1

تیمی که دیگر پدیده نیست!

تیم فوتبال پدیده شهر خودرو برای حضور قدرتمند در ۳ جام،تمریناتش را آغاز کرد. شهر خودرو مشهد، لیگ برتر هجدهم رابا قرار گرفتن در جایگاه چهارم جدول به پایان رساند و با کسب ۵۶ امتیاز رکورد بیشترین امتیاز کسب شده از سوی تیم‌هایمشهدی در تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. اما پدیدهخو‌ش شانس بود که پرسپولیس قهرمانی لیگ برترِ خود را  درجام حذفی نیز تکرار کرد، تا به این ترتیب مردم مشهد حالا برایشروع لیگ قهرمانان ۲۰-۲۰۱۹ لحظه شماری کنند.

*تمدید با گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی تیمی را روانه بازی‌ها در لیگ برتر کرد، که بهزعم خیلی از کارشناسانِ فوتبال، یکی از زیباترین بازی‌ها را دربین تیم‌های لیگ برتری انجام داد. اما هنوز فصل نقل و انتقالاتبه صورت جدی آغاز نشده بود که مهدی تاج رئیس فدراسیونفوتبال، این مربی ۴۲ ساله را یکی از انتخاب‌های نهاییفدراسیون برای تیم فوتبال امید عنوان کرد. هنوز ۲۴ ساعت ازحرف‌های تاج نگذشته بود که عکسی از فرهاد حمیداوی و یحییگل‌محمدی منتشر شد و این مربی برای ۲ سال قراردادش باپدیده را تمدید کرد.

*دست رد به سینه‌ی عرب

همه چیز برای هواداران پدیده باب میل‌شان پیش می‌رفت که اینبار جدایی یحیی از تیم شان رنگ و بوی جدی تری به خودگرفت. وسوسه‌های سرمربی پدیده رنگ قرمز به خود گرفت وپیشنهادی از باشگاه پرسپولیس برای جانشینی برانکوایوانکوویچ به گل‌محمدی داده شد. حتی ایرج عرب مدیر عاملباشگاه پرسپولیس برای جلب رضایت حمیداوی به دفتر او رفت. اما باز هم جواب مالک متمول پدیده صریح بود. حمیداوی اعلامکرد با پرسپولیس توافقی نداریم و نخواهیم داشت. فردای آنروز گل‌محمدی اولین جلسه‌ی تمرین این تیم را برای آماده‌سازیجهت حضور در ۳ جام مختلف آغاز کرد. یحیی در پایاننخستین جلسه تمرین تیمش گفت: وقتی به تمرین آمدم، یعنیهمه چیز تمام است.

*شکاری در حد آسیا

بعد از دربی ۸۹ اتفاقاتی بین مهدی رحمتی و هواداراناستقلال رخ داد که از آن پس رحمتی جایی در ترکیب اصلیاستقلال پیدا نکرد و تصمیم گرفت بیستمین سال حضورش درسطح اول فوتبال ایران را در مشهد تجربه کند. دروازه بان ۳۷ ساله‌ی تیم فوتبال پدیده شهر خودرو با استقبال خوبی ازهواداران این تیم در فرودگاه روبرو شد و حالا کاپیتان اولِسال‌های اخیر آبی‌ها، می‌خواهد حضور در لیگ قهرمانان آسیارا با پدیده‌ای‌ها تجربه کند.

*تقویت کادر فنی

ساکت الهامی که سالیان زیادی را در لیگ برتر به عنوان دستیارِسرمربیان مختلف تجربه داشته است، امسال از شرق به غربایران رفت و دستیار مصطفی دنیزلی در تیم فوتبال تراکتور شد. حالا به جای او حمید مطهری که هنوز به ۴۵ سالگینرسیده‌است، روی نیمکت پدیده خواهد نشست. مطهری سابقه‌ی۱۰ سال دستیاری در تیم‌های مختلف لیگ برتری را دارد و حالااو به همراه داوود فنایی که مربی دروازه‌بان‌های پدیده است،دستیاران گلمحمدی در لیگ برتر نوزدهم خواهند بود.

*تمدید با مهره‌های کلیدی

حفظ محمد حسین مرادمند، اکبر صادقی، امین قاسمی‌نژاد ویونس شاکری از مهمترین دغدغه‌های هواداران مشهدی برایآغاز لیگ نوزدهم بود که همگی قراردادشان را تمدید کردند. حالامی‌توان گفت شاکله‌ی اصلی تیمی که جواز حضور دررقابت‌های پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد، در اینتیم ماندنی شد و در این بازی‌ها شرکت می‌کند.

*یکی مثل ریگی دوباره ساخته می‌شود

البته جدا شدن مسعود ریگی و محمد قاسمی نژاد را نمی‌تواننادیده گرفت. قاسمی‌نژادِ کوچک راهی اهواز شد تا شاگردجواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی، در تیم فولاد شود. از طرفیمسعود ریگی به تهران آمد و به جمع شاگردان آندرااستراماچونی در استقلال اضافه شد. گل محمدی در خصوصجدا شدن این بازیکنان، تاکید کرد: دوباره ستاره‌های جوانیمثل ریگی می‌سازیم.

*خرید‌های خارجی برای رویارویی با قدرت‌های آسیا

پدیده سال آینده باید در لیگ قهرمانان به مصاف بهترینباشگاه‌های آسیا برود. از این رو حمیداوی شخصا به برزیلرفت تا چند بازیکن را از نزدیک ببیند و در صورت صلاحدید بهپدیده اضافه کند. طبق اعلام مالک باشگاه پدیده، گل محمدی بادیدن فیلم‌ بازی برزیلی‌ها از بین ۶ بازیکن، ۲ نفر را پسندیده وفقط یک امضا تا حضور آن‌ها در جمع شاگردان گل‌محمدیباقی مانده است.

*مشکل مالی؟ حتما شوخی می‌کنید!

چندی پیش وقتی حمیداوی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد،از او سوالی پیرامون مشکلات مالی در باشگاه پدیده پرسیدهشد. او هم اعلام کرد که در مشهد چیزی به نام مشکل مالیسال آینده وجود نخواهد داشت. وقتی حمیداوی به پدیده آمد اینتیم با خطر کسر امتیاز از سوی فیفا مواجه بود، اما همه چیز بهخوبی به پایان رسید و طبق گفته‌های خودِ حمیداوی، بیشترینمیزان پرداختی به بازیکنان و کادر فنی در همین تیم بوده است.

مرد اول این روز‌های پدیده نه یحیی گل محمدی و نه حتی مهدیرحمتی بوده. بلکه هواداران پدیده مدام خبرهای پدیده را از زبانمالکش می‌شنوند و او هم ادعا می‌کند که اهالی فوتبال در ایرانباید  قطب جدیدی به نام شهر خودرو را در ایران بپذیرند.

صحبت‌هایی در خصوص حذف نام پدیده از عنوان این تیمشنیده می‌شود و مالکان فعلی این تیم در تلاشند تا نام دلخواهخود را برای تیم شان انتخاب کنند. قطعی بودن نام پدیده برایاین تیم مشخص نیست، اما نکته‌ای که برای همه اثبات شده ایناست که دیگر به این تیم نمی‌توان لقب پدیده داد.