1

ثبت‌نام ۱۰۰کاروان پیاده در میقات‌الرضا

رئیس هیأت مدیره مجتمع فرهنگی و زائرسرای میقات الرضا(ع)از ثبت نام بیش از صد کاروان با تعداد مختلف برای ماندن در این مجتمع فرهنگی در ایام دهه آخر صفر خبر داد.

سید محمود تشکری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در دفتر ستاد نماز جمعه برگزار شد، گفت: میقات الرضا (ع) فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز کرده است و در حال حاضر گنجایش ۲هزار و ۵۰۰ شب خواب را دارد.

رئیس هیأت مدیره مجتمع فرهنگی و زائرسرای میقات الرضا(ع) ادامه داد: میقات الرضا(ع) امکاناتی همچون آسایشگاه گروهی، حسینیه، سوئیت برای کاروان‌‌های کوچک و خانواده‌ها، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، خشکشویی، نانوایی، مراکز درمانی و غرفه‌‌های فرهنگی دارد.

تشکری با اشاره به اینکه در سال جاری در دهه کرامت ۲۵ هزار نفر از این مسیر عبور کردند و در میقات الرضا(ع) پذیرایی شدند، عنوان کرد: از ماه صفر سال گذشته به جز ایام دهه کرامت، حدود ۲۰۰ کاروان پیاده از شهرهای شیراز، یزد، قم و بیرجند در میقات الرضا(ع) پذیرایی شدند.

رئیس هیأت مدیره مجتمع فرهنگی و زائرسرای میقات الرضا(ع) با بیان اینکه اسکان، پذیرایی، شام، نهار، صبحانه و سایر خدماتی که در این مجتمع به زائران ارائه می‌شود صلواتی است، گفت: سال گذشته در این ایام بیش از  ۱۲۰ هزار نفر در میقات الرضا(ع) پذیرایی شد.

وی ادامه داد: تا کنون برای ایام دهه آخر صفر  ۲۸ هزار نفر برای پذیرایی و خواب ثبت نام کردند که ظرفیت شب خواب از اول آبان تا رحلت و شهادت پیامبر(ص) و امام مجتبی (ع) تکمیل است.

تشکری افزود: اسکان زائران در این مجتمع تا سه شب صلواتی و همه هزینه‌ها توسط خیرین تأمین می‌شود.