1

حضور هزار و 862 تیم در المپیاد ورزشی محلات مشهد

معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد گفت: در 6 ماه نخست امسال مسابقات المپیاد ورزشی محلات با 1862 تیم در رشته‌های فوتبال، والیبال و برخی از رشته‌های دیگر در مناطق 13 گانه شهرداری مشهد برگزار شده است. هزار و 862 تیم در المپیاد ورزشی محلات مشهد شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسن نوری در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی با اشاره به تاکید شورای شهر و شهردار مشهد بر توجه به ورزش به ویژه ورزش همگانی افزود: تصمیم گرفته شده که از این پس مسابقات المپیاد محلات به شکل کنونی برگزار نشود زیرا هیئت‌های ورزشی از خروجی این مسابقات که بسیاری از استعدادهای ورزشی مشهد بودند استفاده نکردند لذا تصمیم گرفته شده که در قالب محلات استعدادهای رشته‌های مختلف ورزشی را انتخاب و در قالب تیم‌های شهرداری مشهد از آنها استفاده و حمایت کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های شورا و شهرداری توسعه نشاط و سلامتی شهروندان مشهد به عنوان پایه شهر هوشمند است.

وی با بیان اینکه مسابقات فوتسال جام رمضان پس از چند سال وقفه امسال به شکل جدید برگزار شد گفت: سال‌های گذشته به دلیل هزینه‌های زیاد و جوایز محدود از مسابقات فوتسال جام رمضان استقبال نشد اما امسال با توجه به رایگان بودن ثبت نام و جوایز نقدی ارزشمندی که در نظر گرفته شده بود استقبال خوبی از مسابقات جام رمضان انجام شد بگونه ای که هر شب پنج هزار نفر از جوانان در قالب تماشاگران و تیم‌های محلات درگیر مسابقات فوتسال جام رمضان شهرداری مشهد بودند.

 

سهم برابر زنان و مردان از تاسیسات ورزشی مشهد

معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد با اشاره به در اختیار قرار دادن سالن‌های ورزشی به ورزش همگانی بانوان افزود: از ابتدای امسال سالن‌های ورزشی هر روز مدت 2 ساعت در اختیار بانوان قرار داشت که با تاکیدات شورای شهر و شهردار مشهد برای توجه بیشتر به ورزش بانوان مقرر شد این سالن‌ها به صورت 2 نوبته در اختیار بانوان گذاشته شود.

وی اظهار داشت: بر این اساس تکلیف شده است تا پایان سال جاری فضاهای ویژه ورزش بانوان در 10 بوستان شهر آماده سازی شود.

وی گفت: سیاست شورای شهر و شهرداری مشهد، توسعه ورزشهای همگانی در حوزه مردان و زنان می‌باشد لذا تاکید شده است نیمی از اعتبارات ورزشی شهرداری برای مردان و نیم دیگر آن برای بانوان استفاده شود.

نوری افزود: در حوزه حمایت از تیم‌های بانوان در رشته‌های تیراندازی، فوتسال، بسکتبال، هندبال و والیبال امسال حدود 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که به تناسب هزینه‌هایشان از آنها حمایت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در راستای توسعه ورزش همگانی در مناطق 13 گانه شهرداری مشهد برنامه‌های متنوعی از جمله پیاده روی‌های خانوادگی، دوچرخه سواری و ورزش‌های صبحگاهی در بوستانها برگزار شده است.

 

فعالیت 90 سالن ورزشی شهرداری در مشهد

نوری به پروژه‌های عمرانی ورزشی شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد دارای 90 سالن و مجموعه ورزشی در نقاط مختلف این شهر است که سعی کرده ایم در کنار این سالن‌ها فضاهای باز را که امکان تبدیل به فضای ورزشی دارند برای ورزش شهروندان آماده کنیم.

وی افزود: یکی از کمبودهایی که در بوستان‌‌های شهر با آن مواجه بودیم وسایل ورزشی ویژه معلولان و جانبازان بود لذا برای رفع این کمبود و ایجاد فضا برای ورزش معلولان و جانبازان به زودی تجهیزات ورزشی ویژه آن‌ها در 2 بوستان مشهد و به تدریج در سایر بوستان‌ها نصب خواهد شد.

 

کمک 20 میلیارد ریالی شهرداری به تیم فوتبال پدیده خراسان

وی اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری مشهد تمایلی به تیم داری ندارند ولی برای حمایت از تیم‌های ورزشی شهر تاکنون 20 میلیارد ریال از سوی شهرداری به تیم فوتبال پدیده پرداخت شده است که اگر این کمک‌ها نبود تیم فوتبال پدیده نمی توانست به حرکت خود ادامه دهد.

نوری گفت: در راستای حمایت از تیم پدیده جلسه ای با مدیر کل ورزش و جوانان استان تا پایان هفته جاری برگزار می‌شود که تصمیمات آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

وی در باره حمایت از ورزش حاشیه شهر مشهد نیز افزود: با همکاری آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران و شهرداری مشهد مسابقات فوتبال محلات با حضور 66 تیم در این مناطق برگزار شده و همکاریهای خوبی نیز در حوزه ورزش حاشیه شهر داشته ایم.