1

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره باستی‌هیلز مشهد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در باره زمین‌خواری در تهران و مشهد گزارشاتی واصل شده که حمایت از سوء جریان در واگذاری و صدور پروانه دارد که در آرای قضایی تاثیر دارد.

غلامحسین اسماعیلی در یازدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه امروز با رسانه‌ها ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)  گفت: در مجموعه کشور و به ویژه قوه قضاییه قوانین و مقررات ابزار اصلی تحقق و اجرای عدالت است. ما برای اجرای عدالت نیازمند قانون خوب، مجری شایسته و قاضی عادل و فرهیخته هستیم.

وی افزود: در دوره جدید قوه قضاییه در جهت تامین و اصلاح قوانین و مقررات مورد نیاز یکی از معاونت‌های فعال این قوه، معاونت حقوقی بوده است که این معاونت در ۵ ماه اخیر سال جاری تاکنون با بسیج همه امکانات و بهره گیری از چهره‌های علمی ۱۵ لایحه و دستورالعمل مورد نیاز تهیه و تدوین کرده است که آیین نامه‌ها به  تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: برخی از لوایح مهم مثل لایحه امنیت بانوان، لایحه ثبت شرکت‌ها و لایحه موسسات غیرتجاری و لایحه اداره و بهره برداری از آپارتمان‌ها در قوه کارشان به اتمام رسیده و  به دولت ارسال شده است.

اسماعیلی درپاسخ به سوالی در باره صحت و سقم و علت  بازداشت بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه که در فیلترینگ تلگرام نقش داشته است، گفت: موضوعات را نباید پیوند دهیم. کسی ممکن است هزاران اقدام خوب داشته باشد و ما آن را ارج می نهیم اما اگر خطایی مرتکب شود  حتما به خطا و اتهام او باید رسیدگی شود. این موضوع ربطی به اینکه  قبلا چه احکامی ایشان صادر کرده است ندارد.

وی افزود: در پرونده‌ای که قبلا مورد بحث شده درارتباط با پیگیری عناصری که در داخل قوه قضاییه تحت تعقیب قرار گرفتند، دو نفر از قضات  که یکی از قضات شاغل و یکی هم‌ اخیرا بازنشسته شده بود تا امروز بازداشت  شده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با تکمیل تحقیقات ممکن است افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار گیرند.

وی درباره علت بازداشت او گفت: این موضوع به پرونده خاصی که قبلا بحث شده بود مرتبط است.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده باستی‌هیلز مشهد گفت:  در باره زمین‌خواری در تهران و مشهد گزارشاتی واصل شده که حمایت از سوء جریان در واگذاری و صدور پروانه دارد که در آرای قضایی تاثیر دارد. الان اظهارنظر نمی‌کنیم اما همه سوء جریانات ادعایی را بررسی می‌کنیم و چنانچه ادعا شود تصمیم بر اساس سوء جریان و رانت صادر شده، حتما در چارچوب قوانین و مقررات رسیدگی و نسبت به ابطال آن اسناد رسیدگی می‌کنیم.

اسماعیلی افزود: درباره باستی‌هیلز جدید دستور بررسی صادر شده و فرایند بررسی را طی می‌کند.