اراضی پادگان هم در اختیار مردم قرار گیرد

بولوار نماز پس از کش و قوس های فراوان و پس از این که ارتش این مسیر را مسدود کرده بود سرانجام با تصویب طرح اراضی آبشار و پادگان لشکر 77 ، بازگشایی شد البته ماجرا پادگان ارتش به پایان نرسیده و بنا به گفته رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد اراضی پادگان ارتش نیز باید در اختیار مردم قرار گیرد.
شهردار: بازگشایی بولوار نماز سرآغاز یک اتفاق بزرگ شهری است
به گزارش صبح امروز شهردار مشهد با اشاره به اینکه بازگشایی بولوار نماز، تنها بازگشایی یک بولوار نیست، گفت: بلکه این بازگشایی سرآغاز یک اتفاق بزرگ و مهم برای شهر مشهد است.
محمدرضا کلائی پنج شنبه گذشته در مراسم بازگشایی بولوار نماز که با حضور اعضای شورا و مدیرانی شهری مشهد و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق انجام شد، افزود: افتتاح این بولوار سبب کاهش ترافیک بزرگراه کلانتری می‌شود.
وی با بیان اینکه برای ایجاد و بازگشایی بولوار نماز شهرداران اسبق از جمله پژمان، شوراهای شهر قبلی و دولت تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: امروز به یک نتیجه و یک برنده رسیدیم و آن برنده مردم هستند.
کلائی تصریح کرد: اگر امروز بولوار نماز بازگشایی و به دلیل آن مسیر شهروندان کوتاه و دذ بزرگراه کلانتری ترافیک سبک و افرادی که پس از سال‌ها در اراضی آبشار می‌توانند صاحبخانه شوند تمام این نتایج مثبت تنها 10 درصد کار بزرگی است که قرار است در این منطقه انجام شود.
تبدیل سوله های تاریخی پادگان به موزه
شهردار مشهد با اشاره به اینکه اکنون ما قدردان افرادی هستیم که در سال ۴۳ پارک ملت را با 72 هکتار وسعت ایجاد کردند، ادامه داد: ما نیز در نظر داریم اراضی پادگان را که 72 هکتار وسعت دارد و دارای درختان قدیمی و فضایی خاطره‌انگیز است برای استفاده شهروندان آماده کنیم و سوله‌های تاریخی آن را نیز به عنوان موزه در اختیار مردم قرار دهیم.
وی اضافه کرد: قطعا این اقدام در کاهش ترافیک و باز شدن قفل ترافیک عارف و پرستار با ایجاد فضاهایی برای مطب های پزشکان بسیار موثر خواهد بود.
کلائی با بیان اینکه بازگشایی بولوار نماز تازه آغاز راه است و راهی طولانی را برای اقدامات شهری بزرگتر از جمله ایجاد پارک 72 هکتاری در اراضی پادگان ارتش در پیش داریم، اظهار کرد: در این مسیر به یاری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها از جمله ارتش، استانداری، آستان قدس رضوی، راه و شهرسازی و … نیاز داریم.
شهردار مشهد گفت: لازم می‌دانم از تمام زحمات مسئولان دستگاه ها از جمله ارتش، شورای شهر، راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و مدیران شهری گذشته تشکر کنم که اگر همکاری همه نبود قفل بولوار نماز باز نمی‌شد.
وی افزود: با توجه به این که رسانه‌ها رسالت پیگیری منافع مردم را بر دوش دارند طرح‌هایی که قرار است در این منطقه اجرا شود را نیز مورد توجه قرار داده و اصل طرح و فواید آن را برای مردم تشریح کنند تا شیرینی آن بیشتر شود.
آزادسازی ۴۰۰ هکتار از اراضی مرکزی شهر
هم چنین رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در مراسم بازگشایی بولوار نماز گفت: با تصویب نقشه‌های اراضی پادگان و آبشار 2 در شورای عالی معماری و شهرسازی، ۴۰۰ هکتار از اراضی مرکزی شهر آزاد شد.
محمدهادی مهدی ‌نیا افزود: بر این اساس ۲۰۰ هکتار از اراضی آبشار 2 و حدود ۲۰۰ هکتار دیگر در اراضی پادگان به خدمت شهر درآمدند.
وی افزود: این اتفاق با همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها از جمله شهرداری، شورای شهر، استانداری، راه و شهرسازی و ارتش به دست آمده که می‌تواند هدیه مناسبی برای مردم مشهد باشد.
اراضی پادگان برای استفاده مردم در اختیاز شهرداری قرار گیرد
مهدی‌نیا ادامه داد: در کوتاه‌ترین زمان شاهد تحویل‌گیری پادگان ارتش خواهیم بود، که در این اراضی کاربری‌های خدماتی، فضای سبز، درمانی و … در نظر گرفته شده و می‌تواند مسیرهایی کوتاه برای مرکز شهر در رفت و آمد ایجاد کند.
محمد هادی مهدی نیا افزود: امروز شاهد افتتاح و بازگشایی بلوار نماز به مساحت سه و نیم کیلومتر هستیم و در گامهای بعدی باید شاهد تحویل گیری پادگان باشیم تا این زمینها با کاربری های مختلف در اختیار مردم قرار گیرد.

در جلسه ششم اسفند ماه شورای عالی معماری و شهرسازی طرح زمینهای آبشار و پادگان لشکر 77 مصوب شد و وزیر راه و شهرسازی در پایان دستور بازگشایی بلوار نماز مشهد را که به علت اختلاف میان مدیریت شهری مشهد و برخی ارگانها بسته شده بود صادر کرد.
عملیات اجرایی ساخت بلوار نماز در محدوده ارتفاعات جنوبی مشهد اوایل سال 1390 آغاز شد.
ابتدای این بلوار پارک خورشید قرار دارد و این بلوار پس از عبور از تقاطع بلوارهای هاشمیه، سرافرازان، دلاوران، خاقانی، شهید کاوه و شهید ناصری در نهایت به بزرگراه شهید کلانتری متصل می شود.

image_print
545 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *