1

ایجاد اتاق فکر و شورای مشورتی زیارت در استان

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از راه اندازی اتاق فکر و شورای مشورتی زیارت با حضور اساتید و هیات علمی پژوهشکده زیارت دانشگاه فردوسی مشهد و حوزه زیارت استانداری خبر داد.

سید جواد حسینی با اعلام این خبر گفت: نگاه علمی به زیارت و ترویج فرهنگ زائر می تواند بر غنای ارائه خدمات به زائران بیفزاید.

وی با تاکید بر این که جلسات هم اندیشی با اساتید دانشگاه مایه فخر و حرکت به سمت آینده پژوهی در حوزه زائر و زیارت است؛ افزود: در معاونت زیارت استانداری در حوزه پژوهش اقدامات لازم صورت گرفته است که از جمله آن ها می توان  به ایجاد پژوهشکده زیارت اشاره کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: شکل گیری بانک جامع اطلاعات پژوهشی و جمع آوری بالغ بر 50 هزار رکورد پژوهشی، از جمله دستاوردهای پژوهشکده زیارت است.

حسینی، تدوین سند جامع کمی و کیفی زیارت و تهیه 13 بسته عملیاتی برای این سند را از دیگر اقدامات علمی و کارشناسی شده در حوزه زیارت برشمرد.

وی تصریح کرد: در افق 1404 مشهد مقدس باید پذیرای 40 میلیون زائر باشد که هشت میلیون نفر آنان را مسافران و گردشگران خارجی تشکیل دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برای تحقق این هدف گذاری، نیازمند دانش نافع و بنیادی دانشگاه ها هستیم چرا که مساله و دانش محور هستند.