1

همه مدیران باید برای مقابله با تحریم آمادگی داشته باشند

سرپرست فرمانداری مشهد گفت: مدیران باید آمادگی برای مقابله با تحریم را اولویت اول کاری خود قرار دهند و همه ما باید برای مقابله با تحریم آمادگی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، حیدر خوش‌نیت صبح ۷ مردادماه در شورای اداری شهرستان در فرمانداری مشهد، اظهار کرد: ما مناسبت‌های مختلفی را پشت سرگذاشتیم که مهم‌ترین آن در شهر مشهد دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) بود که با وجود انبوه زائرین در این دهه مشکل خاصی ایجاد نشد.

وی با اشاره به 5 مرداد سالروز اولین نمازجمعه، تصریح کرد: در سراسر کشور ما نمازجمعه موجب خیر، برکت، همدلی و وحدت است، اگر خروجی نماز جمعه ما وحدت نباشد، از اهداف آن فاصله می‌گیریم، چراکه نماز جمعه برکتی برای نظام است.

خوش‌نیت با بیان اینکه زمانی که عملیات مرصاد در سال 67 را بازخوانی می‌کنیم، می‎بینیم که به شرایط امروز ما نزدیک است، عنوان کرد: در آن زمان عده‌ای به نام مجاهدین به نام دفاع ملت ایران دست در دست دشمن گذاشتند، اما این توطئه با رشادت رزمندگان اسلام خنثی شد، امروز نیز همان تحلیل غلط را به دشمنان مرز و بوم و به ترامپ می‌دهند و باز هم دچار تحلیل غلط شده‌اند.

سرپرست فرمانداری مشهد اضافه کرد: امروز نیز قطعا ما با تلاش مدیران و همراهی، مشارکت و در صحنه بودن مردم، عملیات مرصاد دیگری را رقم خواهیم زد و این توطئه نیز همچون توطئه‌های چهل سال گذشته خنثی خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم نظام را از خود می‌دانند که مهم‌ترین دستاورد نظام در این شرایط امنیت است و مردم امنیت و استقلال را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنند. در این موقعیت تلاش مدیران همچون مجاهدات در عملیات مرصاد است. تلاش شبانه‌روزی مدیران، وقت‌گذاری، دلسوزی و پیگیری یک مدیر در خدمت به مردم، انجام کار و بازکردن گره از کار آن‌ها مصداق عینی تلاش رزمندگان در عملیات مرصاد سال 67 است.

خوش‌نیت گفت: امروز ما باید احساس مسئولیت بیشتری کنیم و به عنوان رزمنده در میدان حضور داشته باشیم. لازم نیست اسلحه به دست بگیریم، باید فکرمان را به کار بگیریم و مشکل مردم را با تمام وجود درک و لمس کنیم.

سرپرست فرمانداری مشهد با بیان اینکه مدیران باید آمادگی برای تحریم را اولویت اول کاری خود قرار دهند، عنوان کرد: همه ما باید برای مقابله با تحریم آمادگی داشته باشیم. یکی از تهدیدات این است که ما به عنوان یک مدیر درک صحیحی از اوضاع نداشته، هنوز بر طبل بخشی‌نگری خود بکوبیم، نگاه کلان نسبت با شرایط جامعه نداشته باشیم و موضوع را جدی نگیریم. اگر ما به همان روال ادامه دهیم، یک تهدید محسوب می‌شود.

وی افزود: تهدید دیگر این است که با اقدامات خود مردم را نسبت به آینده نظام مایوس کنیم. این تهدیدی جدی است، ما باید واقع‌نگرانه مسائل را به بهترین شکل به مردم منتقل کنیم.

