1

رانندگان سرویس مدرسه نیازمند آموزش بیشتری هستند

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: بعضی از رانندگان سرویس‌های مدارس سطحی‌ترین موارد را در سوار یا پیاده کردن دانش‌آموزان رعایت نمی‌کنند.
سیدهادی شریعت‌یار در آیین افتتاح پژوهش‌سرای اولیا که روز گذشته در مدرسه عباس‌زادگان مشهد برگزار شد، به‌اهمیت آموزش رانندگان سرویس مدارس اشاره کرد و افزود: در بعضی موارد رانندگان سطحی‌ترین موارد از جمله توجه به‌ایستادن دانش‌آموزان در کوچه و خیابان‌ها برای آمدن و سوار شدن در سرویس‌های مدارس یا بی‌توجهی به‌نبستن کمربند سرنشین جلو و گاهی سوار کردن دو دانش‌آموز در صندلی کنار راننده که بسیار خطرناک است را رعایت نمی‌کند.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه طبق آیین‌نامه نشستن بچه‌های زیر 12 سال روی صندلی جلو ممنوع است؛ تصریح کرد: وقتی راننده سرویس مدرسه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کند، دانش‌آموزان نیز از آنان الگو برداری می‌کنند و اگر این رانندگان سرویس‌های مدارس بدانند که خودشان به‌نوعی مربی هستند و باید به‌این نکات توجه داشته باشند، خطرات و جراحات رانندگی در این قسمت را کمتر شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه در تصادفات بیشترین آسیب‌ها و جراحت‌ها را کودکان می‌بینند؛ ادامه داد: باید اخلاق و قانون در کنار یکدیگر باشند و باید کلاس‌های آموزشی در زمینه آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی رانندگان سرویس‌های مدارس داشته باشیم.
در ادامه این مراسم، رئیس اداره آموزش و ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی نیز گفت: با وجود اینکه یک ماه از سال تحصیلی جدید گذشته، اما هنوز جلسه‌ای مبنی بر حضور شرکت‌های سرویس‌های مدارس گذاشته نشده تا بدانیم، رانندگان مدارس چه کسانی هستند و این جلسات باید یک ماه قبل‌تر از شروع مدارس انجام می‌شد.
حمیدرضا دهنوی ادامه داد: مدیر شرکت‌ها مسؤول سلامت دانش‌آموزان هستند و باید مسؤولیت‌هایشان را به‌آنان بگوییم و بعد بحث نظارت را انجام دهیم که آموزش‌های ارائه شده، اجرا شده‌اند یا خیر که این موضوع نیاز به‌هماهنگی و برنامه‌ریزی دارد.