1

مبادله اقتصادی به نفع مردم

شهردار مشهد با اشاره به اینکه بر افزایش مبادله چه درون سازمانی و چه برون سازمانی تاکید داریم، گفت: اساس موفقیت مدیریت شهری در حوزه اقتصادی مبنا قراردادن مبادله است.
به گزارش صبح امروز، محمدرضا کلائی در مراسم تکریم و معارفه معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی و مشارکت های شهرداری مشهد که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، افزود: اگر مبادله در فضایی شفاف انجام شود برای طرفین مبادله و مردم منفعت دارد.
وی با بیان اینکه حجم مبادلات به نوعی شاخص ما در حوزه اقتصادی قرار دارد، اظهار کرد: لذا هر چه حجم مبادلات بالا باشد اقتصاد بهتر و رفاه شهروندان نیز بیشتر است.
وی اضافه کرد: بر همین اساس مدیریت شهری به دنبال این است که حجم مبادلات را افزایش داده و منفعت بیشتری برای شهر و شهرداری ایجاد کند لذا اولویت حوزه اقتصادی شهرداری مشهد ایجاد فضا و زمینه برای افزایش مبادلات است.
کلائی با اشاره به اینکه رویکرد شورای شهر و کمیسیون اقتصادی شورا نیز تاکنون تسهیل در مبادلات بوده است، ادامه داد: معتقدیم هر چه فضای انجام مبادلات بادید کارشناسی بیشتر شود شهر و شهرداری مشهد منفعت خواهند برد.
شهردار مشهد گفت: حوزه اقتصادی شهرداری باید اولویت و تلاش خود را در افزایش زمینه و فضا برای تحقق مبادلات درون و برون سازمانی قراردهد و هزینه های مبادلات را نیز کاهش دهد.
وی با تقدیر از تلاش های رضا خواجه نائینی، معاون سابق اقتصادی و مشارکت های شهرداری مشهد افزود: توفیقات وی در حوزه اقتصادی از جمله تهاتر بدهی ها و کسب درآمد برای شهرداری مشهد بسیار چشمگیر است که امیدواریم این روند در مدیریت جدید نیز ادامه داشته باشد، هر چند که زدن رکوردهایی که در دوره مدیریت آقای خواجه نائینی شاهد آن بودیم، سخت است.
تهاتر 4400 میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک ها با بدهی های دولت

هم چنین رئیس شورای شهر مشهددر این مراسم گفت: اقدامات و رکوردهای حوزه اقتصادی شهرداری مشهد در این دوره تاکنون بی نظیر بوده است.
محمدرضا حیدری با تقدیر از تلاش های رضا خواجه نائینی افزود: یکی از ویژگی های معاون سابق که هم در درون سازمان و هم بیرون سازمان تاثیرگذار بوده است، منش و شخصیت وی است که این برای فردی که نقش مهمی در ایجاد تعادل و توازن در سازمان دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه معاون جدید حوزه اقتصادی کار سختی را از این جهت که پیش از این اقدامات چشمگیری در این حوزه از سوی خواجه نائینی انجام شده است، در پیش دارند، اظهار کرد: رکوردهای معنی دار و بی نظیری از جمله تهاتر 4400 میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک ها با بدهی های دولت به شهرداری مشهد و دریافت مجوز انتشار 2600 میلیارد تومان اوراق مشارکت ثبت شده که تکرار آن کار سختی است.

جلب اعتماد سرمایه گذاران در این دوره
در ادامه این مراسم احمد نوروزی، رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر نیز با تقدیر از اقدامات رضا خواجه نائینی اظهار کرد: مجموعه شهرداری یک سیستم است و زمانی موفق خواهد بود که کل مجموعه با هم خوب و هماهنگ کار کنند.
وی افزود: اگر در مجموعه هماهنگی و ارتباط مورد توجه قرار نگیرد سیستم دچار مشکل می شود.
وی با بیان این که اگر چه در چند سال اخیر به حوزه اقتصادی توجه شده است اما به اندازه کافی نبوده است، تصریح کرد: خوشبختانه با حضور رضا خواجه نائینی در حوزه اقتصادی به عنوان معاون این حوزه ارتقا یافت که این موضوع قابل تقدیر است.
نوروزی ادامه داد: اقدامات قابل توجهی را طی این مدت در حوزه اقتصادی شاهد بوده ایم اما معتقدیم که هنوز پتانسیل های زیادی در حوزه اقتصادی برای شکوفا شدن وجود دارد.
رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: یکی از موضوعات مهمی که در ارتباط با جذب سرمایه گذار باید مدنظر قرار گیرد، اعتماد است که خوشبختانه در این دوره حرکتهای خوبی در راستای جلب اعتماد سرمایه گذاران انجام شده است.
گفتمان خوبی برای جذب سرمایه گذار ایجاد شده است
در ادامه بتول گندمی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نیز گفت: خیلی از مسائلی که در حوزه اقتصادی وجود داشت به ویژه در پروژه های اقتصادی مسائل این دوره شورای شهر نبود آن هم در وضعیت سخت اقتصادی اما این مشکلات مساله شهر بود و از دغدغه های مدیریت شهری و شورای شهر بود که مدیری بتواند بخشی از این مسائل شهر را حل و شرایطی را برای جذب سرمایه گذار فراهم کند.
وی افزود: در این بخش به مردم وعده دادیم و خوشحالیم که تا حدی توانسته ایم اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران را برگردانیم و روی آن برنامه ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه شورای شهر در این دوره علاوه بر آن که یک وعده شفاف و روشنی در خصوص حمایت از سرمایه گذاران و این موضوع که باید فرش قرمزی برای سرمایه گذاران پهن شود داه است، اظهار کرد: بر این اساس سعی کردیم بخشی از خلاهایی که از لحاظ قانونی در پشتیبانی ها وجود دارد را در قالب مصوبات برطرف کنیم اما شاید هنوز مسائلی و مشکلاتی وجود داشته باشد لذا این آمادگی راداریم که این خلاهای قانونی را برطرف وپشتیبانی خود را از حوزه اقتصادی ادامه دهیم.
گندی تصریح کرد: اما با این حال می بینیم در مجموعه شهرداری مشهد فضای حوزه اقتصادی این گونه نیست زیرا یک تیم با سرتیمی قوی و محکم وارد میدان شده و توانسته گفتمان خوبی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد کند و پیکان سرمایه گذاری را با ظرافت به سمت گردشگری تغییر بدهد موضوعی که یکی از خواسته های شورای پنجم بوده است.
وی افزود: اقدامات اقتصادی دو سال گذشته شهرداری مشهد باید مستندسازی شود تا بتوان آن را با دوره های قبل با توجه به ظرفیت های عملکردی مقایسه کرد.

