1

۷۷ درصد شاغلان استان نیروی کار ماهر هستند

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت :۷۷ درصد نیروهای شاغل دربازار کار استان نیروی کار ماهر و به نوعی آموزش دیده هستند.

شکوه میرشاهی با بیان این مطلب افزود : بر اساس مطالعات انجام شده با همکاری جهاد دانشگاهی استان استان 85 درصد اززنان شاغل افراد ماهر و آموزش دیده هستند و در میان مردان شاغل هم 76 درصد دارای مهارت لازم در رشته و شغل خود هستند. در این میان این مشکل در حوزه فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی که عموما هم فاقد مهارت‌های مورد نیاز بازار کارهستند جدی تر است.
وی عنوان کرد : در حال حاضر بر اساس برآوردها نرخ بیکاری در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی بالاست چنانکه آمارها نشان می دهد 48 درصد افراد جویای کار دانش آموختگان دانشگاهی هستند واین روند رو به رشد است چنانکه نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار تحصیل کرده که الان 45 درصد است در افق 1400 به رقم 5/52 درصد می رسد که در واقع درصد بیشتری از جمعیت فعال و جویای کار را این تحصیل کرده‌ها شامل خواهند شد.
وی با بیان اینکه این وضعیت نیازمند برنامه‌ریزی برای آموزش مهارت‌های لازم به دانش‌آموختگان دانشگاهی است، افزود: بر اساس سرشماری سال 95 تعداد بیکاران دارای تحصیلات عالی در استان حدود 56 هزار و 265 نفر بوده که از این میزان 36 هزار و 157 نفر مرد و 29 هزار و 108 نفرشان را زنان تشکیل می دادند در مجموع حدود 5.5 درصد از بیکاران دارای تحصیلات دانشگاهی کشوربوده اند.
انتهای خبر/