1

نمایندگی کانون کارافرینان خراسان رضوی در تربت جام و تایباد افتتاح می‌شود

ارتباط دو سویه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فعالین اقتصادی، می‌تواند زمینه ساز اتفاق‌های خوبی در اقتصاد باشد. از یک سو بهارستانی‌ها با دغدغه‌ها و مشکلات ساختار اجرایی آشنا می‌شوند و از سوی دیگر فعالین اقتصادی می‌توانند به این که تلاش آن‌ها دیده می‌شود، امیدوار باشند.

دیدار محمد حسین روشنک، رئیس کانون کارآرینان خراسان رضوی با جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی وضعیت مناطق محروم استان، سیاست گذاری دولت در این خطه و تلاش بیشتر بخش خصوصی برای رونق اقتصادی برگزار شد.

تجمیع سپرده‌های خرد

به گزار ش«صبح امروز» در ابتدای این دیدار نماینده تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ضروریت‌هایی که می‌تواند توسط بخش خصوصی دنبال شود، آموزش دادن به مردم و توجیه کردن آن‌ها برای استفاده از سرمایه‌های خرد است. البته این امر با دو رویکرد می‌تواند محقق شود؛ رویکرد اول این است که جلسات توجیهی و ترویجی توسط تشکل‌ها برای مردم برگزار شود و آن‌ها از مردم بخواهند که سرمایه‌های خرد را در قالب صندوق‌ها تجمیع کنند و طرح‌های اقتصادی رقم بزنند.

خارج شدن استان از فضاهای سیاسی

رحیمی جهان آبادی تصریح کرد: ضمن تایید برنامه‌های آقای رزم حسینی استاندار محترم برای مداخله دادن امام جمعه‌ها و روسای دادکستری شهرستان‌ها برای توسعه اقتصادی که باعث خارج شدن استان از فضا‌های تند سیاسی گردیده است. رویکرد دومی که باید دنبال شود تجمیع سرمایه‌ها و تسهیلات خرد مردم و تشویق به کار‌های اقتصادی بزرگ است.

وی اضافه کرد: تاکنون بسیاری از وام‌های اشتغالزایی دولت به اشتغال منجر نشده است با تجمیع سرمایه‌ها و تسهیلات می‌توانیم با دادن تسهیلات بیشتر بنگاه‌های اقتصادی موفق را به عنوان متولی اشتغال انتخاب و تقویت کنیم. در این صورت فرماندار، استاندار یا نماینده مجلس می‌توانند به روند مصرف شدن تسهیلات نظارت کنند و آن بنگاه‌ها نیز باید پاسخگو باشد.

نقش پررنگ استان‌های شرق در دور زدن تحریم‌ها

رئیس کانون کارآفرینان نیز در ادامه این دیدار گفت: همه مناطق استان ظرفیت‌های خاص و موقعیت‌های منحصر به فرد خود را برای توسعه کارآفرینی دارند بخصوص که اگر دولت کمک کند استان‌های شرقی بویژه خراسان رضوی می‌توانند در دور زدن تحریم‌ها توفیق خوبی داشته باشند.

روشنک تصریح کرد: ما در کانون کارآفرینان خراسان رضوی امادگی داریم تا با تاسیس نمایندگی کانون کارآفرینان خراسان رضوی در همه شهر‌ها از جمله تایباد و تربت جام با اموزش و ترویج کارافرینی مردم به برنامه‌های استاندار کمک کنیم.

همدلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: این مساله قطعا همراهی بزرگان شهرستان‌ها بخصوص نماینده دلسوزی که اقتصاد مردم را از سیاسی بازی‌ها مهم تر میداند، و سایر منتخبین مردم در شوراها، ائمه جمعه و روسای دادگستری که ابتکار خوب آقای رزم حسینی است، محقق می‌شود. این همدلی می‌تواند استان را در رسیدن به این اهداف اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم موفق کند.

شفافیت محور بخش خصوصی و دولتی

وی خاطر نشان کرد: شفافیت باید در دستور کار بخش خصوصی و دولتی قرار بگیرد. جذب سرمایه مالی و معنوی کارآفرینان با شفافیت و اعتماد ممکن می‌شود. خوشبختانه با برنامه‌های آقای رزم حسینی استاندار حاکم شدن گفتمان اقتصادی به عنوان اولویت خراسان رضوی بجای مسائل سیاسی که سال‌هاست باعث عدم توسعه اقتصادی استان شده است را به فال نیک می‌گیریم و همه باید کمک کنیم تا رزم حسینی بتواند برنامه‌های توسعه اقتصادی استان را اجرا کند.