1

انسداد 13 حلقه چاه غیر مجاز در باخرز

مدیر امور منابع آب تربت جام، از پر و مسلوب المنفعه کردن ۱۳ حلقه چاه غیرمجاز که در مجاورت منابع آب شرب حفر شده بودند، خبر داد.

به گزارش روابط‌ عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، یوسف اختری از انسداد چاه های غیرمجاز در مجاورت منابع آب شرب دشت باخرز خبر داد و اظهار کرد: طی هفته گذشته کارشناسان اداره منابع آب تربت جام با همکاری کلانتری باخرز، پلیس پیشگیری و یگان امداد این شهرستان تعداد ۱۳ حلقه چاه غیرمجاز که در مجاورت منابع آب شرب حفر شده بودند را پر و مسلوب‌المنفعه کردند.

وی افزود: متخلفین با ایجاد تنش، درگیری و ایجاد موانعی همچون بستن کمربند بروی چاه‌ها سعی بر جلوگیری از اجرای صحیح فرامین قضائی داشتند که با دستور اکید دادستان محترم، حمایت مرجع انتظامی و تلاش همکاران امور، موانع حذف و این چاه‌ها به طور کامل مسدود شدند.

مدیر امور منابع آب تربت جام ادامه داد: با توجه به اینکه چاه‌های مزبور در سالیان گذشته نیز پر شده و متخلفین نسبت به حفر مجدد یا بازگشایی آنها اقدام نموده بودند، لذا پیگیری قضائی کلیه متخلفین با توجه به تکرار تخلف و همچنین تعقیب کیفری عوامل ایجاد تشویش با جدیت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از گذشته با تأکید مراجع بالادستی و اعضای محترم شورای حفاظت منابع آب باخرز، انسداد چاه‌های غیرمجاز موجود در حریم شرب در اولویت برنامه‌های این امور بوده و خواهد بود.