1

گزارش 8200 تخلف ساختمانی توسط مردم

روز گذشته شهرداری مشهد گزارشی از تماس های مردمی با مرکز 137 منتشر کرد، که براساس این گزارش از ابتدای سال جاری تاکنون، 8 هزار و 248 مورد تخلف ساختمانی و ساخت و ساز غیرمجاز توسط شهروندان گزارش شده است.

به گزارش صبح امروز به نقل از شهرداری مشهد، هر روز، ساعت و دقیقه، همشهریانمان با شماره‌گیری شماره سه رقمی 137، سئوالات، درخواست‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد موضوعات مختلف شهری با کارشناسان این مرکز مطرح می‌کنند تا در اسرع وقت از حوزه‌های مختلف شهرداری مشهد، پیگیری، پاسخگویی و یا انجام شود.

شهرسازی و ساخت و ساز پرتکرارترین
براساس این گزارش حوزه شهرسازی مخصوصا ساخت و سازهای غیرمجاز، یکی از پرتکرارترین موضوعاتی است که شهروندان در تماس‌های خود به آن می‌پردازند و مسائل خود را در این خصوص بیان می‌کنند به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون، یعنی در 178 روز ابتدایی سال جاری 8200 مورد تخلف ساختمانی توسط شهروندان به مرکز 137 اعلام شده است.

منطقه 2 شهرداری مشهد دارای بیشترین گزارش مردمی
براساس بررسی های صورت گرفته و در بین مناطق شهرداری، منطقه 2 با 2350 تماس، منطقه 3 با 1012 تماس و منطقه 10 مشهد با 821 تماس، دارای بیشترین گزارش مردمی در حوزه تخلفات ساختمانی بوده‌اند که بیشترین برخورد با تخلفات ساختمانی نیز در این مناطق صورت گرفته است.

بیشترین گزارش های مردمی
در این گزارش ، ساخت و ساز غیرمجاز، احداث طبقه اضافه، عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام گودبرداری، تخریب یا ساخت و ساز، ادامه فعالیت ساخت و ساز با وجود پلمب و اضافه بنا یا تجاوز به معبر در ساخت و ساز از مهم‌ترین موارد مطرح شده توسط شهروندان در تماس با 137 برای گزارش تخلفات ساختمانی سطح شهر بوده است.

برخورد با 4791  تخلف
براساس اعلام شهرداری مشهد، از این تعداد درخواست‌های مردمی در حوزه برخورد با تخلفات ساختمانی، 4791 مورد به صورت قطعی تاکنون برخورد و جلوگیری از تخلف شده و سایر موارد نیز در حال طی مراحل لازم از جمله صدور اخطارهای لازم، پلمب و ارسال پرونده به کمیسیون ماده 100، جهت جلوگیری از تخلفات ساختمانی است.