1

باید به دنبال مقاوم سازی اقتصاد باشیم

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی خواستار پیگیریهدفمند قاچاق کالا و ارز شد و گفت: در شرایطی که دشمن زلزله اقتصادی رادر دستور کار خود قرار داده است ما باید به دنبال مقاوم سازی اقتصادباشیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی در جلسهکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی کمیسیون مذکور راکمیسیون بسیار مهمی دانست و گفت:هر چه از عمر ستاد مبارزه  با قاچاقکالا وارز می  گذرد اهمیت آن بیشتر از پیش بر همگان نمایان می شود اماباید به سمت هدفمند کردن پیگیری قاچاق کالا و ارز برویم.

حسن جعفری افزود: در برابر اقدام شناسایی ابزار و افرادی که تحریم ها رادور می زنند وظیفه ما در حوزه مقابله ای و آمادگی بسیار مهم است و میتواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به شعار سال یعنی رونق تولید خاطرنشان کرد: همه ما با تبعاتمنفی با قاچاق آشنا هستیم برای همین است که می گوئیم هر چه بتوانیمجلوی قاچاق کالا را بگیریم در رونق تولید موفق تر خواهیم بود و عملکرد مثبتیخواهیم داشت.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی در ادامه خطاببه اعضای حاضر در جلسه اذعان کرد: انتظار ما در حوزه قاچاق کالا ازاعضای کمیسیون این است که برنامه های منسجمی را به ما اعلام کنند تابتوانیم تدبیر مناسب تری را در مقابل قاچاق کالا و ارز داشته باشیم.

جعفری اضافه کرد:  جالب است وقتی کالاهای وارداتی را رصد می کنیممعلوم می شود اکثر آن ها ارزش قابل توجهی پیدا کرده اند اما در موردکالاهای ضدفرهنگی و اخلاقی و ضد ارزشی شاهد افزایش قیمت مشهودینبودیم که این بیانگر یک قوه عاقله است تا این کالاها به یک  قیمت ارزانیوارد کشور شوند.

وی اظهار کرد: مرزهای مشترک ما با 16 کشور پیرامون می تواند هم تهدیدباشد وهم فرصت، و اگر برای مرزهای خودمان برنامه نداشته باشیم آسیب هادامن اقتصاد ما را گرفته و اشتغال و اقتصاد دچار مشکل خواهدشد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار خراسان رضوی ضمن بیان این کهباید تحریم ها را دور زد، افزود: در شرایطی که دشمنان به دنبال زلزله اقتصادی هستند ما باید به دنبال مقاوم سازی اقتصاد باشیم.

جعفری اذعان کرد: ما هر کاری که بتواند هزینه قاچاقچی ها را افزایش دهدانجام خواهیم داد چون به نفع نظام و خودمان است و قطعا ثمرات آن درکشور و استان مشهود خواهد بود.