1

اعزام تیمی اقتصادی برای تقویت روابط با استان المثنی عراق

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ؛ علی رسولیان در این رابطه با اشاره به دیدار خود با حیدر محمد معاون استاندار المثنی عراق گفت : آنان علاقمند به ارتباط مستقیم با خراسان رضوی هستند که تا کنون اینگونه نبوده است.
 وی اظهار کرد : هم اکنون عراق سومین بازار صادراتی خراسان رضوی است و طی 6 ماهه نخست امسال 77.5 میلیون دلار صادرات از استان به به عراق داشته ایم .
 وی با بیان اینکه این رقم نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 16 درصد و از جهت ارزشی 28 درصد رشد داشته است ، گفت : این در حالی است که بخش عمده صادرات ما در بازارچه های مرزی استان ها هم مرزبا عراق ثبت می شود که در آمار استان محاسبه نمی شود اما با همه اینها امروز عراق سومین بازار صادراتی ماست.
 وی با اشاره به ظرفیت های توسعه این مناسبات با عراق و استان های آن افزود : طی این جلسه با معاون استاندار المثنی عراق مقرر  شد از این ظرفیت و مناسبات دو جانبه استفاده کنیم و  در این راستا هر چه زود هیات های تجاری خراسان رضوی عازم عراق شود .
رسولیان افزود : این هیات در حوزه های مختلف کشاورزی ، صنعتی ، گردشگری و خدمات فنی و مهندسی است و در این میان موضوع گردشگری سلامت و انتقال بیماران عراقی برای مداوا در مراکز بیمارستانی و درمان استان از جمله مباحث مورد توجه معاون استاندار المثنی بود و قرار است شرکت های ما بر روی موضوع انتقال بیماران و ساماندهی این حوزه اقدام کنند.
 وی همچنین تولید مشترک برخی کالاها به گونه ای که اصل تولید در استان انجام شود و بخشی از کار که نیاز به تکنولوژی خاصی نداشته باشد در استان المثنی پیگیری شود هم از دیگر مباحث مورد تاکید آنان بود.
 وی گفت : در نخستین گام گروه تجاری اعزامی در موضوعات تجاری دارای ظرفیت فعالیت بین دو طرف بررسی و ارزیابی های لازم را انجام می دهد تا امکان تجارت مستقیم فراهم شود ضمن آنکه موضوع کشت مشترک در المثنی هم با توجه به ظرفیت های آن مورد بررسی قرار گیرد.