1

اختلافات در هیات هاکی استان بالا گرفت

حضور نمایندگان دولتی و سیاسی در راس هیات های ورزشیبعد از گذشت مدت زمان کوتاهی ضعف ها و مشکلات مدیرتیرا به نمایش گذاشت و یکی از روسای هیات های ورزشی که درهنگام حضور در جمع میان نامزدهای انتخاباتی وعده هایفراوانی داده بود نه تنها نتوانست از عهده وعده‌ها برآید بلکهمشکلات عدیده ای را هم با اعضای مجمع و ورزشکاران بوجودآورده است به طوری که اعضای مجمع خواهان عزل وی هستند. به تازگی مدیر کل ورزش و جوانان استان پذیرای نمایندگانهیات هاکی استان برای حل و فصل مشکلاتی که اعضایمجمع با رییس هیات هاکی استان دارند بوده است. در ایندیدارعلاوه بر نجار، پهلوان مربی تیم هاکی بانوان به همراهتعدادی از بازیکنان ملی پوش حضور داشتند.

پژمان نجار سرمربی تیم هاکی استان در باره نتایج این جلسهگفت: فتاحی بعد از شنیدن حرف ها، مدارک و مستندات قولداد که مشکلات و تقاضای ما را مبنی بر برگزاری مجمع فوقالعاده به فدراسیون به صورت جدی پی گیری نماید.  

*فدراسیون هاکی تمایلی به برگزاری مجمع ندارد

وی تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان مستندات و مدارکما مورد توجه قرار داده است اما گویا فدراسیون تمایلی بهبرگزاری مجمع فوق العاده ندارد.

براساس این گزارش قدیمی رییس فدراسیون طی نامه ای ازمدیرکل اداره کل ورزش و جوانان استان درخواست حضور2نماینده از اعضای مجمع و رییس هیات به فدراسیون شد تانسبت به حل اختلافات و صلح و اشتی میان آنان اقدام کند واین در حالی است که اعضای مجمع خواهان عزل رییس هیاتمی باشند. درهمین رابطه پژمان نجار مربی تیم هاکی استانگفت: تمامی تمرینات ما تعطیل شده است و بازیکنان سرگردانو حیران هستند و هیچ اعزامی به مسابقات مطرح نیست ورییس هیات بیشتر به ایجاد رابطه کاری با دوستان خود مشغولاست و هیچ توجه ای به اصل ورزش هاکی ندارد.

*مرگ استعدادیابی در هیات  

مرضیه پهلوانی بازیکن و مربی تیم هاکی بانوان درباره کملطفی و نارکار آمد بودن رییس هیات می گوید: از سال 83 تا85 عضو تیم ملی هاکی کشور بودم و از سال 85 در سمتمربی هاکی در خدمت جوانان علاقه مند به این رشته هستم وسال ها برا ی اعتلای ورزش هاکی تلاش کردم اما تا الان که درخدمت این رشته ورزشی هستم چنین رفتاری از سوی رییسهیات ر ا شاهد نبودم و متاسفانه  این برخوردها سبب شده کهدر بحث استعدادیابی خیلی کند و ناموفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته مقام سوم هاکی کشور را کسبکردیم و این درحالی بود که انسجام تیمی، بومی بودن بازیکنانو همدلی سبب این موفقیت شد در حالی که از زمانی که رییسهیات متوجه حضور بازیکنان مشهدی در یکی از تیم های لیگبرتری شد خواستار به خدمت گرفتن این بازیکنان و کنارگذاشتن بازیکنان بومی شد که سال ها در مشهد و با سختیموفق شدند عنوان دار لیگ کشور را کسب کنند.

وی با اشاره به این که جو صمیمی هیات توسط مهدی عدالتنسب رییس هیات به هم ریخته است تصریح کرد: بازیکنانی کهسال ها چوب هاکی را در دست نگرفته اند و حتی در مسابقاتسال گذشته عنوان موفقی آمیز به دست نیاوردند بار دیگر میخواهند جو صمیمی و موفقیت تیمی ما را زیر سوال ببرند و باحاشیه سازی موفقیت های ما را کم رنگ جلوه دهند و این زیبندهورزش هاکی نیست.

