1

پیام بی‌خانمان شد

تیم والیبال پیام خراسان که تا هفته هفتم موفق به‌کسب 5 پیروزی شده است در هفته هشتم باید از فولاد سیرجان میزبانی کند. اما برخی حاشیه های روزهای اخیر موجب اظهار نظرهای مختلف والیبالی‌ها شده است.

فدراسیون والیبال طی پیامی به مسئولان والیبال مشهد اعلام می‌کند که سالن مهران شرایط لازم برای برگزاری مسابقات را ندارد و پیام مشهد باید در یک سالن دیگر به مصاف حریفان خود برود.

بعد از اولتیماتوم فدراسیون والیبال به‌ مسئولان والیبال مشهد مبنی بر استاندارد نبودن سالن مهران، باشگاه پیام خراسان اعلام کرد که به‌هیچ عنوان در سالن دیگری غیر از مهران مشهد به‌مصاف حریفان نخواهند رفت.

سرمربی تیم والیبال پیام خراسان در مورد اینکه گفته می‌شود تیمش باید در سالنی غیر از مهران از حریفانش میزبانی کند، گفت: مگر می‌شود سالنی که از ابتدای لیگ در آن بازی کرده‌ایم را به‌یک باره تغییر دهیم؟ این مشکل را باید خیلی زودتر اعلام می‌کردند، چرا از هفته اول اجازه دادند در این سالن بازی کنیم که حالا بخواهیم آن را تغییر دهیم؟

به گزارش فارس، جبار قوچان‌نژاد ادامه داد: تیم ما شرایط خوبی پیدا کرده است و ظاهراً برخی‌ها دوست ندارند روند رو به‌رشد ما ادامه پیدا کند، سازمان لیگ به‌ما گفته که ناظران بازی‌های گذشته اعلام کرده‌اند سالن مهران مشهد امن نیست؛ بر اساس کدام منطق  این حرف را می‌زنند؟ حتی یک درگیری ساده هم در مسابقات ما رخ نداده و اصلاً مشخص نیست ناظران چه گزارشی رد کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مگر می‌شود گزارشی رد کرد که هیچ پایه و اساسی نداشته باشد؟ بازهم تاکید می‌کنم که ما حاضر به‌تغییر سالن میزبانی خود نیستیم، ضمن اینکه در مشهد سالن استانداردی که مورد تایید فدراسیون هم باشد وجود ندارد،  تنها سالنی که در مشهد شاید از نظر ابعاد بزرگ‌تر از مهران باشد سالن شهید بهشتی است که این سالن کف‌پوش والیبالی ندارد.

قوچان‌نژاد عنوان کرد: چند هفته از لیگ گذشته و ما روی کف‌پوش‌های سالن مهران تمرین کرده‌ایم، حالا چگونه به‌بازیکنانم بگویم که بروند و روی کف‌پوش سیمانی مسابقه دهند؟ سازمان لیگ فدراسیون اگر می‌خواهد عدالت را رعایت کند باید نگاهی به‌شهرهای دیگر هم داشته باشد، شما ببینید در ارومیه چه بلایی سر ما آوردند، در آنجا تماشاگران خود را به‌داخل زمین رساندند و سید محمد موسوی را مورد ضرب و شتم قرار دادند، در نهایت یک محرومیت ساده برای آنها در نظر گرفته شد، حالا در شهری که حاشیه‌ای وجود ندارد می‌خواهند به‌صورت دیگری برخورد کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز درخصوص ایرادهای فدراسیون والیبال به‌سالن مهران مشهد گفت: در حال رایزنی با فدراسیون والیبال و سازمان لیگ هستیم تا این مشکل را حل کنیم، نمی‌دانیم چه شد که به‌یک باره اعلام کردند سالن ما مشکل دارد، تیم پیام تاکنون نتایج خوبی گرفته و ما به‌دنبال ایجاد شرایط بهتر برای این تیم هستیم، اما ایرادی که به‌سالن ماگرفته شده شرایط ما را دگرگون می‌کند.

فرزاد فتاحی ادامه داد: ایراد وارد کردن مسائل خاص خودش را دارد، اما حرف ما این است که چرا در جریان مسابقات این موضوع باید اعلام شود؟ ما از فدراسیون خواستیم تا تغییرات مدنظر آنها در زمان دیگری انجام شود، باید صبر کنیم تا تعطیلاتی در لیگ ایجاد شود تا با هماهنگی فدراسیون و کمک تیم پیام مشکل سالن مهران را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: باید بگویم در موضوع تغییر سالن مهران شیطنت‌هایی انجام شده که آن را پیگیری می‌کنیم، امیدوارم فدراسیون والیبال حق هواداران مشهدی را بدهد تا مسابقه هفته هشتم هم برگزار شود، رایزنی‌های اولیه را با فدراسیون داشته‌ایم تا تغییرات مدنظر مسؤولان در تطعیلات انجام شود، برای بازی‌ هفته هشتم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و توان تغییر سالن را نداریم.

