1

هدف از اجرای طرح «اتوبوس تماشا»

رئیس اداره اجتماعی فرهنگی منطقه 10 شهرداری مشهد گفت: هدف ما ترویج فرهنگ تماشای فیلم و رفتن به سینما است و امیدواریم در آینده سینماهای محلی و رو باز به صورت دائمی راه‌اندازی شود و طرح مذکور مقدمه‌ای برای اجرای این طرح است.

حسین کریمی، در خصوص  طرح «اتوبوس تماشا» که در منطقه 10 مشهد  در ایام دهه ولایت برگزار شد، اظهار کرد:  این طرح از 21 تا 23 مرداد، هر شب ساعت 20 تا 23 در مناطق مختلف منطقه 10 که شامل سینما و تئاتر خانگی، نقالی، موسیقی سنتی، رقص محلی، نمایشگاه عکس مشهد قدیم و نمایشگاه صنایع دستی و همچنین فروش محصولات زنان سرپرست خانوار و فروش صنایع دستی و… است.

وی افزود: در طی ماه‌های اخیر در اداره فرهنگی  13 کار گروه تخصصی راه‌اندازی شد که در اتاق فکر طرح اتوبوس تماشا توسط  کار گروه گردشگری اجتماعی ارائه و اجرا انجام شد. این طرح برای اولین‌بار در مشهد و در کشور نمونه مشابه آن وجود دارد، اما محتوا و آیتم‌های ما کامل‌تر است.

رئیس اداره اجتماعی فرهنگی منطقه 10 شهرداری مشهد در خصوص مزیت‌های این طرح گفت: ویژگی مهم این طرح جامعیت این برنامه است و مشارکت بسیار خوبی با دیگر نهادهای شهرداری در این زمینه صورت گرفته است. آورده‌های مالی و غیر مالی این برنامه صرف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، زنان سرپرست خانواده، انجمن ثنا (حامی جمعیت کارتن خواب‌ها)، انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی، سمن‌های محیط زیست از جمله آرتوان می‌شود، همچنین توجه سینما سیمرغ نیز به محلات مشهد بود. اولویت برگزاری برنامه در پارک‌ها و نقاط محلی بوده و هرشب در یکی از این محله‌ها و بوستان‌ها برنامه‌ها اجرا می‌شود که با استقبال خوب مردم مواجه شد و تقاضا برای ادامه این برنامه‌ها وجود دارد.

کریمی تاکید کرد: هدف ما ترویج فرهنگ تماشای فیلم و رفتن به سینما است و امیدواریم در آینده سینماهای محلی و رو باز به صورت دائمی راه‌اندازی شود و طرح مذکور مقدمه‌ای برای اجرای این طرح است. همچنین برنامه‌های اجرا شده متفاوت از برنامه‌های شهرداری بود و فیلم‌های پخش‌شده در قالب طنز و کمدی ایرانی بود که بر روی پرده‌ای با ابعاد 3 در 4 مسقتر در اتوبوس نمایش داده شده است.

وی ادامه داد: هدف دیگر ما  از اجرای این طرح، ترویج یک برنامه فرهنگی و ارتباط با مخاطبین محلی بوده است تا از مطالبات و مشکلات آنان آگاه و سپس آن را پیگیری کنیم.

رئیس اداره اجتماعی فرهنگی منطقه 10 شهرداری مشهد افزود: برنامه‌های ما هر شب با استقبال حدود 700 تا 800 نفر از مردم مواجه می‌شد. هزینه اجرای این طرح حدود 100 میلیون تومان بوده که 40 میلیون تومان آن از طرف نهادهای مشارکت‌کننده و 60 میلیون تومان دیگر از طرف شهرداری تامین شده است. تا کنون  تصمیمی برای استمرار برگزاری این طرح گرفته نشده اما به عنوان ایده‌ای که بازخورد خوبی دریافت کرده، مطرح است.