1

حمایت از جوانان قهرمان

مسابقات مچ اندازی جام بزرگداشت پیشکسوت و قهرمان ارزنده حمید بیگلرزاده قهرمانی باشگاه‌های شهرستان طرقبه و شاندیز، جمعه 18 آبان به مدت یک روز در سالن آزادی طرقبه با قهرمانی تیم نماینده مشهد به پایان رسید. رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام شهرستان طرقبه و شاندیز با بیان این مطلب هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد شور، نشاط و انگیزه برای جوانان این شهرستان ذکر کرد و گفت: گرچه نتوانستیم در این دوره از مسابقات نتیجه دلخواه را به دست آوریم، اما جوانان مستعدی پرورش داده‌ایم که این مسابقات محک خوبی برای کسب تجربه برای تیم جوان شهرستان طرقبه و شاندیز بود.

امیرحسین اخوان با اشاره به شرکت بیش از 79 ورزشکار در این دوره از مسابقات گفت: استقبال خوبی از این مسابقات شد، با وجود این که تصور نمی‌کردیم این تعداد شرکت کننده داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مسابقات مچ اندازی آقایان با حضور 5 تیم از شهرستان طرقبه و شاندیز و مشهد در رده‌های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در دو دسته راست دست و چپ برگزار شد. در این دوره از مسابقات تیم‌های مشهدی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های هیئت بدنسازی و پرورش اندام نباید در حد شعار باقی بماند بلکه باید این برنامه‌ها و اهداف را به سوی قهرمان پروری سوق داد.

اخوان یادآور شد: طی دو سالی که هیئت بدنسازی و پرورش‌ اندام طرقبه‌ شاندیز را تشکیل دادیم و در این مدت زمان کم حداقل امکانات لازمه را با کمک مسئولان فراهم کردیم‌ تا بتوانیم کار را با قدرت شروع کنیم.

وی از جوانان ورزشکار این شهرستان به عنوان سرمایه‌های ورزش استان یاد کرد و تصریح کرد: جوانان سرمایه‌های ورزش هستند، بنابراین باید جوانانی که راه ورزش و قهرمانی را در پیش گرفته‌اند، زیر چتر حمایت خود قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان طرقبه و شاندیز استعدادهای فراوانی در رشته‌های قدرتی مانند بدنسازی، مچ اندازی و پاورلیفتینگ دارد و اگر توجه بیشتری به این جوانان شود در عرصه رقابت‌های کشوری و استانی به نتایج خیلی خوبی دست می‌یابیم.

تقدیر از خانواده شهید

همچنین سرپرست بدنسازی و پرورش‌اندام طرقبه‌ و شاندیز با اشاره به این‌که انقلاب ما به برکت خون شهدای عزیز مانا و پایدار است افزود: طبق معمول کار ارزشمند کمیته فرهنگی هیئت پرورش اندام شهرستان تقدیر از خانواده معزز شهدا است.

در این جلسه از خانواده شهید گرانقدر انجیری با اهدای لوحی تجلیل شد.

حمایت از پیشکسوتان

اخوان درباره حمایت از پیشکسوتان خاطر نشان کرد: پیشکسوتان در هیئت از احترام و جایگاه بالایی برخوردار هستند و می‌توان به عنوان سرمایه‌های هیئت از آنان یاد کرد. در تمام مراسمات و مسابقات از پیشکسوتان تقدیر به عمل آمده است و معتقدیم پشتوانه و یاری کننده ما هستند.

مشاور عالی اداره ورزش و جوانان شهرستان طرقبه و شاندیز درباره نگرانی والدین برای ثبت نام فرزندانشان در باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام شهرستان گفت: تاکنون نظارت بر باشگاه‌ها با هیئت‌ها نبوده است، اما بنا به نظر وزارت ورزش و جوانان از این پس نظارت بر باشگاه‌ها و تخلفات آنها با خود هیئت‌ها است و می‌توانند به تخلفات رسیدگی و در این زمینه مستقیما ورود کنند، بنابراین کمیته نظارت بر باشگاه‌ها در هیئت فعال و هر ماه نظارتی دقیق بر نحوه فعالیت این باشگاه‌ها دارد.

مکمل‌ها در باشگاه

وی درباره توزیع مکمل‌ها در باشگاه‌های ورزشی گفت: تمام مکمل‌هایی که برای ورزشکاران تجویز می‌شود باید با نظر مستقیم تیم پزشکی باشد و مربیان و سرپرستان باشگاه‌ها حق تجویز مکمل‌ها را ندارند و اگر تخلفی در این زمینه ببینیم به سرعت ورود می‌کنیم و تا مرز پلمپ باشگاه پیش خواهیم رفت و در این خصوص هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: هدف هیئت تنها پلمپ باشگاه‌ها نیست و نیاز به فرهنگ‌سازی و آسیب شناسی است. با کارگروه‌هایی که تشکیل دادیم خانواده‌ها را در جریان مشکلات و معضلات، همچنین راه‌های پیشگیری قرار می‌دهیم.

وی در زمینه آموزش در هیئت گفت: در زمینه آموزشی مسابقاتی را برگزار کردیم که ورزش سمت و سوی علمی بگیرد در این مسیر نواقصی وجود دارد که با انتقادات به جا این کاستی‌ها را جبران می‌کنیم.

وی که در کارنامه ورزشی خود ریاست هیئت وزنه برداری مشهد را دارد، درباره توسعه و رونق ورزش در شهرستان‌ها گفت: شهرستان‌ها سرمایه گذار و حامی مالی ندارند، بنابراین نیازمند حمایت بیشتری از سوی هیئت‌ها هستند. مدیران و روسای هیئت‌ها باید جان فشانی کنند و خود آستین همت بالا بزنند و از تیم‌ها و و جوانان مستعد رشته‌های ورزشی در شهرستان حمایت کنند.

شهریه باشگاه‌ها

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام شهرستان طرقبه و شاندیز در پاسخ به این سوال که هزینه شهریه باشگاه‌ها بالاست، به طوری که بسیاری از ورزشکاران با وجود اینکه علاقه‌مند به رشته بدنسازی هستند از حضور در باشگاه‌های ورزشی خودداری می‌کنند گفت: امروزه در شهرستان‌ها جوانان بسیاری جذب باشگاه‌های بدنسازی می‌شوند و باید برای باشگاه داران تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا شهریه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد. حضور این جوانان در باشگاه‌های بدنسازی می‌تواند مقدمه رشد و پیشرفت در سایر رشته‌های ورزشی را هم فراهم کند.

مجید خروشی