1

توقف خط 2 قطارشهری در ایستگاه ارز

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: در راستای عمل به قول در خصوص خط دو قطارشهری مبنی بر اتصال ادامه این خط از میدان شریعتی به بولوار پیروزی تا پایان سال، در تامین منابع ارزی به مشکل برخورده‌ایم.
کیانوش کیامرز با بیان اینکه 40 درصد از هزینه‌های قطارشهری ارزی است، اظهار کرد: لذا برای تامین منابع ارزی، دو هفته پیش جلسه‌ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم تا بتوانیم مشکلات ارزی را حل کنیم که در حال حاضر قول‌هایی در این زمینه داده شده است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: شهردار مشهد نیز به جد پیگیر این موضوع است تا بتوانیم قولی که به مردم برای اتصال خط دو به بولوار پیروزی داده‌ایم را عملی کنیم.
وی گفت: با وجود این مشکلات، خوشبختانه اکنون روند عملیات اجرایی ادامه خط دو قطارشهری مشهد خوب پیش می‌رود و ریل‌گذاری مسیر ایستگاه شریعتی تا پیروزی 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کیامرز اضافه کرد: همچنین کار احداث ایستگاه‌ها نیز پیشرفت قابل قبولی دارد و عملیات اجرایی ایستگاه شهید کاوه در مرحله نازک کاری قرار دارد اما برخی از تجهیزات مورد نیاز باید تا 15 دی ماه به کشور وارد شود تا بتوانیم به زمانبندی انجام شده برسیم.
دو دستگاه در خط 3 حفاری می کنند

وی با اشاره به روند عملیات اجرایی خط 3 قطارشهری مشهد نیز افزود: در خط سه قطارشهری دو دستگاه حفار TBM در دو جبهه در حال حفاری هستند؛ در این خط نیز قول داده بودیم که حفاری تونل را تا مهر ماه سال آینده به پایانه امام رضا (ع) برسانیم و دستگاه دوم TBM نیز که اکنون در بولوار ساجدی در حال حفاری است را به امامت برسانیم تا بتوانیم ملحقات پشت TBM را جمع‌آوری کنیم و سپس نسبت به ریل‌گذاری و نصب تجهیزات اقدام کنیم که امیدواریم با رفع مشکلات بتوانیم به این قول عمل کنیم.

1100 میلیارد تومان مجموع اعتبارات مورد نیاز خط 2 و 3

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد مقدس گفت: سال آینده در مجموع نیاز به 1100 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه اجرای خط 2 و3 قطار شهری مشهد داریم که به صورت جدی در حال پیگیری تامین منابع برای تامین این مبلغ هستیم.
کیانوش کیامرز افزود: با توجه به وضعیت کشور و برنامه‌ریزی‌هایی که دولت برای قطارشهری‌های کشور انجام داده است متاسفانه بودجه نقدی قطارشهری‌ها از جمله قطارشهری مشهد در سال 97-98 کاهش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: لذا طی چند روز گذشته جلساتی را با شورای شهر و شهردار مشهد برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم منابع مالی دیگری را برای پروژه قطارشهری تامین کنیم.