مدیرعامل باشگاه والیبال پیام خراسان نیز در این مورد واکنش نشان داد و گفت: ايرادتي كه از سالن مهران گرفته‌شده‌است، جاي اشكال دارد. در نامه‌اي كه از سوي سازمان ليگ به دستمان رسيده، براي سالن مهران تنها يك درب خروجي ذكر شده، اين در حالي است كه سالن مهران داراي چهار درب خروجي است. برخي از اين درب‌ها مخصوص جايگاه وي‍‍ژه و اصحاب رسانه است، اما تدابيري انديشيده‌ايم كه تماشگران براي خروج از سالن با مشكل مواجه نشده و يكي ديگر از درب‌هاي خروجي سالن را به تماشاگران اختصاص خواهيم‌داد.

به گزارش ایسنا، علي شيخ‌الاسلامي افزود: سال‌هاي سال است كه در سالن مهران، مسابقات واليبال برگزار مي‌شود. اگر قرار به تاييد نشدن سالني براي ميزباني از مسابقات ليگ برتر باشد، بايد پيش از آغاز مسابقات، كارشناسان و ناظران سازمان ليگ اشكالات و ايرادات سالن مربوطه را مورد ارزيابي قرار داده و زماني براي حل مشكلات سالن مسابقه در نظر بگيرند، اما چطور امكان دارد كه پس از سپري شدن هفت هفته از مسابقات ليگ برتر، از سالن مهران ايراداتي گرفته‌شود؟ اين امر منطقي نبوده و زير بار محروميت سالن مهران نخواهيم‌رفت.

مديرعامل باشگاه پيام مشهد در خصوص راه حل پیشنهادی‌اش برای مشكل پيش‌آمده خاطرنشان كرد: سازمان ليگ از هم اكنون مي‌تواند اعلام كند كه براي فصل آينده سالن مهران مجوز برگزاري مسابقات ليگ را ندارد. با اين وجود زمان زيادي خواهيم‌داشت كه براي مشكل به وجود آمده راه‌حلي بينديشيم. به اداره كل ورزش‌و‌جوانان خراسان رضوي نيز اعلام خواهيم‌كرد كه اگر سالني براي برگزاري مسابقات نماينده واليبال خراسان رضوي در ليگ برتر مهيا شود، تيم‌داري خواهيم‌كرد، در غير اين ‌صورت پاي كار نخواهيم‌بود.

علي شيخ‌الاسلامي ادامه داد: كسي فكر اين را هم نمي‌كرد كه تيمي همانند پيام مشهد كه 10 روز پيش از آغاز مسابقات تشكيل شده‌است، در ليگ برتر به عنوان يك مدعي ظاهر شود.  درحال حاضر كه پيام جزو مدعيان سوپر ليگ به شمار مي‌رود، فكر مي‌كنم پای كارشكني‌هايي در كار باشد. از اين پس جهت ادامه روند پيام در ليگ برتر، كارمان سخت‌تر خواهدبود. پيش از اين به پيام مشهد به عنوان تيمي تازه تشكيل يافته نگاه مي‌كردند، در حالي كه هم‌‌اكنون متوجه پتانسيل بالاي پيام مشهد شده‌اند.

وي يادآور شد: طبق جلساتي كه با جبار قوچان‌نژاد در اين خصوص داشته‌ام، سرمربي تيم تاكيد كرده‌است كه به هيچ وجه تيم پيام حاضر به برگزاري در سالن ديگري به جز سالن مهران نخواهدبود.

مدير عامل باشگاه پيام خراسان در پاسخ به اين سوال كه اگر سالن مهران از سوي سازمان ليگ تعليق شود، واكنش باشگاه پيام چه خواهد‌بود، گفت: قطعا از ادامه مسابقات ليگ برتر كنار خواهيم كشيد.

علي شيخ‌الاسلامي افزود: محل برگزاري مسابقات پيام قطعا سالن مهران خواهدبود. اين سالن براي تيم‌هاي ميهمان شرايط سختي ايجاد مي‌كند كه كاملا به نفع تيم پيام است. اين حق پيام است كه همانند ساير تيم‌هاي ليگ برتري از امتیاز ميزباني خود استفاده كند. اينكه مسابقات در سالن شهيد بهشتي يا هر سالن ديگري انجام شود بايد با تاييد مجموعه پيام مشهد صورت گيرد.

وي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به آزاد شدن حضور بانوان در مسابقات واليبال، سالن مهران قابليت حضور بانوان جهت تماشاي مسابقات پيام را دارد يا خير، تاكيد كرد: سالن مهران مشهد شرايط حضور بانوان را ندارد.

مدیر عامل پیام مشهد در خصوص ديدار آتي اين تيم مقابل فولاد سيرجان ايرانيان عنوان كرد: يكشنبه عصر منتظر حضور پرشور هواداران مشهدي براي كسب ششمين برد خود در ليگ خواهيم بود. تماشاي اين ديدار براي هواداران همانند ساير ديدارهاي خانگي، رايگان خواهدبود.