1

«خانه گفتگو» باید معطوف به ماموریت های مدیریت شهری باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس گفت: انتظار داریم که خانه گفتگو معطوف به ماموریت و مجموعه خدماتی باشد که درصدد هستیم آنها را به شهروندان ارائه کنیم.

به گزارش صبح امروز، احسان اصولی در نشست راه‌اندازی «خانه گفتگو» به بیان راهکارهایی برای سیاست‌گذاری ایجاد این خانه پرداخت و گفت: پرداختن صرف به موضوعات فکری و ذهنی به خیر و صلاح خانه گفتگو نیست.

وی با بیان اینکه فرصت، زمان و منابع ما برای پرداختن به مباحث پیرامون حوزه های تئوریک بسیار محدود است، و با اشاره به اینکه در بخش هایی از جامعه سطح بالای خشونت و پرخاشگری در جامعه، گفت: جو حاکم بر شهر نیازمند تلطیف است و فضا باید برای تحمل یکدیگر، پذیرش افکار مختلف و … آماده شود؛ لذا لازم است کارهایی با اهمیت بالاتر انجام دهیم و با عمق بیشتری وارد جامعه شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: جامعه‌ به شدت در زمینه های تحمل، صبر، مدارا و پذیرش دیگران با مشکل روبروست؛ خانه گفتگو اگر از ابتدا به فضاهای فکری، اندیشه‌ای و تئوری محض برود، مجموعه‌ای ابتر خواهد بود و در برخی نقاط ممکن است اثر معکوس نیز داشته باشد که نتوانسته بازده بیرونی داشته باشد.
اصولی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجموعه ما را به یک هدفگذاری مبتنی بر تغییر رفتار برساند؛ در این راستا شورای سیاستگذاری باید شکل گیرد و هدفگذاری‌های شفاف باشد و تاثیرگذاری و تغییر در رفتار جامعه را هدف قرار دهیم.