خراسان هنرستان موسیقی ندارد

معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ هنرستان موسیقی در این استان فعالیت ندارد.

به گزارش ایرنا علیرضا مالک اشرفی افزود: تا کنون مجوز فعالیت برای هنرستان موسیقی در استان توسط این اداره کل صادر نشده است ضمن اینکه صدور این مجوز بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هنرستان هنرهای زیبا در خراسان رضوی زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد اما هنرستان موسیقی نداریم گرچه آموزشگاه های موسیقی فراوانی در استان فعالیت دارند که این آموزشگاه ها نیز مجوز فعالیت خود را از اداره کل ارشاد دریافت کرده اند و ارتباطی با آموزش و پرورش ندارند.

معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست کشور را در زمینه تعداد هنرجویان و هنرستانهای فعال در اختیار دارد.

مالک اشرفی افزود: هم اکنون ۵۸۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در خراسان رضوی فعالیت می کنند که نیمی از این تعداد دخترانه و نیمی دیگر پسرانه است.

وی ادامه داد: در مجموع ۵۶ هزار هنرجو در هنرستان‌های خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۳۳ هزار نفر آنان در هنرستان‌های کار و دانش و بقیه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

image_print
772 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *