1

تعریض کوچه چهنو، با جلب نظرات ساکنان و کسبه

به گزارش صبح امروز رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهدمقدس گفت: امتیازاتی که شهرداری برای عقب‌نشینی مالکان در کوچه چهنو درنظر گرفته، ترغیب‌کننده نبوده و همین امر سبب شده تا پس از گذشت بیش از 40 سال، تعریض معبر تنها 40 درصد پیشرفت داشته باشد؛ بدون شک به منظور رفع این مشکل، پیشنهادات و هماهنگی های لازم در تعامل با ساکنان باید حاصل شود تا بتوان با ایجاد انگیزه آنها را به عقب‌نشینی تشویق کنیم.

سومین هفته از جمعه های محله‌گردی رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد صبح امروز و از منطقه 6 شهرداری انجام شد.

مهدی‎‌نیا امروز ضمن بازدید از محلات چهنو، محمدآباد و مصلی با برخی از کسبه، معتمدین محلی و اعضای شوراهای اجتماعی گفتگو و در جریان مسائل و مشکلات محله آنها قرار گرفت.

وی در پایان به منظور تشریح دستاوردهای این بازدید به گفتگو با خبرنگار ما پرداخت و با اشاره به محله چهنو، اظهارکرد: این محله جزو محلات قدیمی شهر مشهد است که در طرح های تفصیلی خازنی، طرح جامع و تفصیلی اصلاح و افزایش عرض معبر آن پیش‌بینی شده که موفقیت آنچنانی نداشته است.

مهدی‌نیا افزود: طی صحبتی که در بازدید امروز با معتدمین محل و بخشی از کسبه داشتیم، موارد اعتراضی ایشان را شنیدیم؛ امتیازاتی که شهرداری برای عقب‌نشینی درنظر گرفته، ترغیب‌کننده نبوده و همین امر سبب شده تا پس از گذشت بیش از 40 سال، تعریض معبر تنها 40 درصد پیشرفت داشته باشد.

وی در خصوص راهکار ارائه شده نیز گفت: بدون شک به منظور رفع این مشکل، پیشنهادات و هماهنگی های لازم در تعامل با ساکنان باید حاصل شود تا بتوان با ایجاد انگیزه آنها را به عقب‌نشینی تشویق کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: محله چهنو با توجه به قدمت و نوع بافت اجتماعی که داراست، میتواند جزو محلات دارای اولویت به منظور ایجاد دفاتر تسهیلگری قرار گیرد و این پیشنهاد را به سازمان بازآفرینی شهری ارائه خواهیم داد