1

ردپای جادوگر در بازی لیگ برتر فوتسال

پرونده تیم فوتسال سوهان قم که در بازی پلی آف لیگ برتر فوتسال مقابل فرش آرا به دعانویسی متهم شده است، به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع شد.

اولین دیدار مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور جمعه پنجم بهمن در سالن شهید بهشتی برگزار شد و دو تیم فرش آرا و سوهان محمد سیما قم در حضور هواداران مشهدی به مصاف هم رفتند.

فرش آرا در نیمه اول بازی را هجومی آغاز کرد، اما‌ در ادامه بازی تیم سوهان محمد سیما قم هم چند فرصت گل زنی داشت که با درخشش مسعود محمدی دروازه‌بان فرش آرا در گل زنی ناکام بود تا نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم فرش‌آرا دامنه حملات خود را بیشتر کرد تا بتواند در خانه پیروز باشد، اما حریف موفق شد در دقایق ابتدایی نیمه دوم از روی ضد حمله به گل برسد.

در ادامه بازی تلاش بازیکنان فرش آرا برای رسیدن به گل نتیجه‌ای نداشت و تیم سوهان محمد سیما قم با درخشش گلر خود موفق شد در پایان بازی با نتیجه یک بر صفر پیروز این دیدار باشد تا برای بازی دوم این مرحله در قم شرایط بهتری داشته باشد.

بعد از پایان دیدار اول مرحله پلی آف لیگ برتر فوتسال کشور بین تیم های فرش‌آرا مشهد و سوهان محمد سیما قم سرمربیان دو تیم به اظهار نظر پرداختند.

با انگیزه بالا به قم خواهیم رفت

محسن حسن‌زاده سرمربی تیم فوتسال فرش آرا گفت: تیم قم جز تیم‌های خوب لیگ ما است و پیش‌بینی یک بازی سخت را داشتیم، تیم سوهان محمد سیما بازیکنان خوبی دارند و تیم کاملی هستند ولی ما هم بازی خوبی انجام دادیم و سراسر هجومی بودیم اما تفاوت اصلی این بازی را تجربه بازیکنان دو تیم رقم زد.

وی افزود: تیم قم چند بازیکن باتجربه دارد که سابقه ملی‌پوش بودن دارند و تاثیرگذار بوده و از همه فرصت‌ها استفاده کردند، بازی خوب و فنی را ارائه کردیم اما بد شانس بودیم.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرا بیان کرد: این بازی روز خوب دروازبان حریف هم بود البته دروازبان ما هم در این بازی واکنش‌های خوبی داشت که در چند صحنه فرصت‌های خوبی از حریف گرفت.

وی با بیان اینکه هنوز همه چیز تمام نشده و در بازی‌های بعد فرصت جبران داریم، تصریح کرد: با امیدواری به قم خواهیم رفت و تلاش می‌کنیم کار به بازی سوم کشیده شود.

حسن‌زاده افزود: تیم جوان است و با اینکه در نیمه دوم هم فرصت‌های زیادی ایجاد کردیم به نظرم‌ همین جوانی باعث شد حدودی احساسی شوند و اگر از فرصت‌های زیادی که در این دیدار ایجاد کردیم یکی تبدیل به گل می‌شد قطعا می‌توانستیم با آرامش بیشتری بازی را دنبال کنیم،

وی بیان کرد: از عملکرد بازیکنان خودم‌ راضی هستم و با انگیزه بالایی به قم خواهیم رفت تا برای جبران‌ این نتیجه تلاش کنیم.

پیروزی بزرگی داشتیم

حسین صبوری سرمربی تیم فوتسال سوهان محمدسیمای قم با بیان اینکه در یک‌ بازی سنگین و پربرخورد پیروز شدیم، گفت: بازی جذابی بود و دو تیم فرصت‌های خوبی داشتند حتی فرش‌آرا می‌توانست پیروز این دیدار باشد که درخشش دروازه‌بان ما مانع شد و همچنین سایر بازیکنان ما هم خوب بودند؛ در روزی که پیش‌بینی یک بازی سخت را داشتیم به یک برد ارزشمند در مشهد رسیدیم.

وی افزود: فرش‌آرا تیم خوبی است که پیشرفت زیادی داشته است برای همین برد را به تمام بازیکنان خودم تبریک می‌گویم اما نمی‌شود از الان گفت صعود کردیم؛ اگر در بازی برگشت تلاش مضاعف نداشته باشیم فرش‌آرا توان جبران دارد برای همین باید از فرصت میزبانی استفاده کنیم و کار را در قم تمام کنیم.

پیدا کردن مدرک مقابل کفاشیان

بعد از بازی روز گذشته تیم های فوتسال فرش آرا و سوهان محمد قم در مشهد، تعدادی از اعضای حاضر در سالن کاغذی را از درون دروازه تیم سوهان برداشتند و مدعی شدند این تیم با دعانویسی و جادو در این مسابقه پیروز شده است.

این اتفاق مقابل چشمان علی کفاشیان و کاظم سلیمانی رئیس و دبیر سازمان لیگ فوتسال رخ داد و این دو مسئول هم از نزدیک در جریان این ادعا قرار گرفتند.

با پیگیری‌های تیم فرش آرا، گزارش و مدارک لازم در این ارتباط در اختیار نماینده کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار گرفت و قرار است این کمیته درباره اتفاقات رخ داده تصمیم‌گیری کند.

پیش از این در لیگ برتر فوتبال گزارش‌های مختلفی از تلاش بعضی جادوگران و دعانویسان طی سال‌های اخیر و همکاری آنها با باشگاه‌ها پخش و منتشر شد ولی هیچکدام نتیجه و پیگیری جدی در پی نداشت.

علی کفاشیان رئیس سازمان لیگ، محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال و مهدی برادران رئیس هیأت فوتبال استان از جایگاه ویژه نظاره‌گر این دیدار بودند.

گفتنی است دومین دیدار از مرحله پلی‌آف جمعه آینده به میزبانی قم برگزار خواهد شد.