1

سلامت، پایه اصلی شهر هوشمند است

شهردار مشهد گفت: سلامت پایه اصلی برای ایجاد یک شهر هوشمند است.

به گزارش ایسنا، قاسم تقی‌زاده خامسی در آیین افتتاح 6 سوله مدیریت بحران و پایگاه‌ سلامت شهرداری مشهد که روز گذشته  در محل سوله مدیریت بحران راستی برگزار شد، افزود: شهرداری مشهد آمادگی لازم را دارد تا در راستای سلامت هر اقدام مثبتی که نیاز است انجام دهد. این درحالی است که شهرداری با توزیع تصدی‌گری مخالف است. ما تنها می‌خواهیم هم‌کاری‌های لازم را در حوزه سلامت داشته باشیم و هیچ دخالتی در مدیریت نخواهیم داشت؛ چرا که مدیریت شرایط بحران با مدیریت پایگاه‌های سلامت متفاوت است.

وی افزود: از زمانی که در مشهد روی کار آمدم، نزد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفته و اعلام کردم که در حوزه سلامت هر اقدامی که نیاز باشد انجام خواهیم داد؛ چراکه پایه اصلی شهر هوشمند، سلامت است و ساخت جاده و پارک و… بدون در نظرگرفتن خدمات درمانی مشکل مردم را حل نخواهد کرد.

تقی‌زاده خامسی با بیان این‌که «افزون بر 6 پایگاه سلامت افتتاح شده امروز 4 پایگاه سلامت دیگر نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است»، خاطرنشان کرد: شهرداری برای توسعه پایگاه‌های سلامت در سطح شهر آمادگی لازم را دارد و امید داریم تا در هر محله‌ای در مشهد یک پایگاه سلامت وجود داشته باشد.

شهردار مشهد یادآور شد: 25 سال پیش در معاونت شهرداری تهران به دلیل اهمیتی که  موضوع سلامت در کشور داشت، شرکت شهرسازه را ایجاد کردیم و منطقه‌ای را برای ایجاد شهر سالم فراهم کردیم. چراکه پایه اصلی خدمات شهری موضوع سلامت است، بنابراین برای همین در شهر ری این امکانات را فراهم کردیم که منجر به ایجاد 80 شغل در آن منطقه شد.

 

رییس شورای اسلامی شهر مشهد:

شاهد اجرای پروژه های تاثیر گذار در خدمت به مردم خواهیم بود

رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اهمیت بحث سلامت در توسعه شهری گفت: در راستای خدمات رسانی به مردم در آینده شاهد اجرای پروژه های تاثیر گذاری خواهیم بود.
محمدرضا حیدری روز گذشته افزود: قبلا از این از سوله های بحران تنها برای ورزش استفاده می شد که با پیشنهاد شهردار مشهد تصمیم گرفته شد بخش اداری این سوله ها برای ایجاد پایگاه های سلامت مورد استفاده قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ما نمی خواهیم ظرفیت هایی را که در اختیارمان قراردارد حبس کنیم لذا در نظر داریم ظرفیت هایی را که می توان برای خدمت به شهروندان در اختیار دستگاه ها قرار دهیم و در این راستا نیز تا پایان سال تعداد پایگاه های سلامت را افزایش خواهیم داد.
حیدری ادامه داد: با وجود همه مشکلات و کمبود منابع مصمم هستیم تا در حوزه های حمل ونقل، خدمات شهری و عمران اقدامات خوبی را انجام دهیم لذا در آینده شاهد پروژه های تاثیر گذار در خدمت به مردم خواهیم بود.

پایگاه های سلامت در دل محلات قرار دارد

هم چنین سرپرست مدیریت بحران شهرداری مشهددرراین مراسام  با تا کید بر اهمیت ایجاد پایگاه های سلامت در سوله های بحران ودسترسی آسان شهروندان به خدمات حوزه سلامت گفت: بدین منظور پایگاههای سلامت در دل محلات شهر ایجاد شده است.

امیر عزیزی افزود: در پی برگزاری جلسه ای با رئیس دانشگاه علم پزشکی مشهد در اردیبهشت ماه شهردار مشهد پیشنهاد ایجاد پایگاههای سلامت را در محل سوله های چند منظوره بحران ارائه دادند که مقرر شد 20 پایگاه سلامت توسط شهرداری مشهد ایجاد شود.
وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های این سوله ها امن بودن این مکان ها است لذا در زلزله ای که در فروردین ماه سال گذشته رخ داد شاهد حضور تعداد زیادی از شهروندان در این مکان ها بودیم که در همان زمان کمبود مرکز بهداشتی درمانی در این سوله ها احساس شد لذا امیدواریم برای خدمات رسانی به شهروندان ورفع این کمبود بیست پایگاه سلامت تا پایان سال ایجاد کنیم.
وی به راه اندازی مرکز کنترل مدیریت بحران شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: این مرکز و سامانه هایی که در آن ایجاد شده است در کشور بی نظیر است.
عزیزی به ایجاد سامانه موبایلی “هشدارمن” که به صورت بومی در مشهد طراحی شده است اشاره کرد و ادامه داد: از وزیر بهداشت می خواهیم از اجرا شدن این سامانه بعنوان پایلوت در مشهد حمایت کنند زیرا یکی از پایه های اصلی شهر هوشمند سلامت است که اجرایی شدن این سامانه درآن تاثیر گذار است.

انتهای خبر/