1

تجهیز شهرسازی به داشبورد مدیریتی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از تهیه و بارگذاری داشبورد مدیریتی (با زیرساخت BI)، برای طرح جامع اصلاح نظام پاسخگویی در حوزه شهرسازی شهرداری مشهد خبر داد.
به گزارش صبح امروز، محمدجواد رجائیان با اشاره به اینکه حوزه شهرسازی و معماری پیشتاز پاسخگویی مستقیم به شهروندان بوده و تلاش مدیریت شهری پاسخگویی سریع‌تر و همگون‌تر به شهروندان است، به طرح نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد در شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: اساساً نظام جامع پاسخگویی و پایش عملکرد در شهرداری مشهد برای پرداختن به این موضوع راه‌اندازی شده که مدیریت شهری بتواند با استقرار صحیح طرح در کوتاه مدت، شاهد دریافت اثرات مثبت آن و کسب حداکثری رضایت شهروندان باشد.
وی افزود: تهیه داشبورد مدیریتی برای طرح جامع اصلاح نظام پاسخگویی و پایش عملکرد در حوزه شهرسازی مبتنی بر زیرساخت BI ، برای ترسیم وضعیت عملکردی موجود، ابزاری قوی را برای تصمیم‌گیران و مدیران ارشد مدیریت شهری فراهم می آورد؛ به نحوی که این داشبورد با توجه به تعریف زمان مطلوب و غیرمطلوب در گام‌های مختلف پرونده های شهرسازی، کلیه زمان های هزینه شده در گام‌های مختلف را نمایش داده و امکان نمایش آمارهای مقایسه‌ای به تفکیک منطقه گام و مرحله را فراهم می آورد؛ همچنین به صورت یکجا امکان نمایش نمودارهای مختلف برای تمامی مناطق را نیز داراست.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد همچنین عنوان کرد: با بررسی نتیجه این فرآیندها و زمان مطلوب و غیرمطلوب آن می‌توان در خصوص صرفه‌جویی در زمان و انجام درخواست ارباب رجوع در کمترین زمان ممکن، برنامه‌ریزی‌های لازم توسط حوزه‌های شهرسازی و برنامه‌ریزی انجام گردد.
رجائیان با اشاره به اینکه در طراحی این داشبورد از برترین و قدرتمندترین ابزار سیستم‌های هوش تجاری(زیرساخت BI) استفاده شده که هم‌اکنون در سطوح پیشرفته بین‌المللی در حال استفاده می‌باشد، اظهار داشت: در سامانه‌های مرتبط با شهرسازی، تهیه و مشاهده اینگونه گزارش‌ها (داشبورد مدیریتی) به صورت جداگانه صورت می‌گیرد که بعضا برای تهیه و سرجمع کردن آن ممکن است ساعت‌ها و حتی روزها زمان صرف گردد؛ در صورتی که توسط داشبورد مدیریتی در کمتر از 20 ثانیه، گزارش‌ زمان‌های صرف‌شده در خصوص گردش پرونده‌های شهرسازی به صورت سرجمع و مقایسه‌ای قابل نمایش و چاپ است