1

رئیس جدید هیئت بسکتبال استان اقتصادی باشد

بسکتبال خراسان این روزها در حال پوست اندازی است و کاندیداهای مختلف برای تصدی جایگاه ریاست اینهیئت ثبت نام کرده اند و آماده رقابت برای به دست گرفتن سکان این رشته پرطرفدار استان هستند. رشته ای که امسال در لیگ برتر نماینده ای به نام آویژه صنعت پارسا داشت و توانست در جایگاه ششم این رقابت ها هم قرار بگیرد. در همین راستا با «علی‌رضا زهی»پیشکسوت بسکتبال خراسان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

پیشکسوت بسکتبال استان گفت: شرکت تیم‌ها در لیگ برتر تاثیر زیادی در ارتقای تیم‌ها در سطح استان‌ها را دارد و می‌تواند در هر شهری زمینه‌هایارتقای تیم‌ها را گسترش دهد.

علی‌رضا زهی پیرامون حضور نمایندگان خراسان در لیگ برتر بسکتبال کشور افزود: در ابتدا تیم هیئتبسکتبال و پارسا به لیگ برتر راه پیدا کرده که تیمبسکتبال هیئت استان باتوجه به شرایط مادی از شرکت در لیگ برتر انصراف داد و تیم پارسا قبول کرد که در این رقابت ها شرکت کند.

*حمایت تاثیرگذار فرش مشهد از نماینده استان در لیگ برتر

وی تصریح کرد: مجموعه فرش مشهد با دراختیار قرار دادن زمین برای انجام بازی و تمرینات و فراهم‌نمودن دیگر امکانات برای اجرای تمرینات تیم پارسا کمک زیادی جهت کسب جایگاه ششمی به این تیم در لیگ برتر کرده‌ است.

زهی درخصوص اسپانسر بودن شرکت فرش توضیحداد: با توجه به این موضوع که مربی و سرپرست تیمپارسا در مجموعه فرش فعالیت داشته این مجموعه نیزبه تیم پارسا کمک‌هایی را دارد اما اسپانسر این تیمنیست.

پیشکسوت بسکتبال استان ادامه داد: اقدامات مجموعه فرش مشهد اثرات بسیار خوبی را در رشد بسکتبال در استان داشته به طور مثال حضور بازیکنان تیم ملیبسکتبال که از دیگر شهرها برای بازی به مشهد آمده و این خود سبب رشد اقبال و علاقه نوجوانان به این ورزش در استان  شد.

*پارسا نتیجه مطلوبی کسب کرد

زهی بیان کرد: تیم پارسا با توجه به سرمایه محدودیکه در اختیار داشت توانستند به مطلوب‌ترین نتیجهرسیده و به موفقیت دست یابند و امید است اینتیم همچنان قدرت خود را برای بازی‌های سال آیندهحفظ کند.

وی با اشاره به فعالیت تیم پارسارگاد و فرش مشهد زیر نظر و چتر حمایتی سازمان فرش مشهد عنوان کرد: در لیگ دسته 2 بسکتبال کشور هم 2 تیم فرش مشهد و پاسارگاد به عنوان نماینده استان حضور داشتند که تیم پاسارگاد حذف شد و تیم فرش مشهد به مرحله بعد راه یافت. تیم بسکتبال جوانان فرش مشهد همه بازی های خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و به فینال رسید که این تیم در مرحله فینال مقابل تیم مهرام زیتون با نتیجه 69 بر 93 مغلوب شد و مقام دوم را بدست آورد.

زهی عنوان کرد: تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا با توجه به این‌که با حداقل سرمایه و امکانات برای اولینبار در لیگ قرار گرفته و موفق به کسب رتبه شده از نظر من نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند.

پیشکسوت بسکتبال استان تاکید کرد: قدرت و فعالیت‌های تیم‌های مذکور که از پتانسیل بالاییبرخوردارند از طرف شرکت فرش هدایت شده و این‌تیم‌ها موفق به نتایج بسیار خوبی نیز شدند.

وی با اشاره به انتخابات مجمع هیئت بسکتبال خراسان نیز اظهار داشت: با به پایان رسیدن دوره ریاستپوررضایی در جایگاه ریاست هیئت بسکتبال استان، متقاضیان در حال ثبت نام برای کاندیدا شدن در مجمع این هیئت هستند و احتمال می رود مجمع در آینده اینه چندان دور برگزار شود.

*رئیس جدید هیئت اقتصادی و بی‌طرف باشد!

پیشکسوت بسکتبال استان خصوصیات رئیسجدید هیئت بسکتبال خراسان رضوی را این‌گونهتشریح کرد: قطعا این فرد باید از دیدگاه جامعه بسکتبال دارای جایگاه معقول اقتصادی و فنی باشد و بی‌طرف بودن و مدیر بودن نیز از دیگر ویژگی‌هایرئیس هیئت بوده؛ چرا که با توجه به وضعیت کشوراین فرد حتما باید دارای قدرت مالی نسبتا مثبت و خوبی باشد تا بتواند سفرهای مختلف تیمی را اداره کند.

زهی در خصوص آینده بسکتبال خراسان گفت: با توجه به زحمات همه برای رشد این ورزش در خراسان و کسب افتخارات ملی برای  استان امید است که جوانان نیزادامه‌دار راه ما شده و بتوانند آینده بسکتبال را به سمت رشد پیش ببرند.

وی عنوان کرد: بایستی هیئت بسکتبال استان و مشهد و نیز مجموعه شهرداری، شرکت فرش و کمیته بسکتبال آموزش‌و پروش در کنار هم قرار گرفته تا رشد خوبی را در بسکتبال استان شاهد باشیم. امید است با همراهیرسانه ها بسکتبال استان را با کمک هم به جایگاه قابل قبولی برسانیم.

عاطفه خوافیان