1

بهره برداری از 2 پروژه عمرانی با هزینه 140 میلیارد ریال

طی مراسمی دو پروژه عمرانی با هزینه 140میلیارد ریال در مناطق کم برخوردار طرق، شهرک شهید باهنر و رجایی به بهره‎برداری رسید.
به گزارش صبح امروز، طی مراسمی با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد، در راستای وعده مدیریت شهری برای افتتاح یا آغاز به‎کار حداقل یک پروژه عمرانی در هر ماه پروژه جاده محمدآباد به طرق به طول 5 کیلومتر با هزینه 120 بازگشایی شد.
علاوه بر این همزمان با بازگشایی مسیر محمد آباد – طرق پروژه تعریض و آسفالت باند شمالی بولوار حرحد فاصل شهرک شهید رجایی تا باهنر به طول 1800متر نیز با هزینه 25 میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

شورای پنجم فارغ از نگاه سیاسی، موضوعات شهری را علمی و تخصصی پیگیری میکند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرمشهد در مراسم افتتاح همزمان بازگشایی شهرک عماریاسر(محمدآباد) به طرق و تعریض و آسفالت باند شمالی بولوار حر حد فاصل شهرک شهید باهنر به شهرک شهید رجایی که با حضور شهردار و جمعی از اعضای شورای شهرمشهد و ساکنان منطقه طرق برگزارشد، گفت: شورای پنجم فارغ از نگاه سیاسی موضوعات شهری را علمی و تخصصی پیگیری می کند.
محمد هادی مهدی‎نیا افزود: شورای پنجم از ابتدای کار در موضوعات شهری فارغ از هر نوع نگاه سیاسی سعی کرده ، موضوعات را علمی و تخصصی پیگیری و به نتیجه برساند.
وی اضافه کرد: پروژه شهرک عماریاسر(محمدآباد) به طرق یکی از پروژه‎های نیمه تعطیلی بود که برای گره گشایی از مشکلات آن پیگیری‌های زیادی از سوی مدیریت شهری و شورای شهر انجام گرفت تا با اجرای آن شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت و رضایت ساکنان منطقه باشیم.
وی با بیان اینکه ساکنان طرق مردمی متحد و منسجم هستند و باید از این امتیاز استفاده کرد، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که اکنون مورد توجه قراردارد، بازآفرینی شهری است که مردم طرق و شورای معتمدین آن می‎توانند با مشارکت با دفاتر تسهیل‌گری در مقاوم سازی شهرک طرق کمک کنند.
مهدی‎نیا ادامه داد: راه، محور توسعه است اما این موضوع هم می‎تواند مثبت باشد، هم منفی. جاده شهرک عماریاسر(محمدآباد) از میان اراضی کشاورزی می‎گذرد، حفظ اراضی کشاورزی برای همه ما فرض است، لذا از همه دستگاه‎های نظارتی و آستان قدس تقاضا می‎کنیم که به حفظ اراضی کشاورزی توجه ویژه‎ای داشته باشند.

شورای شهر مشهد پای کار مناطق پیرامونی و کم برخوردار ایستاده است

رییس کمیسیون ویژه مناطق کم برخوردار و پیرامونی شورای اسلامی شهرمشهد تاکید کرد: شورای پنجم و مدیریت شهری پای کارمناطق پیرامونی و کم برخوردار ایستاده است.
رمضانعلی فیضی خاطرنشان کرد: شورای پنجم، شورایی عدالت محور است و مدیریت برآمده از آن، خدمت به دور از هیاهو، همراه باعدالت در سراسر شهر از جمله مناطق کم برخوردار و پیرامونی است.
فیضی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری برای آن است که مردم را در بازآفرینی شهری به مشارکت بطلبیم، اظهارکرد: یکی از سیاست‌‎های ما این است که کارمردم را با مردم و برای مردم انجام دهیم.
رییس کمیسیون ویژه مناطق کم برخوردار و پیرامونی شورای اسلامی شهرمشهد ادامه داد: تاکنون 14 میلیارد تومان پروژه از سوی شهرداری مشهد دراین منطقه اجرا و 1.5 میلیارد تومان پروژه دیگر در این منطقه اجرا خواهد شد.

