1

حضور پرشور هواداران تیم پرسپولیس در مشهد صدای عوامل میزبان را در آورد

دیدار افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران پس از طی سری حواشی مختلف سرانجام با حضور پرشور هواداران و فوتبال دوستان خراسانی بین دو تیم پدیده خراسان و پرسپولیس تهران مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه فوق مدرن و زیبا امام رضا(ع) برگزار شد.

شاگردان گل محمدی که در اولین گام لیگ برتر به مصاف پرسپولیس تهران رفتند و نتوانستند به پیروزی در این مسابقه دست پیدا کنند.

بازیکنان جوان یحیی گل محمدی توانستند به خوبی جریان بازی را به سود خود در بیاورند و موقعیت‌های فراوانی را نصیب خود کردند اما این پرسپولیسی‌ها بودند که با استفاده از تجربه از دام گریختند و یک پیروزی شیرین خارج از خانه نصیب خود کردند.

پرسپولیس و پدیده با ترکیبی جالب توجه در هفته اول برابر یکدیگر در افتتاحیه لیگ قرار گرفته‌اند و در این بین علی علیپور همانند فصل گذشته موفق شد با گلزنی کار را آغاز کند.

در شرایطی که هنوز پرسپولیس موفق نشده بود با فضای زمین کاملا آشنا شود و پدیده‌ای به گردش توپ می‌پرداختند، سیامک نعمتی بهترین سود را از اشتباه مدافع حریف برد و با توپربایی جالب توجه خود توانست یک ضربه پنالتی بگیرد و علیپور آن را تبدیل به گل کرد.

در ادامه بار دیگر پدیده جریان بازی را در اختیار گرفت و با بازیگردانی جالب توجه صادقی در میانه میدان و طراحی حملات به رهبری خلعتبری فرصت هایی نصفه و نیمه روی دروازه پرسپولیس شکل دادند اما موفق به ثمر رساندن آن نشدند.

بازی درگیرانه دو تیم در میانه زمین مانع از ایجاد موقعیت‌های زیادی در 45 دقیقه ابتدایی شد و در نهایت پرسپولیس با همان یک گل برنده نیمه اول را راهی رختکن شد.

پدیده با توجه به گلی که دریافت کرده بود با اشتیاق دستیابی به گل و کسب نتیجه نیمه دوم را شروع کرد. خط میانی این تیم به خوبی توانستند توپ را به نفع خودشان بگرداند و موقعیت‌های خوبی نیز نصیب سرخپوشان مشهدی شد اما در نهایت راهی به دروازه بوژیدار نیافتند.

پرسپولیس اما چشم به ضد حمله دوخته بود و سعی داشتند از دو کانال سمت چپ و راست به دروازه پدیده نزدیک شوند. بشار رسن به خوبی رهبری خط میانی تیم را برعهده گرفته بود و هر زمان که توپ به این هافبک عراقی می‌رسید با حفظ توپ  و ایجاد شرایط حمله برای تیمش وظیفه خود را به بهترین شکل به انجام رساند.

شاید بزرگترین مشکل برانکو نیمکت این تیم بود، جایی که او فرصتی برای تغییر لازم در تیمش را نداشت و تغییرات او کاملا شناخته شده بودند.

یحیی اما نشان داد با تیم جوانش می‌تواند در هفته‌های آینده لیگ را به تحسین خود وادارد و باید در انتظار آینده و شکل گیری نتیجه تلاش او بود.

پیش از برگزاری مسابقه یکی از اصلی‌ترین حواشی موجود، احتمال عدم حضور تیم پدیده در میدان مسابقه به دلیل کمبود بازیکن بود زیرا پدیده‌ای‌ها بدهی حدود 900 میلیون تومان داشتند که این بدهی سبب شده بود تا پنجره نقل و انتقالاتی این تیم معلق شود و کارت‌های بازیکن تازه به خدمت گرفته شده صادر نشود، ساعتی پیش از برگزاری مسابقه خبری در فضای مجازی منتشر شد که با مساعدت شهردار مشهد مسئله بدهی باشگاه پدیده برطرف شده و این تیم می‌تواند از خریدهای جدید خود در مقابل پرسپولیس استفاده کند اما درلیست شاگردان یحیی گل محمدی تنها 16 بازیکن  دیده می‌شد. درحالی‌که چند خرید تازه این تیم اعم از محمد ناصری و مسعود ریگی در ترکیب اصلی قرار داشتند و بازیکنانی چون یونس شاکری، امیر منصوریان و … نیز در این لیست حاضر نبودند.