آماده سازی 60 پروژه اقتصادی با 7600 میلیارد تومان سرمایه گذاری

در ادامه معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد گفت: در این دوره تاکنون 60 پروژه اقتصادی به مبلغ 7600 میلیارد تومان آماده و بخشی از آن عملیاتی شده است.
رضا خواجه نائینی افزود: از این تعداد 10 قرارداد به مبلغ 2100 میلیارد تومان منعقد، 20 قرارداد به مبلغ 1400میلیارد تومان در فرمانداری و شورای شهر برای تائید و 2800 میلیارد تومان قرارداد نیز در حال تدوین است.
وی اضافه کرد: طی این مدت 35 پروژه دارای مشکل به ارزش 3700 میلیارد تومان تعیین تکلیف و برای اولین بار در حوزه اقتصادی 7 پروژه تائید کمیسیون ماده 5 را دریافت کرده است.
خواجه نائینی با بیان اینکه 80 قرارداد نیز در راستای شعار شورای شهر در خصوص شفافیت به صورت فراخوان انجام شده است، اظهار کرد: در کنار این قراردادهای اقتصادی، 10 قرارداد فروش به مبلغ 1600 میلیارد تومان و یک قرارداد اجاره نیز اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین برای رفع مشکلات پروژه های بزرگی همچون پلاک 176، وکیل آباد و اراضی شالچی مدیر پروژه خاص گذاشته ایم.
گفتنی است در این مراسم رضا خواجه نائینی معاون سابق اقتصادی شهردار مشهد تکریم و اژدر اژدری به عنوان معاون شهردار و رییس سازمان اقتصادی و مشارکت های شهرداری مشهد منصوب شد؛ رضا خواجه نائینی هم اکنون به عنوان معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد در حال فعالیت است.

////////////

کد 3

تعیین تکلیف شهربازی تا ۲ هفته دیگر

عضو شورای شهر مشهد گفت: قرارداد سرمایه‌گذاری شهربازی پارک ملت باید درابعاد گوناگون از جمله مباحث حقوقی و سرمایه گذاری بررسی دقیق شود. بههمین منظور کارگروهی متشکل از امور قراردادهای شهرداری، کمیسیون حقوقیو نمایندگان دو طرف قرارداد تشکیل شد تا قرارداد را به طور کامل بررسی کنند وتا دو هفته آینده نتیجه را به کمیسیون ارجاع دهند.

به گزارش صبح امروز احسان اصولی با اعلام این خبر افزود: اگر سرمایه‌گذاربیش از تعهدات موجود در قرارداد هزینه‌ای انجام دهد، نباید از جیب مردم اینهزینه تامین شود.

وی ادامه داد: ایشان به نظر ما دچار اشتباه در مدل درآمدی خود شده و اگرچهفکر می‌کرده با قرار دادن هزینه ورودی و رایگان کردن بازی ها برای مردم می‌تواندجذابیت ایجاد کند اما برعکس آن اتفاق افتاده است.

اصولی اظهارکرد: به نظر می‌رسد با اصلاح مدل کار و ورودی پایین و دریافتوجه معمول بازی‌ها مثل همه جای کشور، می‌توان موضوع را حل و فصل کرد وبعید است ایشان با این موضوع مخالفتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: این امکان نیز در اختیار شورا و شهرداری وجود دارد که اگرسرمایه گذار نخواست همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشد، بتوان بااستفاده از ابزارهای موجود در قرارداد، تغییراتی ایجاد کرد.

سرویس در شهر