1

جمع‌آوری پارکینگ‌های باغ ملی، مصلی و سناباد

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: پارکینگ‌های باغ ملی، پارکینگ مصلی و پارکینگ واقع درخیابان سناباد از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.  به گزارش صبح امروز محمدمهدی اسدی در نشست «تاکتیک الیت» که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد، افزود: پارکینگ‌های مکانیزه دارای خسارت‌های بالایی است؛ سالانه 700 میلیون تومان هزینه نگهداری آن‌هاست.

وی ادامه داد: در شهر مشهد مطالعه ترافیک به‌درستی صورت نگرفته است و پارکینگ‌های مکانیزه در مکان‌هایی نصب شده که نیازی به آن‌ها نیست. ضریب اشغال این پارکینگ‌ها بسیار پایین سات؛ زیرا تکنولوژی وارداتی است. در پارکینگ‌های مکانیزه شرایط آب وهوایی درنظرگرفته نمی‌شود. مدیرعامل الیت ادامه داد: مسئولان ایجادکننده پارکینگ‌های مکانیزه معتقد هستند این پارکینگ‌ها نمادی از تکنولوژی بوده و نشان می‌دهد که ما به سمت تکنولوژی می‌رویم.

اسدی خاطرنشان کرد: پارکینگ‌های مکانیزه دارای خسارت‌های بالایی است. سالانه 700میلیون تومان هزینه نگهداری این پارکینگ‌هاست. همچنین در هوشمندسازی یکی از پارکینگ‌های حاشیه‌ای در خیابان راهنمایی نیز از سنسور استفاده می‌کنیم و در این راستا می‌توانیم با این شرایط آب وهوایی، آن را تست کنیم؛ ولی دراین سیستم‌ها عمر باطری آن‌ها مطرح است و قیمت تمام‌شده برای هر سنسور 700  هزار تومان است. در این راستا اگر دانشجویان روش جایگزینی دارند، استقبال می‌کنیم.