سرمربی پدیده پس از این بازی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: در شروع بازی تمرکز خوبی نداشتیم، به این دلیل که به ما گفته بودند چند بازیکن‌مان نمی‌توانند بازی کنند و تأکید کرده بودند یک ذخیره بیشتر نمی‌توانید داشته باشید. همین مسئله تمرکز ما را به هم ریخته بود که به دلیل عدم تمرکز پنالتی دادیم و گل خوردیم.

در این بازی حق ما باخت نبود و می‌توانستیم حداقل یک امتیاز بگیریم. به پرسپولیس تبریک می‌گویم و جا دارد از مسئولان بازی هم تشکر کنم که در شرایط خوبی بازی را برگزار کردند. ناراحتی من از این است که بچه‌ها زحمت زیادی کشیدند تا بتوانند امتیاز بگیرند، اما زحمات آنها به ثمر ننشست. از همه بچه‌ها بابت زحمت و تلاش‌شان راضی‌ام و با تمام مشکلاتی که قبل از بازی به وجود آمد، از بازیکنانم رضایت دارم.

سعید جلالی، دروازه‌بان اصلی تیم ماست که وقتی سر تمرین آمد، گفتند مشکل مدارک دارد و سرباز است که اکنون باید به سربازی برود. حالا مانده‌ایم که چه کار کنیم و باید به دنبال یک دروازه‌بان دیگر باشیم.دیدید که امروز روی نیمکت ما سه چهار نفر بیشتر نبودند و اگر مشکلی برای دروازه‌بان‌مان پیش می‌آمد، یک دروازه‌بان از تیم‌های پایه آورده بودیم و باید او را جایگزین می‌کردیم. دست ما روی نیمکت خیلی خالی بود و کسی را برای تغییر نداشتیم. با این حال شرایط‌مان برای تغییر نتیجه خوب بازی کردیم و می‌توانستیم بازی را ببریم که این اتفاق رخ نداد. ان‌شاءالله در بازی‌های آینده نتیجه این بازی را جبران خواهیم کرد.

می‌گفتند امکانات پدیده ضعیف است، زیرساخت وجود ندارد، اما وقتی به اینجا آمدیم، دیدم این صحبت‌ها درست نیست. ما کارمان را با اعتقاد شروع کردیم و بعد از مدتی دیدیم اوضاع بهتر هم شده است. ما بازیکنان بزرگ و آینده‌داری را جذب کرده‌ایم. این تیم فصل قبل مشکلات زیادی داشته، اما دلیل نمی‌شود از پدیده قطع امید کنیم. شاید با نتایجی که بگیریم، نظر شما عوض شود. مشکلات مالی هم به امید خدا حل می‌شود. من به کار خودم، تیمم و بازیکنانم امید دارم و از مسئولان می‌خواهم که حمایت کنند. یک حمایت همه جانبه شرایط را تغییر می‌دهد. ما با پدیده می‌خواهیم از حیثیت فوتبال مشهد دفاع کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده در خصوص اینکه مشکلات تیمش چه بوده است، گفت: این مشکلات دست من نبود.در ادامه طاری‌بخش، مدیر رسانه‌ای تیم پدیده به این سؤال پاسخ داد و گفت: مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) اینجا بود. او گفته بود که مجوز را صادر کنید، اما سازمان لیگ راضی نمی‌شد. با اینکه رئیس فدراسیون گفته بود مجوز بدهند، اما سازمان لیگ این کار را نمی‌کرد. همین مسئله باعث شد مشکل ما در دقیقه 90 حل شود.

اما نکته قابل توجه در این بازی حضور پرشور علاقه مندان به تیم پرسپولیس در ورزشگاه بود که پدیده میزبان را در این شهر غریب کرده بود و بازیکنان پدیده نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.

رضا ناصحی مدافع تیم فوتبال پدیده در مورد بازی مقابل پرسپولیس می‌گوید: بازی فکر می‌کنم خوب بود ولی چیزهایی که آقای گل محمدی گفت را نتوانستیم در زمین اجرایی کنیم و به نظرم ما اگر 70 درصد آن چیزی که بودیم را انجام می‌دادیم می‌توانستیم پرسپولیس را ببریم. فقط روی دقایق ابتدایی که آقای گل محمدی پیش از بازی به آن تاکید داشت تمرکز کافی نگذاشتیم و همین عدم تمرکز باعث باز شدن دروازه ما شد. بازی تا دقایق آخر در اختیار ما بود اما متاسفانه توپ‌هایمان گل نشد. به شخصه خیلی به تیم امیدوار هستم و فکر می‌کنم بتوانیم در هفته آینده در اهواز این باخت را جبران کنیم.

