1

رتبه ششم استان در حوزه اشتغال در صنایع

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این استان به لحاظ افراد مشغول در حوزه صنایع رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

به گزارش مهر، راضیه علیرضایی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق آمار موجود در حال حاضر خراسان رضوی با ۲۸۲۰ طرح صنعتی فعال و سرمایه گذاری ۲۴.۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۸۵.۱ هزار نفر از نظر تعداد در رتبه پنجم و اشتغال در رتبه ششم کشور قرار گرفته است.

وی افزود: طی ۴ ماهه سال جاری تعداد ۵۲۵ فقره مجوز  تاسیس با سرمایه گذاری ۱۷ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ هزار و ۴۹۰ نفر صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۲.۷ و از نظر اشتغال ۲۳.۲ وهمچنین از نظر سرمایه ۵.۷ درصدرشد را نشان می دهد .

رئیس سازمان صنعت و تجارت خراسان رضوی افزود: از مجوزهای صادره، بیشترین سهم سرمایه گذاری در گروه محصولات کانی غیرفلزی بوده است که ۲ هزار و ۸۴۳میلیارد ریال  از کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد:  بیشترین اشتغال در طرح های  خراسان رضوی نیز مربوط به  محصولات غذایی و آشامیدنی ها بوده است که ۱۵۵۹ نفراز کل اشتغال را به خود اختصاص داده است.

علیرضایی گفت: برای تداوم روند سرمایه گذاری فعلی در خراسان رضوی از همه کارآفرینان دعوت می کنم که با سرمایه گذاری در طرح های نو و دانش بنیان و زیربنایی از توسعه استان حمایت کنند.

انتهای خبر/