1

معیار سنجش مردم هستند نه مقام های کسب شده

دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی رضوان گفت: مقام‌های کسب شده معیار مناسبی برای سنجش نیستند، معیار سنجش من مخاطبین یعنی مردم هستند ان‌ها بهترین داور ها هستند.

کریم جشنی افزود: در بین اسامی افراد حاضر در جشنواره نام‌هایی اشنا و قدیمی مانند شادی غفوریان و اسماعیل بایگی در کنار اسامی جدید و جویای نام مثل مسعود صفری، احسان نگهبان و میترا بابایی به چشم می‌خورد که حضور این افراد در بخش اجرای صحنه‌ای کنار‌هم جایگاه ویژه‌ای دارد و باعث خشنودی است.

وی ادامه داد: هنگامی‌که در بخش نمایشنامه خوانی به اسم های افرادی مانند اقای عسکری، سیم‌ریز، بخششیان، جهان‌پا و ثانی همه از پیشکسوتان نمایش مشهد هستند که در این دوره‌ی چهارده ساله حضور داشته‌اند  نگاه می‌کنیم، اجراهایشان کارهایی قابل تامل بوده که تماشاگر را راضی نگه داشته است.

کارگردان نمایشنامه‌ پرتره گفت: جشنواره‌ استانی پیشانی و ویترین نمایش‌های استان است گرچند که من با برگزاری جشنواره و رقابت خیلی موافق نیستم و برخی دوستان برگزاری جشنواره را باعث لطمه زدن به نمایش های استان می‌دانند ولی به هرحال باید فضایی رقابتی‌ برای حضور نمایندگان استان در ویترین نمایش کشور که همان جشنواره فجر است، ایجاد کرد.

کریم جشنی ادامه داد: از اثرات مثبت جشنواره‌های استانی می‌توان به معرفی چهره‌ها، بازیگران و کارگردان‌های جدید به اصحاب نمایش استان اشاره کرد ولی من ملاک قرار دادن جوایز برای ارزش‌گذاری اثار درست نمی‌دانم زیرا بخشی از داوری سلیقه است و امکان دارد اگر داور دیگری باشد رای‌های دیگری داشته باشد.

دبیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی رضوان بیان کرد: سالنی مثل شمایل در مشهد کم است سالن شمایل از سالن‌های خوب بلک باکس مشهد است و از کیفیت خوبی برخوردار است.

کریم جشنی گفت: ما سعی کرده‌ایم ازبهترین بازیگران و صدا‌پیشگان شهر استفاده کنیم هرچند که سابقه‌ صحنه را نیز دارند و به همین دلیل در صورت داوری شدن بخش خوانش به موفقیت این اثر امیدوارم.

انتهای خبر/