رئیس هیات هاکی تخصص ندارد

وی ادامه داد: برای اعزام تیم به مسابقات کشوری لیست 13نفررا اعلام کردم که رییس هیات اعلام کردند هاکی 6نفر بازیکندارد و شما فقط 6نفر را ببرید و سپس با هزار خواهش وتوضیح برا این آقا که اگر بازیکن مصدوم شود باید تیم ذخیرهداشته باشد راضی شدند فقط 8نفر را با خودمان برایمسابقات ببرم و تیم ما دروازه بان ذخیره نداشت و این نشان ازتخصص ورزش هاکی او است.  

پهلوانی تصریح کرد: در سال گذشته در جمع میان 12تیم دردور اول موفق به کسب مقام چهارم تیمی شدیم که این مسابقاتدر زنجان برگزار شد اما در دور برگشت که در اراک برگزار شدمقام قهرمانی را نیز کسب کردیم که البته سرپرست تیم تماستلفنی با رییس هیات گرفت و آنجا بود که رییس هیات با اکراهپیام تبریک قهرمانی را به من ابلاغ کرد اگر چه احساس کردم ازکسب این عنوان قلبا ناراحت شده است تا این که خوشحالباشد.

وی افزود: رییس هیات هیچ تمایلی به کارکردن با بازیکنان وکادر فعلی را ندارد و بیشتر قصد به کار گیری دوستان وآشنایان خود را دارد به طوری که در ابتدا وقتی وارد هیات شد17 نفر و هم اکنون بیش از 30 نفر از دوستان خود را به هیاتآورده است و پست های متفاوتی را به آنان واگذار کرده است.

پهلوانی با اشاره به این که رییس هیات تمایلی به کار کردن بابازیکنان و کادر قبلی را ندارد و می خواهد همه کسانی که ازدسته مخالفان حجازی که رییس هیات موفقی در استان بودند رادوباره به هیات برگرداند و حتی مذاکراتی را در این خصوص بابازیکنان بومی که در تیم های خارج استان بازی می کنندانجام داده است، نیز خاطرنشان کرد: گویا یکی از نمایندگانشهرستان بر اساس غرابت و آشنایی از وی حمایت می کندالبته در این باره هنوز مدرک مستندی در اختیار نداریم.

وی خاطر نشان کرد: دفتر امیر زارعی معاون توسعه ادارهورزش و جوانان در واقع اتاق و دفتر کار هیات هاکی شده استو بارها به وی مراجعه داشتیم و خواستار کمک بودیم که به حق وانصاف ایشان کمک خوبی به ما کردند و حتی با سالن بهشتیهماهنگ کردند و وقت تمرین برای ما گرفتند.

رئیس هیات الفبای هاکی را بلد نیست

پهلوانی در ادامه با اشاره به این که رییس هیات الفبای هاکیرا بلد نیست اما همه جا خودش را به عنوان مشاور مقاماتمعرفی می کند و حتی وقتی از حراست شهردرای استعلامگرفتیم عنوان کردند که وی فقط یک کارمند قراردادی است.

وی گفت: بعد از بازگشت از مسابقات هاکی کشور برایاستقبال به ایستگاه راه آهن آمدند و کدخدایی نایب رئیس هیاتاز جیب شخصی خودش برای اعضای تیم گل تهیه کرده بود درحالی که رییس هیات عنوان کردند من خودم گل ها را تهیه کردمو سپس چوب ها و توپ های هاکی را با خودشان بردند وبایگانی کردند و حتی ما برای تمرین مجبور شدیم  چوب هاکیاز آقایان امانت بگیریم.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که رییس هیات همان بلایی که برسر تیم بانوان آورده است سر تیم آقایان هم آورده و تیم هاکیآقایان تعطیل شده است و بازیکنان با این روند و شکل برخوردحاضر نیستند تمرین کنند و به مسابقات هم اعزام نشدند.

مجید خروشی