1

واکنش علم‌الهدی به برکناری جان بولتون

امام جمعه مشهد گفت: جان بولتون آمریکایی که همه شیطنت‌ها زیر سر او بود را مثل یک سگ دمش را گرفتند و از کاخ سفید بیرون انداختند.

به گزارش از alamolhoda.com، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی روزگذشته در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به هدفمند بودن جریان اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا (ع)، اظهار کرد: اسارت اهل‌بیت سیدالشهدا(ع) فصل دوم انقلاب کربلاست. فصل دوم انقلاب کربلا بود که باعث شد درگیری و زد و خورد نابرابر 30 هزار نفر و 105 نفر در روز عاشورا به صورت یک انقلاب و دگرگون‌سازی نه‌تنها یک جامعه، بلکه جوامع فوق‌العاده تا امروز هرچه گسترده‌تر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: سیدالشهدا (ع) در برنامه انقلابی خودشان برای اسارت برنامه داشتند. اسارت یک جریان انفعالی نبود که برای اهل‌بیت (ع) پیش بیاید، عزیزانشان به شهادت رسیدند، آنان در چنگ دشمن گرفتارند و انواع مظالم را وارد می‌کند و تحمل کنند. اسارت اهل‌بیت، پیام‌رسان انقلاب کربلا است و از طرفی نیز اهل‌بیت آدم‌های عادی نبودند، صاحب رسالت و قدرت بودند، صاحب نفوذ بودند.

علم‌الهدی با اشاره به نترسیدن و مقاومت به عنوان رمز پیروزی اهل‌البیت(ع) واقعه عاشورا، تصریح کرد: آنان از قدرت و سلطه یزید نمی‌ترسیدند. همچنین آنان دیدند مسؤولیت دارند و باید مقاومت کنند.

وی مقاومت اسرای کربلا را الگویی برای حرکت سیاسی امروز کشور دانست و گفت: امروز گرفتار این مسئله هستیم، امسال چقدر برای امام حسین(ع) گریه کردیم؟ چقدر برای عزیزان امام حسین (ع) اشک ریختیم؟ ملت و سیاست ما باید دنبال این زن و بچه اسیر امام حسین (ع) راه بیفتند و در موقعیت سیاسی امروز از آنان درس بگیرند. قدرت دشمن نباید چشم مسؤولان و مردم حسینی ما را پر کند، چراکه دشمن تا اینجای قضیه شکست‌خورده است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دلیل بر شکست دشمن این است که با وجود این همه تحریم و مبارزه جریان مقاومت امسال در دهه عاشورا یکپارچه‌تر، متحدتر و مقاوم‌تر شد. تمام جریان مقاومت -حزب‌الله لبنان، انصار الله یمن، حشدالشعبی عراق- پشت‌به‌پشت یکدیگر آمدند پشت سر مقام معظم رهبری و مقام ولایت ولی امر مسلمین ایستادند.

وی ادامه داد: همچنین سیدحسن نصرالله اعلام کرد که امام مقاومت، رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران است. پایگاه مقاومت ایران است و جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه منسجم شد.

علم‌الهدی بیان کرد: از آن‌طرف، جان بولتون آمریکایی که همه شیطنت‌ها زیر سر او بود و  اعلام کرده بود که در سال 2019، جشن پیروزی خودمان را با همدستانمان در تهران خواهیم گرفت و نظام جمهوری اسلامی براندازی شده است، این مرتیکه را مثل یک سگ دمش را گرفتند و از کاخ سفید بیرون انداختند.

وی تصریح کرد: دشمن حیرت‌زده و متحیر، کسی که به خیال خودش قوی‌ترین مهره علیه ایران و انقلاب ایران بوده، به‌عنوان عنصر ورشکسته‌ای که همه نقشه‌هایش علیه ایران، آمریکا را ذلیل کرده، بیرون کردند و از آن‌طرف سید مقاومت اعلام کرد مقاومت پشت سر رهبری ایران ایستاده و رهبری ایران، امام مقاومت در ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه «موقعیت امروز کشور نتیجه ایستادگی مردم است»، اضافه کرد: ثمره 40 سال ایستادن، قدرت دشمن را ندیدن و این قدرت در چشم ما کوچک آمدن، به فرموده امام خمینی(ره) که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، به‌عنوان اصل اعتقادی در فکر و ذهن شما جای گرفت. همان ویژگی که اهل‌بیت داشتند و به یزید گفتند عظمتت را کوچک شمردم، از طرفی مقاومتی که شما در برابر همه توطئه‌ها و تحریم‌های آمریکایی انجام دادید، 40 سال گفتید «مرگ بر آمریکا»، نتیجه‌اش عزت امروز اسلام و انقلابی و شکست دشمن در عرصه عاشورای امام حسین (ع) شد.