1

حفظ اعتماد؛ بزرگترین سرمایه دفاتر اسناد رسمی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بر حفظ اعتماد مردم به دفاتر و تلاش برای اعتبار بخشی به سند رسمی تاکید کرد و گفت : بزرگترین سرمایه سران دفاتر اسناد رسمی، اعتماد مردم است که باید چراغ این اعتماد ارزشمند همانگونه که در طول 90 سال اسلاف ما روشن گذاشته اند برای آیندگان نیز روشن مانده و بلکه پرفروغ تر باشد.

محمد حسن بهادر روز شنبه در مراسم رونمایی از تصویر سازی آیه 282 سوره بقره که برای نخستین بار در کشور و همزمان با گرامیداشت با نودمین سال تصویب قانونگزاری دفاتر اسناد رسمی در مشهد برگزار می‌شد، افزود: کانون سردفتران و دفتریاران استان خراسان رضوی از جمله کانون های پرتلاشی استکه با ایده های نو و کم نظیر در ثبت کشور مطرح میشود و باید از زحمات و تلاش های ارزنده اعضای هیات مدیره کانون قدردانی کرد و بر حمایت از سامانه الکترونیکی تقسیم اسناد دولتی قول مساعد داد .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک در ادامه تصریع کرد: یکی از سامانه های مهم و کاربردی که در حوزه دفاتر اسناد رسمی در اواخر شهریور سال 1392 همزمان با سراسر کشور در این استان نیز راه اندازی گردیده است سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی است که تا کنون 5 میلیون و 722 هزار و 327 انواع اسناد و نیز 251 هزار و 864 خدمت ثبتی از جمله اخطاریه ، اجراییه ، فسخ سند و فک رهن در این سامانه ثبت گردیده است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از سامانه ثبت اثر انگشت در اوایل مهرماه سال 1394 تا کنون 5 میلیون و 448 هزار و 596 اثر انگشت برای بیش از 3 میلیون سند در 512 دفتر بهره بردار در استان ثبت گردیده است .

بهادر خاطر نشان کرد: 7.11 درصد از مجموع 7 هزار و 250 دفتر سراسر کشور در خراسان رضوی فعالیت دارند و متوسط تنظیم اسناد صادره در یک سال در این استان یک هزار و 935 سند میباشد و استان خراسان رضوی بعد از استان تهران تنظیم بیشترین اسناد وکالت و بیع و رهنی را به خود اختصاص داده است .

وی در ادامه از تنظیم یک میلیون و 418 هزار و 346 سند در 10 ماهه امسال در دفاتر اسناد رسمی این استان با رشد بیش از 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: 76 درصد اسناد صادره کمتر از یک روز و 7 درصد آن بین یک تا دو روز و 4 درصد بین 2 تا 3 روز و بقیه اسناد بیشتراز 3 روز صادر گردیده است .