید مصطفی نعمتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ٣ ماهه تابستان اظهار کرد: بیشترین آمار فعالیت های معاونت خدمات شهری در حوزه رفع سد معبر منطقه ثامن در تابستان امسال معطوف به جمع آوری چادر خواب­های غیرمجاز بوده است، که در راستای حفظ زیبایی های بصری و ارتقاء مباحث امنیتی و رفاهی زائران و شهروندان، در ٣ماهه تابستان یک هزار و ٩۵١ مورد کمپ، چادر و اتراق غیر مجاز از سطح منطقه جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: البته از قبل نیز اطلاع رسانی لازم در خصوص ممنوعیت اتراق در معابر اطراف و بوستان‌های نزدیک به بارگاه مطهر امام رضا(علیه السلام) از طریق نصب بنر در این محل ها انجام شده است.

نعمتی افزود: دست فروشی نیز طبق ماده ۵۵ قانون شهرداری ها جزء مواردی است که از آن جلوگیری می شود و و ممنوع است و از همین رو  تعداد ١٣٠٧ مورد در تابستان امسال جمع شده است.

وی گفت: پس از بازرسی های به عمل آمده از مغازه ها و واحدهای صنفی اطراف حرم نیز مواردی از تخلفات بهداشتی کشف و مشاهده شده، که پس از صدور اخطاریه های لازم، با هماهنگی مرکز بهداشت ثامن   و دیگر مراجع قانونی ذی ربط، نسبت به برخورد قانونی مقتضی، همچون جمع آوری یا پلمب ٨٧ مورد اقدام شده است.

نعمتی تصریح کرد: در جهت زیباسازی معابر منتهی به حرم مطهررضوی نیز تعداد ٢۴۴ مورد پرده نوشته، پلاکارد یا بنرهای تبلیغاتی تاریخ گذشته یا فرسوده از سطح معابر جمع آوری شده است.

وی اظهار کرد: از دیگر معضلاتی که همواره همکاران ما در واحد سد معبر معاونت خدمات شهری منطقه با آن روبه رو هستند، حضور و فعالیت متکدیان، کارتن خواب ها و بعضا معتادان متجاهر در خیابان ها و معابر منتهی به حرم است که چهره نامناسبی از شهر را که زیبنده پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیست، در معرض دید زائران و مجاوران قرار می دهد.

به گفته وی به منظور احقاق حقوق شهروندان در تابستان گذشته نیز ٢٠۴ نفر از موارد مذکور از سطح معابر جمع آوری شدند که از این تعداد ١٢۴ نفر مرد، ٧۵ زن و ۵ نفر نیز کودک بودند.