او در ادامه به گلایه از هواداران مشهدی می‌پردازد و می‌گوید: بحث دیگری که باید در این بازی به آن اشاره کنم تبریک گفتن به مشهدی‌هاست که با خوشحالی شکست تیم شهرشان ورزشگاه را ترک کردند و این باعث افتخار است که این همه خراسانی یک پارچه تیم پرسپولیس را مقابل پدیده تشویق می‌کرد. به نظرم بهتر است پرسپولیس بازی‌های آتی‌اش را هم در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار کنند چون واقعا هواداران بیشتری برای تشویق این تیم تمایل به تماشای بازیشان دارد. ما واقعا در این بازی یک هوادار پدیده‌ای ندیدم و فکر می‌کنم اگر در آزادی بازی می‌کردیم راحت تر بودیم.

وی افزود: خیلی از کسانی که سالی یک بار هم به ما زنگ نمی‌زنند سر بازی پرسپولیس با ما تماس می‌گیرند و از ما درخواست بلیت جایگاه دارند و ما باز هم می‌گوییم که اشکال ندارد. این را مشهدی‌ها بدانند که اگر تیمی در لیگ برتر نباشد مطمئنا پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند به مشهد بیایند. خیلی دلمان در ورزشگاه امام رضا(ع) شکست. من به شخصه فکر می‌کردم حداقل جایگاه که مختص هواداران ما است طرفداران ما حضور می‌داشتند که اینطور نبود. واقعا خیلی احساس غربت کردیم و امیدوارم در بازی‌های بعدی آنقدر معرفت داشته باشند و بیایند ما را تشویق کنند.

او در مورد شرایط و عملکرد خودش در بازی مقابل پرسپولیس هم اینطور می‌گوید: من پیش از بازی دچار مصدومیت از ناحیه کمر شدم و با سوزن و آمپول برای پدیده به میدان رفتم چون چند تا از بچه هایمان در اردوی تیم امید بودند و شرایط نیمکت مان خوب نبود بالاجبار و با سختی خودم را آماده این مسابقه کردم.

ناصحی اضافه کرد: البته این بازی چیزهای مثبتی هم داشت و اینکه ما مقابل تیم قهرمان لیگ بازی کردم و خوب هم کار کردیم. در نیمه دوم کاملا بازی در دست ما بود و تمامی نقاط نفوذی را تحت پوشش قرار دادیم و به جز آن پنالتی و یک موقعیت خطرناکی که منشا روی دروازه ما خلق کرد دیگر موقعیتی به حریف ندادیم. به نظرم اگر کمی خوش شانس‌تر بودم می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم اما متاسفانه عدم تمرکز و شرایطی که گفتم باعث شد نتوانیم نتیجه بازی را به سود خود کنیم.

محمدرضا خلعتبری نیز بعد از شکست مقابل پرسپولیس، درباره حل شدن مشکلش و حضور در این دیدار اظهار کرد: از دیروز مشکلم حل بود اما وقتی به کسی زیادی خوبی کنید کار دست خودت می‌دهد.

وی به غیبت چندین بازیکن جدید پدیده اشاره کرد و افزود: متاسفم در روزی که فوق العاده بودیم بازی را نبردیم. چند بازیکن جدید تیم نتوانستند در این بازی شرکت کنند.

او با اشاره به حضور چندین هزار هوادار در ورزشگاه اما رضا (ع) گفت: متاسفم برای خودم که در شهر مشهد که واقعا از فوتبال بازی کردن در آن لذت می‌برم، ۱۸ هزار نفر پرسپولیسی هستند. بازیکنان ما از این اتفاق ناراحت هستند. در استادیوم خانگی که همه تیم‌ها از پتانسیل هوادار استفاده می‌کنند، هواداران به جای حمیت از پدیده، از پرسپولیس حمایت کردند. مگر در رشت، قائم شهر، انزلی و آبادان هواداران پرسپولیسی هستند؟ همه از تیم‌های شهر خودشان حمایت می‌کنند.

او در پایان حرفهایش گفت : ان‌شاء‌الله مشکلات حل شود و بازیکنان اضافه شوند. امروز مسوولان تلاش کردند و بازیکنان جدید اضافه می‌شوند. دلیل نمی‌شود به خاطر باخت در بازی اول بد باشیم. تیم ما تلاش کرد و بازی خوبی را ارائه دادیم. تیم ما دوره بدنسازی خوبی داشت و حق‌مان باخت نبود.
انتهای خبر/