1

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در مشهد

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: هجدهمين نمايشگاه بين المللي خودرو مشهد از 16 تا 19 مردادماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه‌هاي شهر مشهد برگزار مي شود و عموم علاقه مندان و بازديدكنندگان مي توانند از ساعت 17 تا 23 از اين نمايشگاه خودرويي بازديد كنند.

علیرضا هوشنگ نژاد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی شرکت‌های داخلی و خارجی خودروساز و نمایش دستاوردهها و توانمندی ههای این صنعت است. همچنین در این نمایشگاه قطعه سازان صنعت خودروسازی نیز حضور دارند و زمینه تعامل آن‌ها با خودروسازان فراهم است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر فضای نمایشگاه بین‌المللی مشهد 60 هکتار است که 50 درصد آن به بهره‌برداری رسیده است و 50 درصد دیگر را سعی داریم با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری برسانیم. همچنین پارکینگ نمایشگاه به ظرفیت 4100 خودرو افزایش پیدا کرده است.

هوشنگ‌نژاد با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: تنها نمایشگاهی در ایران هستیم که دارای طرح توسعه نمایشگاه است و اقدامات بر اساس آن دنبال می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد زمستان 96 و بهار 97 نمایشگاه بین المللی مشهد در مقایسه با دوره مشابه خودش در سال قبل، بیان کرد: در تعداد نمایشگاه‌ها 33 درصد رشد، متراژ نمایشگاه 25 درصد رشد، تعداد غرفه‌ها 21 درصد رشد، آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه 13 درصد رشد و درآمد نمایشگاهی 20 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد اضافه کرد: در عملکرد سه ماه اول سال جاری 21 درصد بودجه نمایشگاه محقق شده است و تا پایان سال جاری شاهد برگزاری 60 رویداد خواهیم بود.

هوشنگ‌نژاد با اشاره به اینکه خادم صادرات نمایشگاهی کشور بودیم، خاطرنشان کرد: عضویت مستمر نمایشگاهی جهان را داریم و مجوز 5 نمایشگاه ایران در کشورهای مختلف را اخذ کردیم و تاکنون 71 رویداد خارجی در 4 قاره دنیا برگزار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در حال عقد تفاهم‌نامه با انجمن‌ها و تشکل‌ها با موضوع نمایشگاهی هستیم و در حال حاضر روند امضا تفاهم‌نامه‌ایی با دانشگاه فردوسی، پارک علم و فناوری و انجمن نخبگان استان در جریان است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات بازدیدکنندگان متخصص در نمایشگاه گفت: با مشارکت بخش خصوصی درصدد ایجاد ساختمانی در ورودی نمایشگاه برای این منظور هستیم و تا احداث این ساختمان به‌طور موقت فضایی را برای این‌کار در نظر خواهیم گرفت.

انتهای خبر/