1

ورزشگاه ثامن در نیم فصل اول لیگ برتر آماده نمی‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: شورای تامین نگاهش این است در مسابقات پرسپولیس و استقلال که ظرفیت تماشاگران زیاد می شود، ورزشگاه نتواند چنین ظرفیتی را تحمل کند.

فرزاد فتاحی در خصوص نشستی که درباره روند تجهیز و استانداردسازی ورزشگاه ها با حضور معاون وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، رئیس سازمان لیگ و مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به جایگاه خوبی که فوتبال ایران در آسیا و جهان دارد و رشد فوتبال کشور ما در بحث باشگاهی و افزایش چشمگیر تماشاگران برای این رشته پر طرفدار، باعث شده تا فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان با حسایست ویژه ای پیگیر بحث استاندارد سازی ورزشگاه ها باشند.

برخی از استادیوم ها شرایط لازم را ندارند

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال در بحث استاندارد سازی اماکن ورزشی و استادیوم هایی که در حال تجهیز هستند به موقع ورود پیدا کرده است. در حال حاضر برخی از استادیوم ها شرایط لازم را ندارند و همین امر باعث شده تا قرعه کشی یک مقدار به تاخیر بی افتد. من شاهدم که وزارت ورزش و شخص رئیس فدراسیون فوتبال به شدت دنبال این موضوع هستند تا با تجهیز و استاندارد سازی ورزشگاه‌ها، شرایط برگزاری مسابقات در بهترین وضعیت ممکن فراهم شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون در یک ماه و نیم اخیر 5 جلسه برگزار و هفته آینده آخرین نشست در این رابطه تشکیل می شود که این امر نشان از اهمیت موضوع دارد. از طرفی دیگر باید نگاه کنیم برخی از استان‌ها در این مدت کوتاه شاید نتوانند شرایط لازم را فراهم کنند. اعتقادم این است که فرصت بیشتری باید به استان‌ها داد. چرا که هیچ استانی اعتبار عمرانی خود را هنوز نگرفته و به ما ابلاغ نشده است تا استان‌ها برای آماده سازی اقدام کنند.

اعتبار 5میلیاردی برای ورزشگاه ثامن

وی ادامه داد: در خراسان رضوی نیز ما اقدامات خوبی را در بحث استادیوم ثامن شروع کردیم. چمن استادیوم را کاشت کردیم و اکنون سبز شده است و دوماه طول می کشد تا بتوان از آن استفاده کرد. اسکوربرد ورزشگاه تعویض شده و امسال 5 میلیارد برای تغییر صندلی و بهسازی استادیوم اعتبار گذاشتیم که کار آن را شروع می کنیم اما فکر می کنم که به نیم فصل اول نمی رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: در کنار ورزشگاه ثامن، استادیوم امام رضا(ع)را داریم که استاندارد است و مسابقات لیگ برتر در آنجا برگزار می شود. شورای تامین نگاهش این است در مسابقات پرسپولیس و استقلال که ظرفیت تماشاگران زیاد می شود، ورزشگاه نتواند چنین ظرفیتی را تحمل کند نگران این است. بنابراین حساسیت ویژه ای در این زمینه وجود دارد. مردم خوب مشهد به اعتقاد فدراسیون یکی از بهترین تماشاگران را در ایران دارد که شاهد بودیم در سال گذشته به حرمت امام رضا(ع) خیلی رعایت می کنند و در سخت ترین شرایط هیچ حاشیه ای نبوده اما وظیفه داریم ثامن را به بهترین نحو آماده کنیم.

وی ادامه داد: در ورزشگاه امام رضا(ع) فقط بحث خرید گیت الکترونیکی است که مدیرکل تربیت بدنی آستان قدس با همکاری باشگاه مربوطه اقدامات لازم را انجام می دهند.

فتاحی در پایان اضافه کرد: امیدوارم این فصل از مسابقات فوتبال با استانداردهای بین المللی برگزار شود و اراده خوبی که در آقایان سلطانی فر، تاج، داورزنی، حراست وزارتخانه و…وجود دارد و به شدت پیگیر هستند تا شرایط خوبی برای تیم ها فراهم شود، فکر می کنم به زودی شاهدی برگزاری مسابقات در بهترین شرایط باشیم.