1

در حسرت رتبه چهارم

پدیده شهر خودرو در هفته بیست و چهارم از رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه خانگی فولاد خوزستان به مصاف این تیم رفت و توانست در یک بازی پایاپای به تساوی ارزشمندی دست پیدا کند.

این تیم که در گام اول در سال جدید مقابل پارس جنوبی جم به برتری رسیده بود این بار و در دومین گام یک امتیاز دیگر به سبد امتیازات خود اضافه کرد.

دراین بازی که از ساعت 16 روز گذشته در ورزشگاه فولاد آره‌نا برگزار شد، یوسف بهزادی، محمدحسین مرادمند، محمدرضا ناصحی، علی نعمتی، مرتضی منصوری، اکبر صادقی، محمد قاسمی‌نژاد، امین قاسمی‌نژاد، بهنام برزای، مسعود ریگی و یونس شاکری برای پدیده شهر خودرو به میدان رفتند.

فولاد و پدیده با روحیه بالایی که از بردهای هفته گذشته به دست آورده بودند، در حالی مقابل هم صف‌آرایی کردند که بازیکن محرومی نداشتند و این موضوع دست افشین قطبی و یحیی گل‌محمدی را برای اتخاذ ترکیب دلخواه بازتر کرده بود. فولاد در صورت پیروزی در این بازی فاصله امتیازاتش با پدیده را به 10 امتیاز کاهش می‌داد و پدیده شهرخودرو نیز با بردن این مسابقه می‌توانست جای استقلال در رده چهارم جدول را بگیرد.

فولاد خوزستان بازی را تهاجمی آغاز کرد و خط دفاعی پدیده را تحت فشار گذاشت و پس از طراحی چند حمله روی دروازه تیم میهمان در دقیقه 30 قفل دروازه پدیده را با ضربه لوسیانو پریرا گشود تا شادی به سکوهای ورزشگاه فولاد خوزستان بیاید.
برتری فولاد خوزستان اما دوام چندانی نداشت؛ تیم پدیده بعد از دریافت گل روی به بازی تهاجمی آورد و بعد از آفساید اعلام شدن گل یونس شاکری و از دست رفتن چند موقعیت گلزنی سرانجام بابک مرادی بازیکن فولاد مرتکب خطای پنالتی شد و امین قاسمی‌نژاد پیش از پایان نیمه اول گل مساوی پدیده را به ثمر رساند تا دو تیم با تساوی یک – یک راهی رختکن شوند.
در نیمه دوم، بازیکنان دو تیم که می‌دانستند نتیجه مساوی کمکی به بهبود وضعیت آن‌ها در جدول رده‌بندی نمی‌کند، برای رسیدن به گل برتری حملاتی روی دروازه‌های همدیگر انجام دادند. یونس شاکری، اکبر صادقی، مهدی مهدی‌خانی و سعید صادقی دروازه فولاد خوزستان را تهدید کردند و در سمت مقابل هم رضا میرزایی، لوسیانو پریرا و مهدی زبیدی سعی در گشودن دروازه پدیده داشتند که هیچ‌کدام از این ضربات راهی به چارچوب پیدا نکردند. ضربات مهدی زبیدی و سعید صادقی به تیر عمودی دروازه‌های دو تیم برخورد کردند و به زمین بازگشتند تا این دیدار در نهایت با تساوی یک – یک خاتمه پیدا کند.

یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک – یک تیمش برابر فولاد خوزستان در هفته بیست‌وچهارم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، اظهار داشت: «بازی زیبایی را از سوی دو تیم شاهد بودیم، یک بازی فنی که البته قابل پیش‌بینی بود. هر دو تیم می‌توانستند برنده میدان باشند».

وی افزود: «بازیکنانم امروز عملکرد خوبی از خود ارائه کردند و اگر از موقعیت‌هایی که داشتیم استفاده بهتری می‌کردیم شاید الان سه امتیاز را گرفته بودیم. البته من تبریک می‌گویم به تیم فولاد که تا این حد بازی خوب و فنی ارائه کرد و آنها هم موقعیت‌های گل داشتند. با شرایطی فنی بازی کردیم و حریف سرسختی داشتیم آن هم در هوای گرم اهواز. فکر می‌کنم یک امتیاز هم نمی‌تواند برای تیم ما بد باشد. ان‌شاءالله در بازی‌های آینده دو امتیاز از دست رفته را جبران خواهیم کرد».

سرمربی تیم فوتبال پدیده با انتقاد از مسئولان برگزاری مسابقه خاطرنشان کرد: «سؤال‌مان این است چرا دیداری که قرار بود ساعت 19 برگزار شود به ساعت 16 موکول شد و این جای تعجب دارد! من قبل از بازی هم از این مسئله ابراز نارضایتی کردم، اما اعتراض نکردم، چون نمی‌خواستم تمرکز بازیکنانم سمت این مسئله برود، اما الان مسئولان پاسخ دهند که چرا بازی تراکتورسازی و نفت آبادان که در منطقه سردسیر است باید پنج بعد از ظهر برگزار شود، در حالی که بازی ما در گرمای اهواز باید از ساعت 19 به ساعت 16 موکول شود! این واقعاً جای سؤال دارد و امیدوارم مسئولان پاسخگو باشند».

نکته جالب توجه این دیدار ادای احترام بازیکنان پدیده به سیل زدگان کشور بود و به همین دلیل مشهدی ها پیش از آغاز دیدار با تی شرت های مشکی با جمله “سیل زدگان تنها نیستند. همه با هم در کنار هم” پا به میدان گذاشتند تا بدین ترتیب خود را در کنار سیل زدگان قرار دهند.

2.1 زیر اصلی

موضع قاطع فدراسیون فوتبال مراکش: تا 2020 با رنار

فدراسیون فوتبال مراکش اعلام کرد این فدراسیون با رنار تا سال ۲۰۲۰ قرارداد دارند و به هیچ وجه تمایلی به برکناری او ندارند.

به گزارش وبسایت نود، به نقل ازlionsdelatlas، اخیزه زمزمه‌هایی در رسانه‌های مراکشی شنیده شده که فدراسیون فوتبال این کشور با لورن بلان فرانسوی وارد مذاکره شده تا این مربی به عنوان جانشین اروه رنار انتخاب شود.

فدراسیون فوتبال مرامش نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد این اخبار صحت ندارد. در این اطلاعیه آمده است: فدراسیون فوتبال مراکش تا سال ۲۰۲۰ با رنار قرارداد دارد و به هیچ وجه تمایلی به تغییر و یا جایگزینی این مربی ندارند.

اخیراً از باشگاه لئون فرانسه خبر رسیده که این باشگاه خواستار حضور رنار شده و قبل تر از آن نیز گفته شد رنار با فدراسیون فوتبال ایران توافق کرده است تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

اخیراً رئیس فدراسیون فوتبال مراکش اعلام کرده بود که آنها قصد دارند در پایان رقابت‌های جام ملت‌های آمریکا که در تابستان سال جاری برگزار می‌شود، عملکرد رنار را ارزیابی کنند و نسبت به ادامه حضور و یا برکناری این مربی در صورت عدم کسب نتایج مطلوب تصمیم گیری لازم را به عمل آورند.

حامد دائمی