1

پیشکسوتان عامل انگیزشی جوانان

به گزارش خبرنگار ما همایش بزرگ ورزش با حضور رمارم عضو شورای شهر، فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان استان، صالح‌نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان، سلطانی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان، علیزاده رئیس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان، امیرآذریان رئیس هیئت ورزش همگانی استان، حاجت طلب مسئول هیئت ورزش همگانی مشهد، شفیعی مسئول برگزاری همایش و رئیس کمیته ورزش صبحگاهی استان و بیش از 1500 نفر ورزشکار آقا و بانو پنج‌شنبه سوم آبان ماه در ایستگاه اسکیت بوستان ملت مشهد برگزار شد .

خداقوتی به ورزشکاران

براساس این گزارش عضو شواری شهر استان که در این مراسم حضور داشت طی سخنانی نشاط و شادابی و افزایش روحیه تلاش روزانه را از مهمترین اهداف ورزش صبحگاهی دانست.

شهناز رمارم افزود: امروز برای خداقوتی به ورزشکاران صبحگاهی حضور یافتم و خیلی خوشحالم جمع کثیری از بانوان و آقایان را مشاهده می‌کنم که از ساعات اولیه صبح در کنار هم و با شور و نشاط وصف ناپذیری به ورزش می‌پردازند و امروز خیلی دوست داشتم با پوشش ورزشی در جمع میان بانوان و دوستان ورزشکار در زیر سایه درختان بوستان ملت و هوای نشاط آور این مکان ورزش می‌کردم.

وی درپاسخ به سوال خبرنگار ما درباره بسته‌های حمایتی برای ورزش بانوان گفت: برای توسعه ورزش بانوان خراسان رضوی اعتبارات خوبی جذب شده است و در تلاش هستیم که سایت‌های اختصاصی ورزش بانوان در بوستان‌ها را افزایش و تجهیز کنیم .

رمارم در گفت‌وگو با خبرنگار ما از رسانه‌ها و مطبوعات استان برای حمایت از ورزش صبحگاهی جهت ترویج فرهنگ ورزش برای همه تقدیر و تشکر کرد و تصریح کرد: رسانه‌ها یکی از ارکان نظام یافته توسعه و ترویج فرهنگ «ورزش برای همه» نیز هستند.

وی در پاسخ به این سوال که امروز شاهد ورزش صبحگاهی هم زمان بانوان و آقایان بودیم نظرتان در این باره چیست؟ گفت: ورزش صبحگاهی سن و سال و زن و مرد ندارد و در هر فرصتی خانواده‌ها باید به ورزش بپردازند اما شئونات اسلامی باید حفظ شود.

مدیر کل ورزش با پوشش ورزشی

در ادامه این مراسم فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان استان که با پوشش ورزشی و در میان ورزشکاران ایستگاه ورزش صبحگاهی بوستان ملت همراه و همگام با ورزشکاران به ورزش صبحگاهی پرداخت، طی سخنانی هفته تربیت بدنی را به اهالی و جامعه ورزش استان تبریک گفت و ادامه داد: برای توسعه و رونق ورزش صبحگاهی در میان اهالی وسیع جامعه همدلی، همکاری همه خانواده‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مورد توجه است و باید تمهیداتی اتخاذ شود که ورزش صبحگاهی در سبد خانواده‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کمیته پیشکسوتان از برنامه‌های مورد توجه اداره ورزش و جوانان است در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ما درباره حمایت از ورزشکاران پیشکسوت که در ایستگاه‌های ورزشی حضور دارند گفت: ورزش متعلق به قشر خاصی نیست، به خصوص این که پیشکسوتان با ورزش کردن علاوه براینکه روحیه و توان فیزیکی خود را تضمین می‌کنند، الگوی بسیار خوبی برای توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی نیز در میان سایر اقشار جامعه هستند.

پیشکسوتان عامل انگیزشی

وی ادامه داد: پیشکسوتان عامل انگیزشی بسیار قوی برای جذب جوانان و نوجوانان به ورزش صبحگاهی قلمداد می‌شوند و با حضورشان در میادین ورزش صبحگاهی انگیزه اقشار مختلف جامعه را برای ورزش کردن بالا می‌برند.

وی تشکیل و تقویت کمیته پیشکسوتان ورزش استان را ضروری دانست و تصریح کرد: وقتی پیشکسوتان جمع می‌شوند و کمیته‌ای را برای ساماندهی ورزش تشکیل می‌دهند، در واقع زمینه‌های توسعه یافته ورزش همگانی را پایه‌ریزی می‌کنند.

توسعه ورزش همگانی

وی توسعه ورزش همگانی در جامعه برای تمام سطوح سنی را از مهمترین اهداف راهبردی اداره ورزش و جوانان استان ذکر کرد و تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در تلاش خواهد بود با برنامه‌ریزی در جهت تقویت و رونق  ورزش صبحگاهی باتمام ظرفیت و پتانسیل همراه با ارائه بسته‌های حمایتی و همکاری هیئت ورزش همگانی استان گام‌های مثبتی بردارد.

وی با اشاره به جذب اعتبارات خوبی که برای تقویت و توسعه ورزش همگانی اخذ شده است تصریح کرد: توسعه ورزش همگانی برای همه اقشار جامعه از برنامه‌های بلند مدت اداره ورزش و جوانان است.

وی خاطر نشان کرد: برای توسعه ورزش همگانی تمام برنامه‌ها، مسابقات و همایش‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

پارکینگ برای ورزشکاران

وی در خصوص پارکینگ اختصاصی و ویژه برای ورزشکاران صبحگاهی پیرامون بوستان‌ها نیز گفت: هنوز درخواستی در اینباره به دست من نرسیده است، اما با شورای شهر و شهردار مذاکره خواهیم کرد و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

در ادامه این مراسم امیر آذریان رئیس هیئت ورزش صبحگاهی استان از ورزش همگانی به عنوان رکن اصلی ورزش خانوادگی یاد کرد و ادامه داد: برگزاری ورزش‌های صبحگاهی در بوستان‌های سطح شهر با توجه به اینکه فعالیت فیزیکی مناسب می‌تواند تأثیر مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها، عوارض آنها و نهایتاً مرگ‌ومیر ناشی از آنها داشته باشد مورد توجه و اهمیت قرار دارد.

احداث فضایی برای امانت اشیا ورزشکاران

حسن شفیعی مسئول کمیته ورزش صبحگاهی استان در این همایش در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره مشکلاتی که توسط ورزشکاران در بوستان ملت مشهد مطرح می‌شود گفت: یکی از مهمترین مشکلات موجود کمبود فضای امانت وسایل و تجهیزات ورزشکاران در بوستان ملت مشهد می‌باشد که با مسئولان بوستان و شهرداری مذاکراتی انجام شد تا در این خصوص تمهیداتی اتخاذ گردد و صندوق‌های امانت لوازم ورزشکاران و همچنین فضایی برای تعویض لباس ورزشی در بوستان ملت احداث شود.

وی نصب نمادها و درج پیام‌های نشاط آور در قالب‌های مناسب در محدوده ورزش صبحگاهی را از دیگر برنامه‌های کمیته ورزش صبحگاهی در بوستان ملت برای خارج شدن از یکنواختی محیط ورزشی ذکر کرد.

در پایان این همایش طی حکمی از سوی رئیس هیئت ورزش همگانی استان یعقوبی پیشکسوت و مربی زحمت‌کش بوستان ملت به مدت 6 ماه به عنوان مسئول کمیته ورزش شامگاهی بوستان ملت منصوب و حکم و لوح یادبودی به وی تقدیم شد.