1

اداره ۱۰ هیات ورزشی بر عهده کارکنان اداره کل ورزش خراسان رضوی است

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: از مجموع ۵۰ هیات ورزشی استان دست کم ریاست و یا سرپرستی ۱۰ هیات بر عهده کارکنان این اداره کل است.

امیر زارعی افزود: همکاران ما در اداره کل ورزش و جوانان علاوه بر تعهد، تخصص و دارا بودن تحصیلات لازم با دلسوزی بیشتری وظایف سرپرستی و یا ریاست هیاتهای ورزشی استان را بر عهده دارند البته از سایر مدیران و روسای هیاتهای ورزشی استان که وارد این عرصه شده اند و به فعالیت مشغولند واقعا تشکر می کنیم.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که کارکنان اداره کل ورزش و جوانان در سمت رئیس هیات ورزشی دو شغله محسوب نمی شوند ادامه داد: چنانکه معاون وزیر ورزش اعلام کرده است مدیریت هیاتهای ورزشی شغل محسوب نمی شود از این رو بحث دو شغله بودن این افراد نیز منتفی است.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ممکن است همکارانی از اداره  های  شهرستانها نیز به عنوان ریاست هیاتهای ورزشی شهرستانی به فعالیت مشغول باشند.

زارعی افزود: هم اکنون هیاتهای ورزشی اسکی، بسکتبال، بولینگ و بیلیارد، تکواندو، تنیس، سوارکاری، قایقرانی، گلف و والیبال با سرپرست اداره می شوند که از تیرماه امسال اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرده است کسانی که مسئولیت سرپرستی هیاتهای ورزشی را عهده دار می شوند حق نامزد شدن در انتخابات ریاست هیات را ندارند.

وی ادامه داد: سروش پور آزاد مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی که همزمان سرپرستی هیات ورزشی بدنسازی و پرورش اندام استان را عهده دار بود  طی هفته گذشته با شرکت در مجمع انتخاباتی به ریاست هیات یاد شده انتخاب شد اما وی و دیگر سرپرست های کنونی هیاتهای ورزشی طی بهمن و اسفند ۹۷ به این سمت ها منصوب شده اند و شرط جدید اداره کل برای سرپرست های هیاتهای ورزشی از تیرماه امسال اعلام شده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر نامزدی سرپرست های فدراسیونهای ورزشی برای انتخابات مجمع انتخاباتی فدراسیون ها منع قانونی دارد و هنوز این منع قانونی برای سرپرست هیاتهای ورزشی در استانها به ادارات کل ابلاغ نشده است.

زارعی افزود: باید به این نکته توجه داشت اداره شدن هریک از هیاتهای ورزشی استان با سرپرست دلیل خاص خود را دارد مثلا فدراسیون بولینگ و بیلیارد بدون اطلاع اداره کل برای یکی از نامزدهای انتخابات مجمع عمومی حکم سرپرستی زده است که با اعتراض اداره کل مواجه شده و موجب خلل و اعتراض در روند انتخابات آن هیات شده است.

وی ادامه داد: هنوز استعلام های قانونی برای انتخابات مجمع عمومی برخی هیاتهای ورزشی به دست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی نرسیده است و مواردی از این قبیل به طولانی شدن سرپرستی برخی بر هیات های ورزشی استان منجر شده است.