1

پدیده واگذار می شود!

موضوع انتقال باشگاه پدیده به‌شهرداری مشهد از هفته‌های گذشته در محافل مختلف شنیده می‌شود و حالا گویا این اتفاق تا چند روز دیگر عملیاتی می‌شود و شهرداری مشهد پدیده را در اختیار می‌گیرد.

پیش از آغاز لیگ برتر فوتبال، تقی‌زاده خامسی شهردار مشهد با مدیران باشگاه پدیده و یحیی گل‌محمدی در دفتر کارش ملاقاتی را انجام داد و در آنجا پرده از پیشنهادی جدید برای مدیریت این تیم برداشت.

در این جلسه او پیشنهاد می‌دهد تا هر دو تیم مشهدی مشکی‌پوشان و پدیده با یکدیگر ادغام شوند، اما این طرح پس از چند روز که با واکنش‌های مختلف و البته منفی روبه‌رو شد، تغییر پیدا کرد.

بر این اساس، شهردار مشهد در جلسه‌ای دیگر پیشنهاد دوم خود را مطرح می‌کند که بر اساس آن،  اعضای هیات مدیره این باشگاه به‌کلی تغییر کنند و براساس معیارهای شهرداری انتخاب شوند، این پیشنهاد در نهایت با موافقت ضمنی مدیران باشگاه پدیده روبه‌رو می‌شود.

حتی موضوع تا آنجا جدی می‌شود که این باشگاه در قبال انتقال به‌شهرداری مشهد پیش از بازی پرسپولیس 15 میلیارد ریال هم پول در مرحله اول دریافت کند که این اتفاق رخ نمی‌دهد.

در روز افتتاحیه لیگ برتر وقتی باشگاه پدیده با مشکل بدهی به‌فدراسیون روبه‌رو می شود، شهرداری باز هم جلو می‌آید، با تضمین پرداخت بدهی به‌فدراسیون نشان می‌دهد که همچنان راغب است تا باشگاه پدیده را در اختیار بگیرد.

این طور که گفته می‌شود، حالا قرار است، طی یکی دو روز آینده کارهای نهایی انتقال این باشگاه لیگ برتری به‌شهرداری مشهد نهایی شود، با این انتقال در مرحله بعد نام تیم پدیده تغییر پیدا می‌کند و پس از آن لباس این باشگاه نیز عوض می‌شود و به‌رنگ مشکی و قرمز (چیزی شبیه به‌لباس تیم ابومسلم ) در می‌آید.

شهردار مشهد در پایان بازی پدیده و پرسپولیس نیز تلویحا این موضوع را تایید کرد و در پاسخ به‌اینکه آیا رایزنی او با فدراسیون سبب شد تا پدیده در این بازی به‌میدان برود، گفت: بله، پیش از مسابقه به‌من اعلام شد که پدیده بدهی 700 میلیونی به‌فدراسیون فوتبال دارد. با توجه به‌حضور رئیس فدراسیون فوتبال در مشهد، من با تاج  گفت‌وگو کردم و به‌وی بابت بدهی‌های پدیده تضمین دادم، اتفاقا رئیس فدراسیون فوتبال هم این موضوع را قبول کرد و چکی هم با تضمین بنده به‌آنها پرداخت شد.

تقی‌زاده خامسی درباره شایعه ادغام دو باشگاه پدیده و مشکی‌پوشان نیز گفت: ما برای ساماندهی این دو باشگاه در حال فکر هستیم، اما نه به‌صورت ادغام، در این باره با رئیس فدراسیون فوتبال هم صحبت کردم و تاج هم راهنمایی‌هایی در این‌باره داشت، با مسئولین باشگاه پدیده صحبت کردیم که انشالله بتوانیم یک تیم خوب داشته باشیم.

در طرف دیگر رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره واگذاری تیم پدیده به شهرداری مشهد گفت: توافقات اولیه برای واگذاری باشگاه پدیده به شهرداری مشهد انجام اما هنوز پولی در این راستا پرداخت نشده است.

مهدی برادران اظهار کرد: مطابق جلسه‌ای که روز پنج شنبه با حضور شهردار مشهد، رئیس فدراسیون فوتبال، مدیر باشگاه پدیده و بنده برگزار شد تصمیم بر واگذاری مدیریت باشگاه پدیده به شهرداری گرفته شد.

وی افزود: اینکه در رسانه‌ها عنوان شده است شهرداری بخشی از مطالبات باشگاه را پرداخت کرده است صحت ندارد و تاکنون هیچ پولی از طرف شهرداری پرداخت نشده است.

برادران ادامه داد: در صورت واگذاری باشگاه پدیده  امکان تغییر نام این باشگاه نیز وجود دارد.

رئیس هیئت فوتبال در خصوص استعفای سخنگوی هیئت فوتبال نیز گفت: فشار کاری در حوزه فوتبال بالاست و باید با صبر و حوصله با مشکلات کاری مقابله کرد و ایشان شاید به همین دلایل استعفا داده‌اند، ولی تاکنون استعفای مکتوبی به دست من نرسیده است، ولی اگر مکتوب شود با توجه به تجربه بیست ساله مدیریتی تاکنون نشده که با استعفای مکتوبی موافقت نکنم.

حال باید منتظر بود و دید تقی زاده خامسی که خودش با قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان چند صباحی دیگر بیشتر شهردار مشهد نیست در روزهای آخر کاری خود شهرداری را وارد چالش پر هزینه ورود به ورزش حرفه‌ای و تیم داری می‌کند یا خیر؟

انتهای خبر/