خوش‌نیت با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دعوت از هیئت دولت، تصریح کرد: ایشان نکات بسیار ارزشمندی را اشاره کردند. تاکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی، مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزی مسئولین و همکاری و همراهی آحاد مردم یکی از موارد بود. مورد دیگر این است که دولت باید توانا، کارآمد و تلاشگر باشد زیرا نفس تلاشگری برای مردم جذاب و امیدوارکننده است. مردم دولت‌داری را با تمام وجود لمس می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تاکیدات ایشان حرف زدن رودرروی مسئولان با مردم و بیان شرایط بود. زمان مشخص برای ملاقات حضوری با مردم بگذارید و با بدنه کارشناسی خود و با پایین‌ترین سطح ارتباط داشته باشید، به خصوص قسمت‌هایی که حجم کارشان با مردم زیاد است.

خوش‌نیت با بیان اینکه یکی از فرصت‌های خوبی که تحریم برای ما ایجاد می‌کند، افرایش انسجام داخلی کشور است، عنوان کرد: این روزها آرامش در جریان‌های سیاسی وجود دارد زیرا همه به وحدت رسیده‌اند. امروز به دشمن و توطئه مشترک علیه نظام فکر می‌شود و همه دغدغه دفع این توطئه را دارند، باید اختلافات داخلی را کنار گذاشت، وحدت را می‌توان حفظ و تقویت کرد. این فرصت ارزشمندی است.

سرپرست فرمانداری مشهد خاطرنشان کرد: اگر دیوار بی‌اعتمادی بین نظام و مردم شکل بگیرد، کار تمام است، باید دنبال تخریب این دیوارهای سست بی‌اعتمادی باشید. ما باید به دنبال تخریب و لرزان کردن این دیوار باشیم و با تلاش خود این دیوار را کوتاه‌تر کنیم.

خوش‌نیت گفت: دستگاه‌‎های مرتبط با اشتغال روستایی باید وقت بگذارند. اشتغال پایدار روستایی فرصت ارزشمندی است که اگر می‌خواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید به جایی برگردیم که توسعه ما آسیب دیده یعنی توسعه روستایی و این کار با مشارکت مردم رخ می‌دهد، در کل توسعه یک فرایند مستمر بوده و تعطیلی ندارد و اگر ما در توسعه روستایی کار کنیم و در مهاجرت معکوس موفق باشیم، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

سرپرست فرمانداری مشهد با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در توسعه، نگاه و نگرش نسبت به آن است، تصریح کرد: ما باید این نگاه را تغییر دهیم، این حرف که اگر نیروی جوانی در پستی باشد، توسعه بیشتر است و اگر مسن باشد، اینگونه نیست، هیچ مبنای علمی و عقلی ندارد. این تحلیلی که اخیرا زیاد شده فاقد مبنای علمی است. پس ما باید در توسعه مشارکت مردم را بالا ببریم و نگاهمان را به توسعه تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه فرصت بسیار خوبی در توسعه روستایی وجود دارد، عنوان کرد: باید از این ظرفیت استفاده کنیم. ما هیچ محدودیتی در جذب تسهیلات نداریم و برای توسعه روستایی، تسهیلات وجود دارد، بخشداران باید در این زمینه پیگیری‌های موثرتری انجام دهند. منابع ملی در اختیار است و درست نیست که ما در پایین‌ترین سطح نتوانیم استفاده کنیم.

خوش‌نیت خاطرنشان کرد: جذب تسهیلات اشتغال روستایی خط قرمز ما در فرمانداری مشهد است. مدیران دستگاه‌هایی که کم‌کاری کنند را برکنار خواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری مشهد گفت: دبیرخانه ماده ۷۹ در دادگستری قرار دارد، دستگاه‌هایی که می‌توانند باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند، ما ظرفیت و امکانات بسیاری داریم. این فرصت بسیار خوبی است، به شرط اینکه نگاه ما کلان باشد و بخشی‌نگری و محدود نباشد.

وی با اشاره به هفته بهزیستی، بیان کرد: بهزیستی نمی‌تواند به تنهایی مشکلات جامعه هدف را حل کند، صدها جامعه هدف دارد و مشکلات نیز بسیار است. دستگاه‎ها باید با بهزیستی همکاری کنند.