اقدام بزرگ شهردار و شورای شهر مشهد در بازگشایی جاده شهرک عمار یاسر (محمدآباد) قابل تقدیر است

عضو شورای چهارم شهرمشهد ضمن اشاره به بازگشایی جاده شهرک عمار یاسر (محمد آباد) – طرق گفت: اقدام بزرگ شهردارو شورای شهر مشهد در بازگشایی این جاده قابل تقدیر است.
حسن قدیری طرقی اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم طرق به شهردار و شورای شهر مشهد می‎‏گویم که کار بسیار بسیار بزرگ و ماندگاری را انجام داده‎اید.
وی اضافه کرد: به این پروژه که نگاه می‎کنیم خدا را می بینیم، زیرا دست اراده الهی به وسیله بندگان خدا نمایان می‏شود.
عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه افتخار می‎کنیم که چنین شهرداری انتخاب شده است، تصریح کرد: در مخیله مردم طرق خطور نمی‎‏کرد که این پروژه اجرایی شود اما شما با اراده ‏ای قوی آن را اجرا کردید و باید بدانید که این پروژه در چشم ما بسیار بزرگ است.
قدیری طرقی ادامه داد: پیش از اجرای پروژه  شهرک عمار یاسر (محمد آباد) به طرق به دلیل کم عرضی و خرابی جاده 45 نفر از اهالی طرق در تصادفات کشته و 15 نفر معلول شده‏اند، لذا اگر بگوییم مدیریت شهری تصادفات منجر به کشته شدن را در این جاده به صفر رسانده است، اقرار نکرده‎ایم و این کار بسیار بزرگی است.
وی تصریح کرد: تقاضا داریم این جاده از سوی شورای شهر به نام شهدای طرق نامگذاری شود.

جاده شهرک عمار یاسر (محمد آباد)- طرق به 100 متری متصل خواهد شد

هم چنین در این مراسم معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به تاثیر بازگشایی جاده شهرک عمار یاسر (محمد آباد)-طرق در کاهش ترافیک و تصادفات گفت: با همکاری و تسهیل 20 هزار مترمربع از اراضی هوانیروز، مسیر جاده  شهرک عمار یاسر (محمد آباد)-طرق به 100 متری متصل خواهد شد.
خلیل‎الله کاظمی خاطرنشان کرد: پروژه بازگشایی جاده شهرک عمار یاسر (محمد آباد) به طرق که یکی از خواسته‎های مردم ساکن این منطقه است از سال 91 مطرح بود اما به دلیل خارج از محدوده بودن، مطالعات آن در سال 93 انجام شد، مجوزهای لازم و نقشه‎های مورد نیاز آماده و تائیدیه کمیسیون ماده پنج نیز دریافت شد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی پروژه در سال 95 آغاز اما در سال 96 به دلیل مشکلاتی از جمله تحصیل حریم اراضی متعلق به هوانیروز، دو کارخانه، فرودگاه و قرارداشتن لوله گاز در مسیر، پروژه با 40 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد.
کاظمی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات شهردار و شورای شهر، جلساتی با هوانیروز، فرودگاه و کارخانه‎های در مسیر انجام شد، همچنین با پیگیری‏‎‏های متعدد و همکاری فرودگاه و هوانیروز اراضی متعلق به این دو ارگان و اراضی دو کارخانه در مسیر تحصیل قرار گرفت و اواخر سال گذشته، عملیات اجرایی بازگشایی مسیرشهرک عمار یاسر (محمد آباد) به طرق آغاز شد.
وی با بیان اینکه این پروژه ظرف 6 ماه و زودتر از زمانبندی در نظر گرفته شده به بهره‎برداری رسید، اظهارکرد: جاده شهرک عمار یاسر (محمد آباد)-طرق به طول 5 کیلومتر و عرض 7 متر با هزینه 120 میلیارد ریال احداث و سه برابر ظرفیت گذشته قابلیت تردد دارد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین مذاکراتی با هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام و موافقت آنها برای تحصیل 20هزارمترمربع از اراضی متعلق به هوانیروز به طول 1.2 کیلومتر از سوی شهرداری مشهد گرفته شد که پس از تحصیل، جاده  شهرک عمار یاسر (محمد آباد) –طرق به صد متری متصل خواهد شد.
گفتنی است؛ در این مراسم محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، خلیل‏‎الله کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک و دونفر از اعضای شورای شهر حاضر در مراسم از سوی ساکنان منطقه طرق تجلیل شدند.

پروژه تعریض و آسفالت ضلع شمالی بولوارحر به بهرهبرداری رسید

طی مراسمی پروژه تعریض و آسفالت ضلع شمالی بولوارحر، حد فاصل شهرک شهید باهنر به شهرک شهید رجایی به بهره‎برداری رسید.

همزمان با بازگشایی مسیر شهرک عمار یاسر (محمد آباد) – طرق، پروژه تعریض و آسفالت باند شمالی بولوار حرحد فاصل شهرک باهنرتا شهرک شهید رجایی به طول 1800 متر با هزینه 25 میلیارد ریال با حضور محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، سرهنگ دهنوی، رییس پلیس راهور استان خراسان رضوی، سرهنگ امیدوار، رییس پلیس راه استان خراسان رضوی، جمعی از اعضای شورای شهرمشهد و مدیران شهری و ساکنان منطقه به بهر برداری رسد.
گفتنی است، همزمان با این پروژه ،جاده شهرک عمار یاسر (محمد آباد) به طرق به طول 5 کیلومتر با هزینه 120 میلیارد ریال نیز بازگشایی شد.