1

جذب 3100 میلیارد سرمایه در یک سال

معاون اقتصادی شهرداری مشهد گفت: در یک سال گذشته 3 هزار و 100 میلیارد تومان جذب سرمایه در شهرداری مشهد داشتیم. به گزارش صبح امروز، رضا خواجه نایینی در حاشیه برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس 2018  با  اشاره به اینکه اولویت سرمایه پذیری در شهر مشهد در بخش های گردشگری است، اظهار کرد: اولویت جذب سرمایه گذاری در بخش هایی است که به افزایش ماندگاری گردشگر در شهر مشهد کمک کند، توسعه زیرساخت هایی همچون حمل و نقل، فضاهای اقامتی و مسکونی، فن آوری اطلاعات از مهمترین بخش هایی است که پس از گردشگری در اولویت بعدی سرمایه گذاری مشهد مقدس قرار دارد.

هر کیلومتر قطارشهری 250 میلیارد تومان

وی  با بیان این تامین زیرساخت های حمل و نقلی مشهد هزینه های بالایی دارد، افزود: به عنوان مثال ساخت هر کیلومتر قطارشهری 250 میلیارد تومان هزینه دارد که بدون حضور بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری زیرساخت تامین این هزینه ها در بخش حمل و نقل برای شهرداری به تنهایی امکان پذیر نخواهد بود.

او ادامه داد: توسعه هوشمند سازی حمل و نقل شهری به عنوان یکی از مهمترین برنامه هایی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد و با توسعه سامانه های هوشمند سازی در حوزه حمل و نقل علاوه بر آگاهی مردم از زمان حرکت وسایل نقلیه و زمان بندی برنامه های تردد شهری ما نیز می توانیم نیازها و مشکلات شهری در این حوزه را به خوبی رصد کرده و در صورت نیاز به افزایش ظرفیت در برخی از نقاط پوشش لازم را ایجاد کنیم.

جذب 1100 میلیارد تومان در اطراف حرم

خواجه نایینی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 3 هزار و 100 میلیارد تومان جذب سرمایه در شهرداری مشهد داشتیم، تصریح کرد: یک هزار و 100 میلیارد تومان از این سرمایه ها در اطراف حرم و 2 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در سایر محدوده های مشهد صرف شده که تقریبا 50  درصد از آن ها جذب حوزه گردشگری و بقیه جذب بخش های اقامتی و مسکونی شده است.

 معرفی 53 بسته سرمایه گذاری در نمایشگاه«کیش اینوکس 2018  

وی با تاکید بر معرفی 53 بسته سرمایه گذاری در نمایشگاه«کیش اینوکس 2018 » در قالب کتاب فرصت های سرمایه گذاری مشهد، افزود: علاوه بر بسته های معرفی شده در این کتاب، سرمایه گذاران می توانند در حوزه های مورد علاقه خود طرح ها و پیشنهادات خود را به شهرداری مشهد ارائه کنند تا پس از مطالعه و بررسی همکاری های لازم با آنان صورت گیرد.

برنامه ریزی برای کاهش هزینه های پروژه ها

معاون اقتصادی شهردار مشهد ادامه داد: همچنین به دنبال مصوبه ای در شورای شهر هستیم که تا 20 درصد از هزینه پروژه های مناطق مرکزی و 40 درصد از  هزینه پروژه های حاشیه شهر کاسته شود تا سرمایه گذاری برای بخش خصوصی سودآور باشد و آن ها بتوانند فعالیت های اقتصادی خود را در شرایط بهتری مدیریت کنند.

تامین 5 هزار میلیارد از بودجه 8 هزار میلیاردی شهرداری از سرمایه گذاری

خواجه نائینی با اشاره به اینکه فروش اوراق مشارکت از جمله راهکارهایی است که شهرداری مشهد برای تامین هزینه های زیرساختی انجام می دهد خاطر نشان کرد: بودجه شهرداری در حال حاضر 8 هزار میلیارد تومان است که 5 هزار میلیارد تومان از این بودجه توسط سرمایه گذاری در بخش خصوصی و سایر منابع خارج از شهرداری باید تامین شود

شایان ذکر است پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بیمه، بانک و خصوصی سازی و دهمین نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری از 30 مهر ماه تا 3 آبان 97 در مرکز دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار شد.

سوتیتر:

معاون اقتصادی شهردار مشهد : یک هزار و 100 میلیارد تومان از این سرمایه ها در اطراف حرم و 2 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در سایر محدوده های مشهد صرف شده که تقریبا 50  درصد از آن ها جذب حوزه گردشگری و بقیه جذب بخش های اقامتی و مسکونی شده است.

خواجه نائینی: به دنبال مصوبه ای در شورای شهر هستیم که تا 20 درصد از هزینه پروژه های مناطق مرکزی و 40 درصد از  هزینه پروژه های حاشیه شهر کاسته شود.