خوش‌نیت با اشاره به اینکه احساس امنیت اقتصادی، تصریح کرد: گاهی دستگاه‌ها در خرید خود به گونه‌ای ورود پیدا می‌کنند که بازار را بیشتر ملتهب می‌کنند. تاکید ما بر کالای ایرانی است و اسناد دستگاه‌هایی که کالای غیرایرانی باشد، برگشت می‌خورد، اگر بخواهیم حجم زیادی، خرید کنیم، باید به گونه‌ای باشد که به نگرانی‌ها در جامعه دامن نزنیم.

سرپرست فرمانداری مشهد با بیان اینکه یکی راهکارهای ایجاد امید در جامعه توسط مدیران، ارتباط موثر با رسانه‌ها است، عنوان کرد: رسانه‌ها ظرفیت بسیار خوبی هستند که اگر مدیران از طریق آن‌ها خدمات خود را به مردم معرفی کنند، قطعا امیدواری در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

وی به مصوبه ستاد ملی توانمندسازی، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با تدبیر رئیس جمهور، اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید زمین‌های بلااستفاده‌ای را که در مجاورت این بافت‌ها قرار دارد، در اختیار مسکن و شهرسازی برای حل مشکلات مردم قرار دهند. این یک تکلیف اجرایی است.

خوش‌نیت در خصوص پروژه مهر در آموزش و پرورش، بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز، حق قطع کردن انشعابات را ندارند اما همه مدیران مدارس باید نسبت به پرداخت بدهی‌های خود مشارکت کنند وگرنه ما حساب مدارس را با هماهنگی با استانداری مسدود می‌کنیم. باید مدارس از آیین‌نامه اجرایی سرانه سال ۹۷ مراقبت کند که اگر مصرف آن‌ها از سرانه مصرفی بیشتر باشد، باید پرداخت شود.

سرپرست فرمانداری مشهد اضافه کرد: در بودجه 97 دولت هزار میلیارد برای این منظور اختصاص داده اما نباید از سرانه بیشتر باشد. بدهی مدارس باید تا پایان ۹۶ پرداخت شود وگرنه ما از حساب مدارس برداشت می‌کنیم. سال ۹۷ نیز باید فقط در چارچوب سرانه باشد.

وی  در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: دستگاه‌های مختلف باید در این زمینه کمک کنند. در بحث مهارت آسیب جدی وجود دارد که بسیاری از نیروها در محل کار با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند و مهارت ندارند. این ظرفیت وجود دارد و باید از آن استفاده کرد تا بتوانیم نیروهای ماهری را به کار بگیریم.

خوش‌نیت خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه اجرایی برای انتصاب مدیران زن مصوبه شورای اداری است. در استفاده از مدیران توانمند و شایسته متناسب با حوزه مدیریت، باید زنان نیز مورد توجه باشند.

سرپرست فرمانداری مشهد خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف برق و آب در تابستان مشکلی جدی است. ما باید نسبت به تابستان گذشته 10 درصد کاهش می‌داشتیم. برخی دستگاه‌ها و همچنین شهرداری مشهد در این زمینه کمک کردند اما همه ملزم به همکاری هستند، این اختیار نیست بلکه یک اجبار اداری برای همه است. در زمینه مصرف آب مصوبات کمیته مدیریت مصرف آب برای دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است.

وی با بیان اینکه مدیران باید اعتبارات خود را از دستگاه‌های استانی درخواست کنند، عنوان کرد: جذب اعتبارات سال ۹۶ تا 31 شهریورماه تمدید شده است، مدیران حتما از این فرصت استفاده کنند، اگر دستگاهی جذب نکند، اعتبارش را در اختیار دستگاه دیگری قرار می‎دهیم.

انتهای خبر/